Toon posts:

OEM kaart

Pagina: 1
Acties:
  • 70 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
wat is nou precies een OEM kaart?

ik heb gesearched en gegoogled maar werd er niet veel wijzer van...

• Xtuv
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11:10
Je hebt b.v. een Ati Radeon Retail en een oem.
De Retail zit in een mooie doos, met extra software en evt. een kabeltje meer, de OEM versie zit in een antistatisch zakje met alleen de driver cd erbij.

• Yonni
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01-06 10:53
OEM is dat ze meteen van de fabrikant komen, zonder mooi doosje enzo..dacht ik.. soms ook lager geclockt dan de retail kaartjes

D3200 - 35/F1.8G, 60/F2, 70-300/F4-5.6

• WFvN
  • Laatst online: 16-08 17:44

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

http://www.computerwoorden.nl/woorden/php/index.php3

:X dubbel :X

De pagina wilde maar niet laden.... dus back gedaan.... edit gemaakt en opnieuw op verstuur bericht geklikt.... en ook die leek maar niet binnen te komen..... de progressbalk liep dus niet vol :?

• WFvN
  • Laatst online: 16-08 17:44

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

http://www.computerwoorden.nl/woorden/php/index.php3
OEM
Original Equipment Manufacturer. Een bedrijf dat een origineel product fabriceert. De term wordt meestal gebruikt om relaties tussen klant en leverancier aan te duiden. Bijvoorbeeld Quantum is een OEM-schijfleverancier van Dell Computer. En voor Microsoft is Dell Computer dan weer een OEM-klant van Windows.

OEM
Original Equipment Manufacturer. Leveranciers van apparatuur die door andere firma's als halfproduct worden aangekocht. Bijvoorbeeld producenten van A-merk PC's kopen toch OEM-drives en hard disks om, met hun eigen label erop, als eindprodukt te worden verkocht.

Oem
Indien er achter bijvoorbeeld een insteekkaart (oem) staat, wordt hiermee bedoeld dat de kaart samen met een systeem wordt verkocht en theoretisch niet los verkocht mag worden. Sommige leveranciers verkopen deze kaart los en kunnen dit tegen een lagere prijs aanbieden.

OEM-versie
Een versie (van Windows bijvoorbeeld) die niet los verkocht wordt in een mooie doos, maar een versie die tegelijk met een ander product (bijvoorbeeld een computer) wordt verkocht zonder speciale verpakking. Deze OEM-versie is dan ook goedkoper voor de verkoper (maar niet voor de consument).

Verwijderd

Topicstarter
en kan je een OEM kaartje flashen naar een retail?

• Dr.Snuggles
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:12
Verwijderd schreef op 05 november 2002 @ 19:08:
en kan je een OEM kaartje flashen naar een retail?
Een kaart gekocht als oem is precies het zelfde als een kaart gekocht als retail alleen bij retail krijg je extra's, en ik denk niet dat jij je kaart zo kan flashen dat ie een mooie doos en een paar kabeltjes krijgt :P

Verwijderd

Topicstarter
ow die kabeltjes zijn bedoelt voor TV out enzo }:O }:O }:O }:O }:O MOOOO /me n000000000b

• veldmuis
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
Dr.Snuggles schreef op 05 november 2002 @ 19:15:
[...]

Een kaart gekocht als oem is precies het zelfde als een kaart gekocht als retail
[...]
niet altijd waar...sommige OEM kaarten hebben trager geheugen als de retail-variant
:)

dacht dat ati dat (onder andere :? ) had :)

• nnk
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 02-08 21:34

nnk

Spreek uit: en en kaa

Ik koop altijd oem producten, hoef echt die boekjes niet, en hebben gewoon zelfde specs.
Trouwens, is BULK niet precies hetzelfde?

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
* Welkom in V&B : lees dit eerst aub ! *

Beter zoeken met Google :)

Daarmee is het echt wel te vinden.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.