Toon posts:

Internet mogelijk via LPT1?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Huidige situatie:
Een PC is aangesloten op Kabelinternet.
Nu is het mogelijk een laptop op deze PC aan te sluiten door middel
van een direct link cable tussen de parallelle poorten van deze computers.
(de ene PC is host ; de ander is guest)

Mijn vraag:
Is het via deze direct cable verbinding mogelijk om op de laptop
gebruik te maken van het internet van de PC?

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 19-08 21:05
Ja

If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y | 3x Victron MP2 6k5, 48kWh

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor je geweldige antwoord.... OK, volgende vraag: Hoe moet dat dan?

Verwijderd

internet delen in windows aanzetten.

• stok
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op 05 november 2002 @ 17:52:
internet delen in windows aanzetten.
Of winroute oid installen..

• IvoB
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 11:28

IvoB

Prutst er rustig op los

waarom niet gewoon met een simpel 16 bit netwerkkaartje... Kost geen drol, en werkt 10x beter dan een paralelle poort.

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-08 10:39
zucht:

directe kabelverbindiung maken, makkelijkst is windows xp als host, vervolgens, als je dat heb, in de instellingen van je 'directe kabelverbinding' aazetten dat internet erover gedeeld mag worden.

gisteren ben ik er nog een heel verhaal over tegengekomen in de search.

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-08 10:39
IvoB schreef op 05 november 2002 @ 17:53:
waarom niet gewoon met een simpel 16 bit netwerkkaartje... Kost geen drol, en werkt 10x beter dan een paralelle poort.
waarschijnlijk kan je in een oude flaptop geen simpel netwerkkaartje douwen :P

pcmcia kaartjes zijn nogsteeds duur, ik zoek er zelf ook eentje, 2e hands, dus als iemadn iets weet :P

mail -> zie profiel

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

35 euro voor .. 10/100Mb .............. bah niet duur meer dus . gewoon goed zoeken (2 ewinkel waar ik inliep)

direct cable verbinding is s i m p e l. Volgens mij heb je geeneens geprobeerd als je op die knop drukt word alles voorgekouwd ... lees nou maar ff goed wat er staat

als je dan nog vragen hebt over internet sharing zelf moet je eerst ff in de faq kijken

Iperf

Verwijderd

Kan dat? op LPT?!?!?!?!?! :/

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 06-11-2002 10:33 . Reden: Tiepfout :D ]

Verwijderd

idd nog nooooit van gehoord....

• yvez
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23-07 17:16
zucht....

[ Voor 116% gewijzigd door yvez op 14-08-2009 14:24 ]

• MadMax
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10-07 10:01

MadMax

Dammax

Yvez: met het verkeerde been uit bed gestapt vanochtend? Ze proberen te helpen.... dat hun reply misschien niet klopt kunnen ze niets aan doen. Ze denken dat het zo kan, maar blijkbaar, volgens jou tenminste, is dat niet zo. Dan hoef je ze nog niet zo af te vallen.....

Voorlopig heb jij ook nog geen oplossing gegeven....

Vraag aan mrn82: Wat voor laptop? Oud? Mogelijk om een PCMCIA kaartje in te doen? Zoja, dan zou ik dat doen, is het makkelijkst om via zo'n kaartje internet te krijgen, zie vorige posts.....

Game sys specs - Laptop specs - Server specs

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Verwijderd schreef op 05 november 2002 @ 17:09:
Huidige situatie:
Een PC is aangesloten op Kabelinternet.
Nu is het mogelijk een laptop op deze PC aan te sluiten door middel
van een direct link cable tussen de parallelle poorten van deze computers.
(de ene PC is host ; de ander is guest)

Mijn vraag:
Is het via deze direct cable verbinding mogelijk om op de laptop
gebruik te maken van het internet van de PC?
ok, wat voor protocol gebruik je over je directe kabelverbinding? tcp?
dat moet namelijk, daarna zou je op je host pc een proxyserver kunnen zetten om zo te kunnen internetten, ik heb dat in het verleden zo kunnen doen ;)
maar dan nog, hoe oud is die laptop, want als die niet erg oud is kan je veel makkelijker en sneller dit doen via een netwerkkaart zoals al reeds opgemerkt is, en als die laptop erg oud is, dus geen netwerkkaart mogelijk, dan denk ik dat die voor internet ook te oud is ;)

• VlasBaard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-06 02:02
Voor zover ik weet (in yvez me het toestaat te zeggen), is directe kabelverbinding net een netwerkadapter als dial-up networking of een netwerkkaart, en dan zou het geen probllem moeten zijn.

Greetings and felicitations, children of technology - Icon in het groot

• Jaap-Jan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-08 22:27
WinRoute lite kan Internet Connection Sharing (ICS) via Direct Cable Connection (DCC) doen. Deze software is niet geschikt voor XP. De reden hiervoor weet ik niet.

Overigens heeft Microsoft DirectParallel gelicenseerd en daarmee werkt dit programma.

WinRoute lite is niet gratis, maar een demoversie voor 30 dagen ishier te downloaden. De software is in mijn ogen nogal prijzig: $80.-.

Hoe je dat op moet zetten wordt op de site van J. Helmig (geweldige site voor netwerken :) ) uiteengezet. http://www.wown.info/j_helmig/dccics.htm

En als ik daar op die site kijk is er volgens mij ook een gratis alternatief :9 VSOCKS Light Proxy Server for Windows 95/98/ME/NT/2000/XP
Erkens schreef op 06 november 2002 @ 11:13:

ok, wat voor protocol gebruik je over je directe kabelverbinding? tcp?
dat moet namelijk, daarna zou je op je host pc een proxyserver kunnen zetten om zo te kunnen internetten, ik heb dat in het verleden zo kunnen doen ;)
maar dan nog, hoe oud is die laptop, want als die niet erg oud is kan je veel makkelijker en sneller dit doen via een netwerkkaart zoals al reeds opgemerkt is, en als die laptop erg oud is, dus geen netwerkkaart mogelijk, dan denk ik dat die voor internet ook te oud is ;)
Mee eens. ICS via DCC is goedkoper, maar ook trager (4 Mbit tegenover 10/ 100 Mbit) en (waarschijnlijk) wat lastiger in te stellen. Desalniettemin is het wel een alternatief.
VlasBaard schreef op 06 november 2002 @ 11:20:
Voor zover ik weet (in yvez me het toestaat te zeggen), is directe kabelverbinding net een netwerkadapter als dial-up networking of een netwerkkaart, en dan zou het geen probllem moeten zijn.
Niet helemaal. Met ICS van Microsoft kun je geen internet delen via DCC, alleen via LAN. Daarom is er een proggie nodig van een ander bedrijf.

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal het eens proberen met bovenstaande tips. Het gaat alleen om het
kunnen versturen en ontvangen van een paar e-mailtjes vanaf de laptop.
Het is niet de bedoeling zwaar te downloaden op de laptop. (kan ook niet)
Op de laptop draait win98 en op de PC (met internetverbinding) draait winXP.

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Japie_17 schreef op 06 november 2002 @ 11:54:

Mee eens. ICS via DCC is goedkoper, maar ook trager (4 Mbit tegenover 10/ 100 Mbit) en (waarschijnlijk) wat lastiger in te stellen. Desalniettemin is het wel een alternatief.

.
Ik weet niet wat voor internet verbinding jij hebt maar persoonlijk
zou ik het hardstikke fijn vinden om een 4 megabit verbinding te hebben :)

Iperf

• nhimf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-08 10:00

nhimf

Lekker belangrijk allemaal

Ik neem aan dat je niet de optie linux hebt? Want onder linux moet het redelijk makkelijk gaan (tcp/ip over com/lpt), maar zelf nooit geprobeerd maar op www.linuxdocs.org zal heus wel wat over te vinden zijn.

En onder windows vraag ik me heel sterk af hoe "simpel het is" want je moet nl een tcp/ip verbinding gaan maken over een lpt poort, en das duidelijk niet standaard iets.

Ik zou zeggen kijk eerst ff of je toevallig via netwerkomgeving het tcp/ip protocol kan instellen voor een directe verbinding (die je dan natuurlijk al aangemaakt moet hebben).

Ik zou het zelf echt niet weten hoe het zou moeten (hoewel ik wel erg goed met windoos overweg kan, maar kep ut ook nooit geprobeerd)

suc6 iig.

En wat yvez zegt ben ik het mee eens. Druk iemand niet zo de grond in want dit is duidelijk geen standaard iets (onder windows dan).

Ik stink niet, ik ruik gewoon anders

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
zover ik weet kan je geen directe kabel verbinding tussen windows xp en windows 98 leggen.

Een stuk of 4 a 5 jaar terug had ik het ook zo opgelost. Een 3 dubbele verlengde printer kabel naar mijn 486 laptop. Server (p233 win98) directe kabel verbinding aanmaken met de laptop (win95) en het protocol tcp/ip ff erbij op de externe toegangsadapter ( die wordt voor directe kabelverbinding namelijk gebruikt). Ip op goeie range instellen (192.168.x.x) en ff op de server een nat server (sygate, winroute e.d.) of gewoon een proxy server opstarten. En daarna gaan met die banaan. Ik snap niet wat hier iedereen er zo moeilijk over zit te praten maar het is echt een eitje

maar win98 naar winxp wil geloof ik niet werken

success

CISSP! Drop your encryption keys!

• Paulum
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-06 12:25
Het kan simpeler, gewoon een directe kabelverbinding opzetten via tcp/ip (alleen tcp/ip in je netwerkconfig op de laptop) dan verbinden, statisch ip toewijzen aan de externe toegangsadapter tcp ip op de laptop en server.

Dan kun je als het goed is de server pingen op dat statisch ip, vervolgens stel je wat routing software in of ics op de server, vult als gateway de server's statisch interne ip in en je kunt internetten.

Ik heb op deze manier ook geinternet op mijn oude 486 met win95, het gaan alleen niet snel (50 kb/s)
Pagina: 1