Geen MP3 / VIDEO / CDA onder REDHAT > crash

Pagina: 1
Acties:

• Grenco
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13-05 07:03
Een goedenavond,

Ik ben een beginnende linux gebruiker en heb alles behoorlijk goed geconfigureerd staan in mijn Redhat 8.0.

ook de geluidskaart is goed geinstalleerd. ( als ik een test start via het sound configuratie progje werkt het, en gaat deze een wav rideltje spelen)

maar als ik een film / CDaudio / mp3 bestandje open, dan crasht de applicatie ( volgens mij XMMS zowel onder ) KDE als GNOME. en komt met de melding of ik een bericht wil sturen naar de programeur van het programma, nu wil het feit dat is niet weet welk programma, en ook het staat ook niet in de crash melding.

Ook heb ik bijna nog niks geinstalleerd onder linux. en zeker niks wat met audio te maken heeft.

ik heb een soundblaster live.
op een AMD 1 Ghz systeem met 512 Mb ram.
Redhat linux 8.0
en ik werk met KDE of GNOME (of gewoon in het console, maar daar hoef ik geen mp3tjes)

bvd.
Edwin Koldenhof

[ Voor 0% gewijzigd door Grenco op 05-11-2002 22:46 . Reden: ff het een en ander verbeteren. ]

Righty-dokey matey-bloke flap old salty sea-dog amigo skipjack jockstrap piano-tuner, let's see you balls this one up!

Verwijderd

KDE of Gnome crasht? Ik neem aan dat de applicatie crasht of een foutmelding geeft?

Gebruik XMMS en download van http://psyche.freshrpms.net/ de xmms-mp3 plugin, dan kun je mp3tjes kijken. Daar kun je ook xine downloaden, dan kun je weer video kijken e.d.