hoe zit het met het copieeren van dvdfilm op een dvd+r/rw ?

Pagina: 1
Acties:
  • 143 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 69967

Topicstarter
Is het mogelijk om met een DVD+RW/R een DVD film te copieeren, dus er eentje huren bij de videotheek en dan even snel copieeren, kan dit, zo ja wat voor een brander heb ik er voor nodig, welke softwaren en evenuteel nog beplaald soort lege dvd's ?
Hoorde zo iets dat het aan de lagen v/d film ligt, kan je dit zien ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimMer
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Dit mag dus niet. Alleen kopieën voor eigen gebruik zijn hier toegestaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rizzi
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Rizzi

Rechtlijnig als altijd

Is dit geen warezrequest?

What's a cube to you?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
TimMer schreef op 05 november 2002 @ 16:51:
Dit mag dus niet. Alleen kopieën voor eigen gebruik zijn hier toegestaan.
maar het kan dus wel ?
kan dit dan zowel met dvd-rw als dvd+rw ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terror
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 20:52
kan, is alleen niet echt goedkoper.

Dell XPS M1530 (Red) | T8300 | 4 GB | 750 GB 7200 rpm | 8600m GT | Wifi N | 1440x900 LG | 9 Cells | Windows 8.1 Pro x64

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
kan, is alleen niet echt goedkoper.[/quote]

dat maakt even niet uit, lees over al die soorten maar wil alleen weten wat voor een standaard ik moet hebben om eventueel een film te kunnen copieeren en of het op 1 cd past en wat voor een.

Onno

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tycho2
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
over warezrequest......kan natuurlijk ook gewoon interesse/nieuwsgierigheid zijn.
Ik dacht ook dat het niet kon maar laatst las ik ergens dat er op de meeste dvdfilms minder dan 4,7GB staat, en dat je ze dus in plaatst van gewoon kopieren vaak wel via de harddisk weer naar een lege dvd kan schrijven.
Maar mocht iemand hier meer van weten...graag, want dit is mij ook niet helemaal duidelijk.
En leergierig als ik ben......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ja dat bedoel ik, wil gewoon weten hoe of wat, weet nu dat films iets meer zijn dan 4 gb en dat de lege schijfjes ook zoiets zijn.
maar om het eerst te copieeren naar mijn hdd lijkt me wat omslachtig, doorom zou ik willen weten of het niet zo kan als bij een cdbrander cd in je cd-rom en een lege in je cd-r, en dit dan bij dvd.
en hoe zit je dan met de beveiliging ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orca
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-04 07:52

orca

Zwem goed, Broeder.....

beschrijfbare dvd's gaan maar tot 4,7GB en productie dvd's kunnen tot 17 GB (dacht ik)
dus het is erg goed mogelijk om meer data op een gekochte DVD te vinden dan wat je kan wegschrijven op je eigen DVD...

Maar 2 uur film in Pal breedbeeld moet mogelijk zijn.
Ik verwijs naar VCDhelp.com voor exacte info.

die site is een MUST voor film fanaten....

Ask not what your computer can do for you ! Ask what you can do for your computer ! ! !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpionv
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21:36

scorpionv

This space for rent

|:( Duh! Vraagt hij om software/muziek/films aan iemand?

Ontopic, kijk eens op Doom9 DVDR guides. Kopje IfoEdit guides.

Fun while it lasted: World Community Grid!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
en waar moet ik dan onder zoeken naar mijn specifieke antwoorden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
films uit de videotheek.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novah
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-05 15:01
Hoe zit dat met die beveiliging, ik dacht dat er een sterke beveiliging omheen zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpionv

scorpionv

This space for rent

Anoniem: 69967 schreef op 05 november 2002 @ 17:05:
en waar moet ik dan onder zoeken naar mijn specifieke antwoorden
Lees dan! Ik geef verd**** een directe link naar de guides!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DannyCLD
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21-09-2021
het schijnt idd mogelijk te zijn om een dvd te branden, maar de meeste films passen volges mij niet :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shockyboy
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 01-05 18:59
Als je even naar de winkel rent voor de meest recente Nederlandstalige uitgave van C'T, dan wordt je op je wenken bediend.
Daar staat een groot verhaal in over de pro's en con's van het maken van een reservekopie van een DVD-film op DVD+R(W) of DVD-R(W).
Bottom-line: 1:1 kopie mogelijk als er niet meer informatie op de originele DVD staat dan dat er op de kopie past (single-layer, single side). Anders zul je ofwel stukken van de DVD af moeten slopen (leaders, trailers, making of, menu's, etc) zodat de film er in ieder geval op past. Nog een andere manier (maar uiteraard omslachtig) is een decodeer / encodeer slag waarbij je wat meer comprimeert. Uiteraard kwaliteitsverlies, maar ja: LOTR krijg je nmu eenmaal niet op 1 DVD+R.

AMD 1,4G; A7V333; 512 Mb V7700 Geforce2 Deluxe; 21" Philips Brilliance; 45+60Gb IBM7200; Plextor R412C, PX-32TS, Onstream SC30; Toshiba M1401; SbLive; Microsoft Internet KeyboardPro, Logitech Optical Wireless, HP950C, HP 4100C; WinXP Professional

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
bedoelde iemand van een andere site zit nu op Doom9, maar wil gewoon weten of ik een dvd 1 op 1 kan branden, een film dan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpionv

scorpionv

This space for rent

Anoniem: 69967 schreef op 05 november 2002 @ 17:11:
bedoelde iemand van een andere site zit nu op Doom9, maar wil gewoon weten of ik een dvd 1 op 1 kan branden, een film dan
Samenvatting:

1)- 1 op 1 meestal niet, want je hebt ruimte te weinig
2)- vaak wel met weglating van alle extra's zoals extra scenes ed, en/of audio talen
3)- als dat nog niet past (lange films, of hoge kwaliteit films) moet je opnieuw compressen met een lagere bitrate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Dus al met al als ik nu een DVD+r/rw koop zou ik bij wijze van dvd's een op een kunnen copieeren ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpionv

scorpionv

This space for rent

Als je onder 1op1 alleen de film zelf bedoelt; ja. Je kan NIET dom kopieren zoals je een A4tje kopiert, er komt iets meer bij kijken. Maar je kunt dus meestal (tenzij de film dus super lang/groot is) wel zonder kwaliteitsverlies kopieren. Ik weet niet of jij dat onder 1op1 verstaat?

Kortweg; als ik je ervaring en zoekskills bekijk zou ik er in jouw geval nog eens goed over na denken. Het kan, maar met wat moeite.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17:36

TheVMaster

Moderator WOS
Anoniem: 69967 schreef op 05 november 2002 @ 17:20:
Dus al met al als ik nu een DVD+r/rw koop zou ik bij wijze van dvd's een op een kunnen copieeren ?
Dat wil dus niet...althans niet zonder software die de MacroVision beveiliging etc.. eraf haalt. Collega van mij heeft ook een DVD+RW brander...buurman van me koopt er binnenkort een :) werkt goed hoor....alleen je moet idd soms de extra's weglaten anders past het niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 64276

Het is erg simpel, je koopt de nieuwe nero 5.5.8.8 ofzo, je koopt een dvd brander en je kan dvd's op dezelfde manier kopieeren als cd's ik gebruik een pioneer dvd a04 en het werkt perfect, trouwens dvd-rom schijven groter dan 9,4 ben ik nog niet tegen gekomen.
De nieuwe dvd-r schijven bestaan ook in 9,4 gb formaat.
dvd-r -rw is trouwens voor films de beste standaard, omdat deze ook door stand alone dvd spelers word ondersteund
Over een week is m'n webshop klaar, voor die tijd kun je,je vragen mailen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLunatic
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 25-02 08:57

TheLunatic

Ouwe boxen.

Het is al lang gezegd maar ik ga het lekker samenvatten.

• 1:1 kopie gaat niet. DVD's zijn beveiligd en de kopie zou gescrambled worden. Daarnaast staat op een DVD uit de winkel bijna altijd meer data dan dat er op een R(W) kan.
• Met IfoEdit kan je overbodige troep weghalen. Denk aan Deleted Scenes, menu's, trailers, music video's.
• Daarnaast is het mogelijk dat je moet recompressen om de film kleiner te krijgen
• Je moet audiotracks verwijderen. Vaak heeft een film 3 of 4 audiotracks (3 talen + 1 2ch track). Die nemen veel ruimte in, en aan de Engelse 2ch of 5.1 track heb je genoeg.

Al met al is het best mogelijk een film te branden, maar dus niet als 1:1 kopie. www.doom9.net, zoek naar IfoEdit voor meer info.

Mother, will they like this song?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

TheLunatic schreef op 06 november 2002 @ 11:42:
Het is al lang gezegd maar ik ga het lekker samenvatten.

• 1:1 kopie gaat niet. DVD's zijn beveiligd en de kopie zou gescrambled worden. Daarnaast staat op een DVD uit de winkel bijna altijd meer data dan dat er op een R(W) kan.
• Met IfoEdit kan je overbodige troep weghalen. Denk aan Deleted Scenes, menu's, trailers, music video's.
• Daarnaast is het mogelijk dat je moet recompressen om de film kleiner te krijgen
• Je moet audiotracks verwijderen. Vaak heeft een film 3 of 4 audiotracks (3 talen + 1 2ch track). Die nemen veel ruimte in, en aan de Engelse 2ch of 5.1 track heb je genoeg.

Al met al is het best mogelijk een film te branden, maar dus niet als 1:1 kopie. www.doom9.net, zoek naar IfoEdit voor meer info.
Ik heb al meer dan eens dvd films met nero gekopieerd en nooit geen problemen gehad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BOCmetalhead
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 03-07 14:17
je moet hem branden op een dvd-r! niet alle dvdspelers (voor bij de tv dan he)kunnen +r lezen ik geloof zelfs dat geen enkele dat kan

Metal to the bone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boedha
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:47

Boedha

Niks

1:1 kopie gaat perfect als je het via de bekende programma's doet die de Marcovision en DeCCS eraf halen + de inhoud van de DVD mag de 4.3 GB niet overschrijden.
En dit komt niet zo vaak voor dat er minder dan 4.3 GB opstaat. Meestal staat er een x aantal GB meer op.

De meeste standalone DVD spelers slikken zowel DVD-R als DVD+R. Zelfs mijn Sony 715 van 4 jaar oud slikt beide formaten.

Tja, wat zullen we daar nou op zeggen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madrox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18-06 20:45

Madrox

Oh, Pharaoh!

Anoniem: 64276 schreef op 06 November 2002 @ 12:04:
[...]

Ik heb al meer dan eens dvd films met nero gekopieerd en nooit geen problemen gehad
en draaien die dan prima op een stand-alone DVD speler ?

Want daar gaat het om....

Voor upgrade, complete zelfbouw, herstellen van windows/software klik hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Madrox schreef op 07 november 2002 @ 11:07:
[...]

en draaien die dan prima op een stand-alone DVD speler ?

Want daar gaat het om....
Ja, als je gewoon copieerd wel, we maken ook dvd's van videobanden, trouwreportages enz.
Als we videobanden overzetten op dvd maken we zelf een menu met dvd workshop, van het totaal maken we een iso en branden die met nero op een dvd-r schijf werkt fantastisch :*) O-) :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brandon
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-06 19:09
mmhhh, ik lees juist dat dvd- juist minder is voor kopieren van video/beeld
Dvd+ is namelijk het formaat waarop originele dvd's ook zijn gebakken of hoe je het noemen wilt
Ik heb zelf voor standalone dvdspelers betere ervaringen met + dan met -

Anoniem: 54786

Die 9.4 DVDR schijven zijn dan wel dubbelzijdig , dus je moet ze halverwege de film omdraaienof op 2 DVD R rippen .
Blijft een beetje sukkelen , ik rip en compimeer ze liever op 1 schijf .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 82164

gebruik hiervoor het programmatje 120% alcohol of dvd x copy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novah
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-05 15:01
Hmm je kickt nu een topic van een jaar geleden maargoed, ik had hem nog in mijn bookmarks staan.

Over een maandje komen de eerste double layer DVD-branders uit, kan je eindelijk 9,4GB branden op een DVDtje. Ik ben benieuwd hoe dat gaat met de filmindustrie, nu moest er nog vrij veel moeite gedaan worden om alles te kopieren (reencoden enzo), maar met deze branders hoeft dat dus vrijwel niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Anoniem: 82164 schreef op 03 januari 2004 @ 12:46:
gebruik hiervoor het programmatje 120% alcohol of dvd x copy
Dus :?

/overbodig
Pagina: 1