Toon posts:

HDD, CD en floppy booten niet op mobo

Pagina: 1
Acties:
  • 156 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Heb een A7V133 Rev. 1.05. Het mobo herkent wel de floppy, HDD's en CD-Rom maar er van booten ho maar...

Het scherm met daarop de specs (CPU, geheugen etc.) blijft staat en de PC boot niet door.

Duron 1300 en XP 1700 geprobeerd, maar geen verschil.

Iemand een idee? Bios ziet de HDDs en CD-Rom wel.

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

is dit opeens gekomen, of heb je wat veranderd :?
staat er een os op de hd :?
kan je wel met een floppie opstarten :?

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

Verwijderd

Topicstarter
Mobo'tje net binnen gehad van de Postboer... Er staat een OS op de HDD, maar hij zou minimaal non-system disk moeten geven dan. En van floppy's opstarten lukt dus ook niet, zelfde probleem... een mooie freeze en einde verhaal...

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:46

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Snap het denk ik al...je zult ergens gedeelde IRQ's hard vastgelegd hebben. WOrdt meestal veroorzaakt door netwerkkaart; ik ken je mobo niet maar gok dat ie een NIC on board heeft. Haal al je insteekkaarten er maar eens uit (evt muv videokaart) en probeer het dan nog es. Zal denk ik een stuk beter gaan.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Leon T
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Leon T

Ni!

Alles eruit halen op een ram-reepje en gfx kaart, bios resetten en kijken of hij doorboot.
Zoja, fd erin en kijken of hij van floppy boot. Werkt dit HD erin, etc etc

Zonee, dan kijken we dadelijk verder :)

Verwijderd

Topicstarter
In het Bios gekeken, geen IRQ vast gelegd. Heb trouwens alleen maar een videokaart en 1 ram-reepje er in zitten, that's all. Bios reset helpt niet. Hij boot nog steeds niet door...

Maffe is dus dat ie wel de HDD's in het bios ziet ?)

En..the Eagle.. Mobo heeft een LAN onboard. Gewoon een basic 133A mobo met Promise RAID 0/1.

Verwijderd

Topicstarter
<kick>

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Hoho.. niet kicken binnen 24 uur! ;)

Wanneer blijft de PC precies hangen? Heb je al een BIOS reset geprobeerd?

Verwijderd

Topicstarter
Oeps... tja.. geduld schijnt dat te heten he... ;)

PC blijft dus hangen op het, tja hoe omschrijf ik dat, het info scherm. ASCII scherm met daarop je PC info zoals CPU, geheugen, IDE devices etc.

BIOS reset inderdaad al geprobeerd. Geeft geen beter resultaat.

Verwijderd

Zet je onboard promise controller is helemaal uit. Staat een optie in de BIOS ergens "Load Onboard ATA Bios".
Heb je je FSB en dergelijke ingesteld via de jumpers of draai je jumperfree?
Verder kun je ook even aan de hand van je handleiding checken of al je (andere) jumpers wel goed staan

Verwijderd

Topicstarter
Hmm... zal ik eens doen... Onboard Promise uit zetten. En 'k zal nog eens een keer de jumpers controleren...

Ik draai verder jumperfree.
Pagina: 1