Papa x3, PHP-progger, Citrofiel, import-Tukker, muziekliefhebber
Was in de jaren '70 het nieuwste van het nieuwste volgens mijn ouders (quadrophonic)
Destijds hebben ze de modernste sony receiver gekocht. (in 1970) Grote houten bak, metaal aan de voorkant, "solid state" e.d. Voor quadraphonie had je wel twee versterkers nodig, die je opelkaar kon aansluiten. Die sony had inderdaad de juiste aansluitingen.
De receiver is niet meer helaas, totaal versleten na langdurig gebruik. Het ding heeft het tot de jaren '90 volgehouden, toen was volgens de reparateur van de 42 watt nog 15 over.
Destijds hebben ze naar een demo quadrophonie plaat geluisterd. Waren ze niet echt weg van. Ooit gehoord van "pingpong stereo"?
Leuk dingetje trouwens, veel voor betaald?
Ik neem aan dat je effe naar die zekeringen kijkt? Het lijkt me lullig als de verzekeringsexpert die vindt in de verkoolde resten van je huis......
Deze stereo lijkt me een stuk nieuwer dan die van mijn ouders....
O ja, ik heb stapels audiobladen uit de jaren '70, met testen van hifi apparatuur, gezien het design zou ik eerder denken dat die van jou in de buurt van de jaren '80 komt.
Destijds hebben ze de modernste sony receiver gekocht. (in 1970) Grote houten bak, metaal aan de voorkant, "solid state" e.d. Voor quadraphonie had je wel twee versterkers nodig, die je opelkaar kon aansluiten. Die sony had inderdaad de juiste aansluitingen.
De receiver is niet meer helaas, totaal versleten na langdurig gebruik. Het ding heeft het tot de jaren '90 volgehouden, toen was volgens de reparateur van de 42 watt nog 15 over.
Destijds hebben ze naar een demo quadrophonie plaat geluisterd. Waren ze niet echt weg van. Ooit gehoord van "pingpong stereo"?
Leuk dingetje trouwens, veel voor betaald?
Ik neem aan dat je effe naar die zekeringen kijkt? Het lijkt me lullig als de verzekeringsexpert die vindt in de verkoolde resten van je huis......
Deze stereo lijkt me een stuk nieuwer dan die van mijn ouders....
O ja, ik heb stapels audiobladen uit de jaren '70, met testen van hifi apparatuur, gezien het design zou ik eerder denken dat die van jou in de buurt van de jaren '80 komt.
Atari portfolio Dos 2.11
Zit er om die zekeringen zilver papier?
Leuk om mee te klooien als je een dvd met analoge 5.1 uitgangen hebt kun je die er meschien aan hangen.
Leuk om mee te klooien als je een dvd met analoge 5.1 uitgangen hebt kun je die er meschien aan hangen.
PGEQRZEM
Al van meer mensen gehoord jaXanax schreef op 05 november 2002 @ 20:16:
Was in de jaren '70 het nieuwste van het nieuwste volgens mijn ouders (quadrophonic)
Nee niet echt, maar ik gok dat dat een effect is wat je krijgt met bepaalde combinaties van tonen, dat de decoder 't dan niet meer snapt?Destijds hebben ze naar een demo quadrophonie plaat geluisterd. Waren ze niet echt weg van. Ooit gehoord van "pingpong stereo"?
Ja wel, het enorme kapitaal van, let op: zegge en schrijve twintig euroLeuk dingetje trouwens, veel voor betaald?
Is wel fijn, een kringloopwinkel waar men niet al te veel verstand heeft van apparaten
Zekers, ik vraag me alleen af hoe iemand 't voor elkaar heeft gekregen ze er alle vier uit te laten knallenIk neem aan dat je effe naar die zekeringen kijkt? Het lijkt me lullig als de verzekeringsexpert die vindt in de verkoolde resten van je huis......
Moet eens langs een kleine electroboer hier (voor de mensen uit Enschede: Heutink aan de van Heekstraat
Dat idee krijg ik inderdaad ook steeds meer, denk dat het zeg maar een einde serie was... CD was net geintroduceerd enzo.Deze stereo lijkt me een stuk nieuwer dan die van mijn ouders....
De versterking wordt ook al door IC's icm torren gedaan, tenminste: er staat IC op die Powerpacks.
heeft et nooit gehaald..ik had ooit zo een bak nog hier staan.. wle leuke dingen hoor
Ontwikkelaar van NPM library Gleamy
Ping pong stereo, is geluid dat raar van "links naar rechts" gaat. Door onervarenheid van geluidsstudio's met stereo. Dus extreem veel verschil met de linker en de rechter speaker, klinkt niet natuurlijk meer.
Atari portfolio Dos 2.11
Ik heb ook zo'n ding 2e hands gekocht! Ideaal voor mijn DVD-setup!!
front speakers stuur ik aan met mijn Luxmann versterker. Rear, center en sub met mijn JVC quadrofonische! Deze JVC is ook erg mooi, het volume van alle kanalen is in te regelen met een eigen draaiknop en de VU-meters zijn erg mooi
Alleen kraakt ie nog een beetje, tijd voor een tweede smeer beurt binnenkort (de eerste heeft al veel van het gekraak verholpen)
Er zat ook nog een quadrofonische platen-versterker bij
Moet ik ook maar eens mee prutsen.
Wat is er met de zekeringen?? Gebruikten ze in die tijd zeer explasieve modelletjes of zo
front speakers stuur ik aan met mijn Luxmann versterker. Rear, center en sub met mijn JVC quadrofonische! Deze JVC is ook erg mooi, het volume van alle kanalen is in te regelen met een eigen draaiknop en de VU-meters zijn erg mooi
Alleen kraakt ie nog een beetje, tijd voor een tweede smeer beurt binnenkort (de eerste heeft al veel van het gekraak verholpen)
Er zat ook nog een quadrofonische platen-versterker bij
Wat is er met de zekeringen?? Gebruikten ze in die tijd zeer explasieve modelletjes of zo
Mijn vader heeft er ook nog een staan. Volledig stukgespeeld, wel geinig ding, stond op zijn korte kant, m.a.w. hoger dan hij breed was.
These are my principles. If you don't like them, I have others.
De VU meters doen 't 'mquazar schreef op 07 November 2002 @ 18:28:
Ik heb ook zo'n ding 2e hands gekocht! Ideaal voor mijn DVD-setup!!
Er zat ook nog een quadrofonische platen-versterker bijMoet ik ook maar eens mee prutsen.
(zag 'm van een afstandje staan met vier van die blauwe schermpjes, toen gedacht "hebbuh!" en daarna es gekeken wat 't nou eigenlijk voor ding was
Denk ut...>:)Wat is er met de zekeringen?? Gebruikten ze in die tijd zeer explasieve modelletjes of zo
Vorige eigenaar heeft denk ik de uitgangen kortgesloten ofzo, heb ook het vermoeden dat daarom de set naar de kringloop is gebracht "hij's stuk, jullie mogen 'm hebben" en dat die er ff folie omheen hebben gedaan.
Heb nog steeds geen tijd gehad om nieuwe te halen, maar nog geen brandlucht gehad
Mijn speakers zijn ook te licht voor dit ding: voordat die zekeringen er aan zouden gaan zijn mijn speakers al tot stof vergaan waarschijnlijk
(heb er nu 4 Ohms speakers aanhangen, terwijl in 4 speaker mode het minimaal 8 Ohm moet zijn... komen binnenkort nog twee frontjes bij die in serie gaan met de huidige front set, rears krijgen er een dikke 10 Ohm stookweerstand bij (ja! niet audiofiel-verantwoord, maar je moet toch wat... werkte perfect met m'n Sony set vroeger) als ik ze weer eens kan vinden)
Wij hebben het een tijd in de huiskamer gehad, maar dan met 2 losse stereoversterkers.
Op elke versterker 2 speakers.
Je had destijds ook (dure) tapedecks die in quadro op konden nemen.
Op elke versterker 2 speakers.
Je had destijds ook (dure) tapedecks die in quadro op konden nemen.
Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.
Pagina: 1