Toon posts:

Niet durven overclocken ;-(

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

heb hier een bp6 met daarin 2 x 433 mhz celeron. Heb nu zelf al wat lopen klooien om die zooi harder te laten lopen, maar dat resulteerde tot nu toe alleen in vastlopers ... vooral mijn harde schijf.
En dus al weer twee volledige complete nieuwe installaties .. ;-((((

Wie heeft er suggesties mbt instellingen ...

Thanks !

• qrazi
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 28-08 00:18
er...vcore omhoog gooien?
celeron 433 kun je zowiezo niet zo ver overklokken (core gaat maar tot zo'n 600 mhz)
en je hebt een smp systeem, grotere kans dat het overclocken niet soepel gaat...
een vriend van mij heeft ook een bp6 met 433's....als het koud is op zijn kamer draait ie op een 75 mhz fsb....1x 83 fsb geprobeerd, maar toen fikten z'n cpu'er bijna uit (79 graden)

AMD Phenom II X2 555@ X4 B55, 4GB DDR3-1333 OCZ Gold, MSI 870A-G54, Radeon HD 7770 512 MB

Verwijderd

Topicstarter
433's....als het koud is op zijn kamer draait ie op een 75 mhz fsb....1x 83 fsb geprobeerd, maar toen fikten z'n cpu'er bijna uit (79 graden)

;-) .... dat scheelt niet veel. Mijn probleem was dat mijn ATA 66 controller ... het volgens mij niet aan kon en daardoor mijn schijfindeling verprutste waardoor ik dus al twee keer opnieuw kon beginnen.

• Lord-M
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-07 20:42
Sommige wat oudere HD's kunnen ook heel slecht tegen een PCI bus boven de 33 mhz (45 mhz is, ook bij de meeste nieuwe hd's, een max)....

Geeft heel veel problemen etc. Je kunt proberen de pci bus van 1/2 naar 1/3 te zetten, dat wil weleens helpen om een hogere fsb snelheid te krijgen...

Verwijderd

Topicstarter
> Sommige wat oudere HD's kunnen ook heel
> slecht tegen een PCI bus boven de 33 mhz
> (45 mhz is, ook bij de meeste nieuwe hd's,
> een max)....

Het is een nieuwe schijf, had al gehoord dat ik boven die 45 uitkwam en dat zal het wel zijn geweest ...

Verwijderd

IK draai met 2x 466 op 80fsb:)!!!
niks geen problemen alleen moest ik de voltage opkrikken naar 2.05 volt!
en trouwens fikken?echt niet!!
ik zit nu rond de 35 graden met twee orbjes:)
gewoon mhzje voor mhzje opkrikken
als het niet verder gaat?probeer meer voltage er op te zetten wil weleens werken!

• dhm00
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-08 21:37
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 01 november 2000 21:22 schreef Tycho het volgende:
> Sommige wat oudere HD's kunnen ook heel
> slecht tegen een PCI bus boven de 33 mhz
> (45 mhz is, ook bij de meeste nieuwe hd's,
> een max)....

Het is een nieuwe schijf, had al gehoord dat ik boven die 45 uitkwam en dat zal het wel zijn geweest ...[/quote]Leer eens Quoten !!!

• wimpie
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
Probeer gewoon eens de FSB op 75 mhz te zetten, dit valt nog binnen de grenzen omtrend AGP en PCI freq.

Als dit niet lukt, zal ik als ik jouw was eens de coolers op je proc's even erop nieuw opdoen, en als het dan nog niet lukt, kan het zijn dat je of 2 (of 1!) 'mindere' celerons hebt, of dat je i440BX chipset wat aan de mindere kwaliteit zit.

Divide and conquer.

Verwijderd

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 01 november 2000 22:18 schreef dhm00 het volgende:
Leer eens Quoten !!![/quote]leer jij es een keer om niet iedereen af te lopen zeiken!!!!!

• Spooksel
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 00:47

Spooksel

Spooksel!

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 02 november 2000 00:23 schreef jumperFreed het volgende:
leer jij es een keer om niet iedereen af te lopen zeiken!!!!![/quote]heyhey, niet te snel op je teentjes getrapt voelen hoor... tweakers zijn er om elkaar te helpen/adviseren, niet om elkaar te flamen, peace :)

Bevalt mijn schrijfsel je niet? www.korrelatie.nl

Verwijderd

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 01 november 2000 20:52 schreef Lord-M het volgende:
Sommige wat oudere HD's kunnen ook heel slecht tegen een PCI bus boven de 33 mhz (45 mhz is, ook bij de meeste nieuwe hd's, een max)....

Geeft heel veel problemen etc. Je kunt proberen de pci bus van 1/2 naar 1/3 te zetten, dat wil weleens helpen om een hogere fsb snelheid te krijgen...[/quote]Idd, dit is de oplossing. Heb ik ook al eens gezien, een PCI-bus van 1/2*100 vond de hd niet fijn, gewoon in je bios op 1/3 instellen.

• BNX
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06-08 23:34

BNX

Ik heb mijn Celly 433 op 83 fsb lopen. Dit resulteerd in een 541 megahertzjes. Dit was btw op een Abit BE6...

| i5-12600k @ 5ghz | RTX 3070TI FE | LG 55” OLED | Thrustmaster TS-PC | T-CLM pedals |

Pagina: 1