Toon posts:

slack en RAID0

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een msi k7t RAID moederbord. Ik heb op ide1 een hd, op ide2 een cdrom en op ide 3 en 4 twee identieke 80gig schijven.
Ik draai Slackware 8.0, en het probleem is dat bij het opstarten hda, hdc en hde herkent worden, maar hdg niet.

Ik heb de cd van slackware 8.1 gebrandt, en als ik daarvan opstart herkent ie hdg wel.

Is het nu een oplossing de kernel te updaten, of is er iets simpelers dat 8,1 wel heeft en 8.0 niet??

• Kees
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 12:37

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
kernel updaten; raidcontroller meebakken

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

• JMW761
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08:47
Weet niet helemaal hoe het met Raid ondersteuning voor jou chipset zit voor kernel 2.4.18 (standaard bij 8.1) ..wellicht moet je ff updaten naar 2.4.19

• _nethack
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16-05 20:09

_nethack

We're all MAD here

Als je kernel RAID ondersteuning heeft ziet ie natuurlijk maar één drive aan die controller hangen, namelijk de logical drive, die bestaat uit twee of meer fysieke schijven.
Een kernel zonder raid ondersteuning ziet de array niet, en ziet gewoon alleen maar twee fysieke schijven aan de controller hangen. (hde en hdf of hdg)

Hoe is de raidconfiguratie? Zitten beide schijven in één array, of zijn ze beide een één-schijfs raid0 array (losse schijven dus). In het laatste geval gaat bovenstaand verhaal weer niet op namelijk :)

Sometimes you just have to sit back, relax, and let the train wreck itself

Verwijderd

Topicstarter
ze zitten in 1 array, samen dus 160gig...maar dat is toch RAID0??.... en in dit geval klopt t zeg jij dat ie alleen hde ziet??..