Simpel vraagje: Zijn er IDE kabels met 4 of 5 aansluitingen?

Pagina: 1
Acties:
  • 34 views sinds 30-01-2008

• constantino
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 24-08-2022
Een maat van mij zegt van wel maar ik vind het nogal onwaarschijnlijk doordat mijn mobo alleen prim master en slave+sec master en slave heeft :s

Verwijderd

Nee, misschien een scsi kabel.

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-03 17:01

mvds

Totally awesome!

nope kan niet, IDE kent maar twee kanalen (master en slave) dus maximaal 2 (plus mobo aansluiting)

Verwijderd

3=maximum... 1 voor het mobo en dan 1x master en 1x slave.

• megaleo
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 27-03 15:37

megaleo

Special member

Nee. |:( Of je moet een extra pci kaartje kopen om extra schijfen of dergelijke op aan te sluiten.

Was hier pas ook niet een vraag over?? 8)7

• Kippenijzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-03 19:48

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

Ja, ze zijn er wel, maar dan zijn de 4e/5e aansluiting niet voor zogenaamde ATAPI hetzij harde schijf devices, maar bijvoorbeeld voor propriety cd-rom apparaten... Moet je even zoeken, er was laatst een draadje over... Zal na het eten even zien of ik hem boven water kan halen...

• ascona
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14-02-2022
Kippenijzer schreef op 05 november 2002 @ 18:40:
Ja, ze zijn er wel, maar dan zijn de 4e/5e aansluiting niet voor zogenaamde ATAPI hetzij harde schijf devices, maar bijvoorbeeld voor propriety cd-rom apparaten... Moet je even zoeken, er was laatst een draadje over... Zal na het eten even zien of ik hem boven water kan halen...
ben benieuwd heb ik nog nooit van gehoord :?

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11:52

DarkSide

theres no place like ::1

IDD. vaag. Er is alleen maar master of slave. Dus 2 opties. Kan ook niet meer aan.
Er zijnn btw wel kabels met 4 aansluitingen. Maar die zijn voor de big towers. Zo heb je wat meer vrijheid in het plaatsen van je devices.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• Kippenijzer

Kippenijzer

Anderen IDE kabel?

Bekijk dat maar even, staat ook een plaatje van zo'n ding bij, waaraan je duidelijk ook kunt zien dat dit om een niet IDE compatible standaard gaat (ookal zit hij dus wel op je IDE poort aangesloten, al dan niet met een identiek ogende connector) er zit naast een 4e IDE connector ook een duidelijk afwijkend model aansluiting op, een meer zichtbare propriety connector dus...

• Laurenzzz
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 27-03 14:40
DarkSide schreef op 05 november 2002 @ 18:56:
IDD. vaag. Er is alleen maar master of slave. Dus 2 opties. Kan ook niet meer aan.
Er zijnn btw wel kabels met 4 aansluitingen. Maar die zijn voor de big towers. Zo heb je wat meer vrijheid in het plaatsen van je devices.
jah je hebt gelijk, die heb ik ook in mn big tower

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11:52

DarkSide

theres no place like ::1

Kippenijzer schreef op 05 november 2002 @ 18:58:
Anderen IDE kabel?

Bekijk dat maar even, staat ook een plaatje van zo'n ding bij, waaraan je duidelijk ook kunt zien dat dit om een niet IDE compatible standaard gaat (ookal zit hij dus wel op je IDE poort aangesloten, al dan niet met een identiek ogende connector) er zit naast een 4e IDE connector ook een duidelijk afwijkend model aansluiting op, een meer zichtbare propriety connector dus...
Vindt ik helemaal vaag. Want ik tel toch echt 50 pinnetjes. IPV 40.
Wat dus betekend dat het een SCSI kabel is en geen IDE.
Hoe hij hem wel op zijn IDE poort heeft gekregen is mij dan ook een raadsel.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• Drogo
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 14:47
Hmja, da's iig geen IDE kabel. En met een hamer past alles hé ;)

• Kippenijzer

Kippenijzer

DarkSide schreef op 05 november 2002 @ 19:15:
[...]

Vindt ik helemaal vaag. Want ik tel toch echt 50 pinnetjes. IPV 40.
Wat dus betekend dat het een SCSI kabel is en geen IDE.
Hoe hij hem wel op zijn IDE poort heeft gekregen is mij dan ook een raadsel.
Je hebt helemaal gelijk... Gezien iemand die in dat topic postte ging ik er terloops gewoon vanuit dat het een 40 pins zou zijn, maar nu ik hem idd bekijk zie ik zo dat het een 50 pins SCSI kabel is, en de laatste "connector" toch gewoon een terminator is (Deze kabel komt naar alle waarschijnlijkheid uit een Compaq Prosignea, waardoor ik hem zo herken)

Maar, dan is er dus geen plaatje van zo, maar ik heb in het verleden wel een kabel met 4 connectoren gehad, te weten 2 IDE, 1 mobo en eentje voor zo'n apart type cd-rom dus... Maar, gelukkig inmiddels daarvanaf, want het was niet erg snel, nogal instabiel, en zeker onder andere OS'sen dan pure DOS niet fijn om mee te werken... Wie hackt dan ook met een driver in een IDE interrupt om een CD-Rom aan te sturen? Leve ATAPI!

• VisionMaster
  • Laatst online: 17-03 00:12

VisionMaster

Security!

Heb ze gezien ... MAAR dan kan je natuurlijk nog steeds maar 2 IDE devices aansluiten op 1 kabel. Meestal is dat een zelf pruts werkje ;)

I've visited the Mothership @ Cupertino

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-01 07:49
IDE is gewoon gebaseerd op het master/slave principe.. Dus maximaal 2 devices per kabel..

Eigenlijk is het dus gewoon heel logisch en simpel :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.