Toon posts:

Atlas 10k3 U160 op 2940 u/w?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Na het gebruiken van de search en het zoeken in de scsi-faq zit ik nog steeds met een vraag.

Ik wil een extra Hdd in m'n pc zetten, maar heb geen IDE kanaal meer vrij. Wel heb ik een Adaptec 2940 U/W kaart. Hier zit een aantal SE scsi apparaten op aangesloten, de wide kanalen zijn nog ongebruikt.

Ik wil graag weten of ik er een Maxtor Atlas 10K-III 18Gb U160 scsi op kan aansluiten. De controller is geen LVD controller, de schijf wel. Kan dit?

Ik wil de schijf als bootschijf onder XP Pro gebruiken.

• Concrete
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 02-11-2015

Concrete

Just press the button...

Technisch gesproken is het mogelijk om een converter te kopen en de boel aan te sluiten, maar dat is wel heel zonde van je mooie nieuwe Maxtor! De Atlas 10k3 is voldoende snel om je SCSI-bus (SE = 40MB/s?) tjokvol te proppen. Dus dat ga je merken.... Kijk anders eens naar 2e hands SCSI-controllers met een 160MB/s bus.

P.S.: Ik weet zo 1-2-3- niet of je Adaptec 2940 bootable is. Dat zou je even moeten opzoeken.

Beton is koel. Een Alpha is koeler.

Verwijderd

Topicstarter
Thanx voor de snelle reply. M'n controller is in ieder geval wel bootable. Er zit gewoon een bios op. Het is ook de "retail" versie van de 2940 u/w. Kostte een aantal jaar geleden zo'n 700 gulden.

Wat voor adaptebr zou ik moeten hebben. De schijf en controller zijn beide 68 pins. Alleen het LVD zou ik niet weten.....

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
je hebt dus een 68polige kabel nodig (geen LVD kabel, want je hebt geen lvd controller..) en je hebt dus een 'actieve' terminator nodig aan het einde van die kabel, aangezien die u160 zelf geen terminatie kan regelen,

ja kan dan beter een goedkoop Tekram u2w (of u160) controllertje op de kop tikken, ben je beter af en heb je er nog een kabel (wel LVD!) bij ook.

die adaptecs heb ik hier ook nog liggen, inderdaad 5 jaar geleden nog 600 piek voor betaald (had er 2 stuks nodig...) duur grapje maar het zijn nog prima kaartjes om wat cd-fikkers aan te hangen ;)

A wise man's life is based around fuck you