Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Cold cathode schakelaar aansluiten?

Pagina: 1
Acties:
  • 164 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik heb al de search gebruikt maar kon het ff niet vinden, vandaar deze vraag.
Ik heb net me cold cathode binnen inclusief aan/uit-schakelaar ter vervanging van me gewone standaard CCFL.
Alleen hoe moet ik die schakelaar precies aansluiten?
Ik heb namelijk geen om een klapper te krijgen van weet ik veel hoeveel V. :P
Er moet 1 draad van de cathode naar de schakelaar, en 1 van de 4-pins Molex stekker naar de schakelaar. Maar welke moet aan welke kant bevestigt worden op de schakelaar? Ik zie wel een + en - staan achterop de schakelaar.

Verwijderd

hmmm search niet goed gebruikt....
de plus sluit je aan op de gele draad dan de schakelaar invertor en de min gaat naar zwarte draad langs de gele, kan niet missen!!!

• SmauG
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11-01-2022
Ik zou de schakelaar voor je inverter zetten en niet tussen de inverter en de ccfl... op deze manier heb je geen inverter die voor nix heet staat te worden zonder dat je ccfl brand

Verder is het gewoon, 12v(geel) naar de schakelaar, +verbinden en de ground(zwart) direct aansluiten

• fleppuhstein
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21-10 21:48
SmauG schreef op 05 november 2002 @ 17:52:
Ik zou de schakelaar voor je inverter zetten en niet tussen de inverter en de ccfl... op deze manier heb je geen inverter die voor nix heet staat te worden zonder dat je ccfl brand

Verder is het gewoon, 12v(geel) naar de schakelaar, +verbinden en de ground(zwart) direct aansluiten
Voorbij je inverter mag je ook niet met elke schakelaar schakelen, aangezien hier 700 tot 800 volt op staat .......................(meen ik te weten, in ieder geval veel....)

Verwijderd

ff vraagje CCFL betekend toch ook Cold Cathode nogwa Light

• fleppuhstein
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21-10 21:48
cold cathode flurocusent light, alleen waar dat cold vandaan komt ?;-)

• insan1ty
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-03-2023
fleppuhstein schreef op 05 november 2002 @ 23:06:
Cold Cathode Fluorescent Light :Z

Verwijderd

fleppuhstein schreef op 05 november 2002 @ 23:06:
Dat ie NIET warm wordt! Je hebt namelijk ook dit soort buizen die rond de 80 graden worden... Werden vaak voor lichtreclame gebruikt...

• Benadski
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-11 12:55
koude TL buis simpelweg gezegd, in een normale TL buis zitten twee gloeidraden om het gas op te warmen, in CCFLs niet.

EDIT: Die schakelaar mag je aansluiten hoe je wilt, maakt niets uit!!! Je onderbreekt alleen de plus draad namelijk! (Heb je zo'n setje met een CCFL in plexi?)
Pagina: 1