Toon posts:

XP/98 netwerk maar printer werkt niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik heb een klein netwerkje met een XP computer en een 98 computer. Aan de XP is een HP deskjet 710c printer bevestigd die het op de XP machine ook gewoon doet.

Maar... deze printer delen werkt kennelijk niet. Ik installeer een nieuwe printer, geef aan dat het een netwerkprinter is en dan moet ik de drivers van de printer op de 98 machine installeren. Daar gaat het al fout. De originele driverdiskettes laten namelijk geen printerlijst zien (is dat vaag of niet!). Wel een keurig .inf bestandje maar geen lijstje zodat het installeren van drivers dus niet lukt. Downloaden van de drivers van de HP site geeft hetzelfde probleem want dat zijn gewoon de diskettes in 1 zip bestand. Erg vreemd!

Ik kwam erachter dat je de drivers voor verschillende operatingsystems ook op de XP machine kunt installeren en dan simpelweg je printer via Explorer naar de 98 machine kunt slepen. Maar dit werkt dus ook niet omdat XP dan om diskettes gaat vragen die het kennelijk niet doen.

Mijn vraag is dus: hoe zit het met die drivers en zijn er andere manieren om deze netwerkprinter aan de praat te krijgen (vandaar dat ik het onder Netwerken plaats).

Groet,
Jayce

• lordsnow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-08 11:29

lordsnow

I know nothing

Kan je niet de printer instaleren mbv het .inf bestandje? Tijdens instalatie van een printer op een ven de vensters op "Diskette" klikken en dan de lokatie van de map met dit .inf bestandje opgeven.

Mischien moet je in veilige modus nog vorige printers verwijderen? Even kijken in de Windows\INF map of daar al zo'n .inf bestandje staat en deze dan evrwijderen. Daarna gewoon opstarten en opnieuw proberen te instaleren.

Ik heb hier trouwens ook verschillende Win98 PC's op het netwerk, met een WinXP PC met een Samsung printer. Werkt perfect, dus het moet wel kunnen.

• Ronald_stage
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:24

Ronald_stage

wat kan je hier nog zeggen

ik heb dit soort problemen gehad met een officejet, moest ik gewoon als een
deskjet 850c installeren op de andere PC's dat werkte prima.
ik geloof dat het 850c was dat is zo'n standard HP driver.

Verwijderd

Topicstarter
Het .inf bestandje bestaat dus wel, maar de printer installeren via dit bestandje werkt dus niet! Als ik via de Printer toevoegen wizard een printer toevoeg en dan dit .inf bestandje aanklik, dan moet ik toch een lijstje met printerdrivers (die via dit inf bestandje geinstalleerd kunnen worden) zien? Doet ie niet.

Nu zat ik er nog eens over na te denken. Volgens mij laten die Win98 driver disks alleen een printerdriver zien (via dat .inf bestandje dus) als er ook daadwerklijk fysiek een printer op de PC is aangesloten. Dat is natuurlijk niet het geval omdat het een netwerkprinter is.

Maar ik moet wel gewoon win98 drivers op mijn XP bak kunnen installeren toch (via Additional Drivers bij de printer)? Als ik hetzelfde .inf bestandje gebruik, dan zie ik wél keurig HP Deskjet 710c staan in die wizard. Maar vervolgens worden die drivers niet geinstalleerd.

De computers zijn beide onlangs opnieuw geinstalleerd dus er zijn geen vorige printers aanwezig. Ik weet dat het mogelijk is om XP en 98 enzo draaiende te krijgen, het heeft hier eerder gewerkt. Maar ik heb echt geen idee meer waarom het nu niet meer werkt.

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

dat is iet met die 710 en de drivers .. ik heb hetzelfde .. nah ja volgens hp kon dat ook niet na wat leeswerk in het verleden

Iperf

Verwijderd

Printer Toevoegen >> Van diskette

En anders printer op 98machine aansluiten, nieuwe hardware vinden, installen
LPT1 pad veranderen, terug op XP machine die printer, en klaar! ;)

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 06-11-2002 10:31 . Reden: PRINT ]

Verwijderd

De oplossing die bij mij werkte:

How to network the DeskJet 710/712C printers
RE:NETWORK LOST COMMUNICATION ERROR WITH 710/712C PRINTERS
most of you are having problems getting your 710c or 712c color printer to work on a simple ethernet network of 2 or 3 computers running win95 or win98 on both of them.
try this, it works!!!!
1.install the drivers from the cd-rom
2.don't skip the communication test after reboot
3.finish the installation
4.goto startmenu,settings,printers
5.right click on the 710 or 712 printer icon
6.choose the details tab and add a port thats navigated to the network computer that has the printer installed on its LPT1 port. (be sure the printer is shared on that computer and has a shared name)
7. set it to print to the network port you just created.
NOW HERES THE FIX PART OF THIS WHOLE THING!!!
IT SEEMS THESE 710/712C PRINTERS ARE LIKE A COMBINATION LOCK TO GET TO WORK, HERES THE COMBO.
8.GOTO TO THE NETWORK NEIGHBORHOOD ICON ON THE DESKTOP (DO IT EXACTLY AS I SAY DON'T GOTO NETWORK NEIGHBORHOOD ANY OTHER WAY!)AND DOUBLE CLICK IT. FIND THE PRINTER ON THE NETWORK COMPUTER IT'S ATTACHED TO.
9.RIGHT CLICK THE PRINTER AND CHOOSE CAPTURE.
10.IN THE DEVICE TEXT BOX CHOOSE "LPT2"
11. CHECK THE "RECONNECT AT LOGIN" BOX
12.CLICK OK TO CLOSE THE DIALOG BOX
WERE ALMOST DONE!!!
13.go to startmenu,settings,printers
14.right click on the 710 or 712 printer icon
15.choose the details tab
16. CHANGE THE SETTING FROM PRINTING TO THE NETWORK PATH TO PRINTING TO "LPT2"
17.CLOSE THE PROPERTIES BOX
18.OPEN IT AGAIN AND CHOOSE THE GENERAL TAB , AND PUSH THE "PRINT TEST PAGE" BUTTON
AND ENJOY THE FACT THAT IT WORKS!
BE SURE YOUR PRINTERS TURNED ON!! AND THE CABLE IS SECURLEY ATTACHED TO THE COMPUTER AND TO THE PRINTER. (IN ALL THE FRUSTRATION YOU MAY HAVE DISCONECTED THEM.)
Pagina: 1