Toon posts:

nic werkt niet op switch

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een slackware server draaien, deze moet o.a het internet routen. Ik had de opstelling maar met 2 pc's draaien, 1 server dus, en 1 windows client. de server krijgt verbinding met internet via eth0 en route dit via eth1. werkte allemaal prima met een cross wired cable van eth1 naar de windows client.
Nu is er inmiddels een nieuwe pc bij gekomen, en ook deze moet op het netwerk komen. Dus hebik een switch(van Safeway) gekocht. cross wired cable druit, een gewone dr in en in de switch.
t gevolg is dat slackware beweerd dat de kabel niet verbonden is...kheb de kabel uitgebreid getest en dies prima...switch is ook prima..ik vraag me dus af...kan het dat die nic niet geaccepteerd wordt door de switch??..verkeerde merk of type ofzo??...

• megaleo
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-08 16:22

megaleo

Special member

Over het algemeen maakt het niet uit wat voor merk switch en/of merk nic je gecombineerd gebruitk. Tenminste uit mijn ervaringen. 8)

Verwijderd

Topicstarter
heb je een andere verklaring dan??.. :?

T is een nic van digital trouwens, misschien heeft iemand daar toevallig al heel slechte ervaring mee....

• Dromer
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08:43
Alwel je netwerk gerestart?
Kan zijn dat je nic even opnieuw ingesteld moet worden en dat zal die dan doen.

Verwijderd

Topicstarter
dat geeft geen verschil... maar wat voor instellingen zou ik kunnen/moeten veranderen?...

Verwijderd

Tsja, link pulse speed detection werk idd niet altijd, en dan is het idd jammer dat je zo'n goedkoop switchje niet kunt forcen, probeer eens je ethernet interface op 10mb te forcen ?

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 09:02
megaleo schreef op 05 november 2002 @ 17:34:
Over het algemeen maakt het niet uit wat voor merk switch en/of merk nic je gecombineerd gebruitk. Tenminste uit mijn ervaringen. 8)
tis juist mijn ervaring dat die goedkopere switches (edimax ed) gewoon heel vaak het laten afweten bij de betere netwerkaartjes (intel,3com)

niet altijd overigens, maar vaak wel,

kom dan gelukkig in het bedrijfsleven ook niet veel van die edimax rommel (pardon voor het woord) tegen,

A wise man's life is based around fuck you

Verwijderd

Topicstarter
switch is 100mb!!...en dat moet ie blijven ook, want ik wil niet dat mn internet trager wordt!! dus nic terug forcen naar 10mb is geen optie...

• liosnel
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 01-07 16:55
Verwijderd schreef op 05 november 2002 @ 19:43:
switch is 100mb!!...en dat moet ie blijven ook, want ik wil niet dat mn internet trager wordt!! dus nic terug forcen naar 10mb is geen optie...
Wat voor internetverbinding heb je wel niet als hij trager wordt van 10mb? een beetje kabel/ADSL heeft daar ruim genoeg aan... Kan op school met het 10mb netwerk downloaden met +/- 1 MB per seconde!

• Dromer
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08:43
Geef mij maar een lijntje thuis die me 100Mbit switch dichttrek.
Maar goed.. je zult toch eens moeten gaan kijken naar de instellingen van je nic want daar ligt het dus echt wel aan.
Ik neem aan dat je meerdere poortjes getest heb..

Verwijderd

Puur show,, het is en blijft een soho apparaat en geen propfessionele switch dus gewoon forceren die hap, richting internet merk je het toch niet. alleen lokaal zul je het merken. En als je dan 100mb wil moet je of een andere switch kopen of een andere nic proberen.
Verwijderd schreef op 05 november 2002 @ 19:43:
Pagina: 1