Toon posts:

exchange aan domein koppelen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wie kan mij op weg helpen,

Ik heb een thuisnetwerkje met exchange server 2000 draaien. Gebruikers onderling kunnen prima mailen via ik@thuis / jij@thuis.
Nu heb ik ook een domein naam geregistreerd bij netsol. hierin kan ik DNS servers instellen.
Klopt het nu dat als ik mijn IP adres invul in de DNS record van netsol, dat alle mail aan mijn domein (automatisch naar de juiste gebruiker) ontvangen wordt op mijn exchange server?? Dat kan vast niet zoooo simpel zijn?!

Ik ben eigenlijk een aanrommelaar en ondervind nu dat het goed configureren van Exchange, net iets te hoog gegrepen is om zomaar 'ff' te doen.
Kan iemand in grote lijnen aangeven welk pad ik moet volgen? (of een goede beginners-website kan ook wel helpen)

ps Relaying staat uit, dus je hoeft me niet te vragen naar mn IP ;)

• Jimbolino
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-08 23:37

Jimbolino

troep.com

je moet gewoon opgeven dat jou ip, de mail server is voor jou domein, en ze komen automatisch binnen op smtp, die moet wel open staan bij je provider...
en dan moet je je mailserver configureren welke email adressen naar welke mail-boxen moeten...

The two basic principles of Windows system administration:
For minor problems, reboot
For major problems, reinstall

• axis
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-01-2023
nou, je kan het alvast shaken, want @home blokt sinds vorige maand SMTP verkeer.. zie http://www.troublesathome.nl

Dus je moet je mail ergens in een pop-box laten lopen, en die met een programmaatje binnenhalen en in je exchange stoppen.

Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!

• Jimbolino
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-08 23:37

Jimbolino

troep.com

waar lees jij dat ie @home heeft ?

The two basic principles of Windows system administration:
For minor problems, reboot
For major problems, reinstall

• axis
ik interpreteerde @thuis als @home.. maar misschien is dat niet bedoeld is deze context..

topicstarter?

Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!

• NeverSeen
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-07-2024

NeverSeen

Press any key to continue.....

denk niet dat hij dat bedoeld

• axis
ach so, zijn thuisdomein... :)

• axis
vereisten:

1. statisch ip-adres
2. poort 25 benaderbaar vanuit de rest van de wereld

je maakt een nieuw A record aan in de DNS genaamd mail.myexternaldomain.com, en je maakt een MX record aan dat verwijst naar die server.

Dan kijk je bij je repicient policies, en daar kun je default SMTP address veranderen naar @myexternaldomain.com.. enne.. dan zou alles moeten werken denk ik.. Misschien ben ik nog wat vergeten, maar zou zo niet weten wat.

Pagina: 1