NT4 COM poort CPU 100%

Pagina: 1
Acties:

• MindfluX
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01-12-2024
HP Omnibook XE3 GC met Windows NT 4.0 Workstation Dutch Officiele Versie inclusief Windows NT 4.0 Workstation Dutch Service Pack 6.0a. Overgestapt van standaard geinstalleerde Windows 98 naar Windows NT i.v.m. presentatie pc e.d. voor bedrijfsredenen.

Probleem: interne 56k6 modem zit op COM3. Nu wordt deze COM3 en COM1 automatische geinstalleerd, ook na verwijderen komt deze na een opstart automatsich erbij te staan. Dan neem ik aan dat NT com poort vindt en goed installeerd, maar dit laatste blijkt niet helemaal corect te zijn. Bij het aanroepen van de COM poort (zowel 3 als 1) gaat de processor op 100% (system resources) en na een minuut of 5 krijg ik de eigenschappen. Dit zou natuurlijk binnen enkele seconden moeten gebeuren. Hetzelfde geldt voor het modem dat op deze COM poorten zitten. Ik heb al de standaard IRQ voor COM1 en COM3 gewijzigd, maar dit had geen nut.

Iemand misschien ervaring hiermee? Tweakers en Google nog niets goeds gevonden en morgenochtend gaat mijn baas naar Engeland met deze pc en moet het werken :(

• MindfluX
Er zijn 3 mogelijkheden wat betreft COM instellingen in BIOS: Disabled, Auto, Enabled. Voor de laatste geldt:"
3F8 IRQ4
3E8 IRQ4
2F8 IRQ3
2E8 IRQ3

Alternatieven in BIOS en herinstellen van I/O adressen in NT geeft niet de oplossing.

• twit
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-08 07:46
MindfluX schreef op 05 november 2002 @ 17:57:
Er zijn 3 mogelijkheden wat betreft COM instellingen in BIOS: Disabled, Auto, Enabled. Voor de laatste geldt:"
3F8 IRQ4
3E8 IRQ4
2F8 IRQ3
2E8 IRQ3

Alternatieven in BIOS en herinstellen van I/O adressen in NT geeft niet de oplossing.
sterker nog dat geeft alleen maar meer problemen. Laat aub in nt alles gewoon staan en probeer het met bios op te lossen.

gutta cavat lapidem non vi, sed saepe cadendo. Sic homo fit doctus, non vi, sed saepe legendo

• MindfluX
Ja precies, maar dat biedt dus niet de oplossing. Ik heb nu tijdelijk een Dynalink PCMCIA te leen.