Toon posts:

Overklokken sloopt voeding?

Pagina: 1
Acties:
  • 218 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik had zonet mijn welgekoelde Athlon 1400 overgeklokt naar 1600 (multiplier op 12x gezet). Dat ging prima, systeem liep stressed stabiel op 48 graden. Niet slecht ;).

Opeens ging de computer uit en sinsdien issie niet meer aan te krijgen. Met een andere voeding werkt alles wel naar behoren. Ik heb echter maar ff de bios gereset en het zooitje terug gezet op 1400, aangezien die ene voeding geen kik meer geeft. Ik heb de voeding geopend maar daar is niets te zien (geen kapotte zekeringen, geen doorgebrande componenten etc etc!)....

Kan het zijn dat mijn CPU op 1600Mhz te zwaar was voor de voeding en dit fataal geworden is? Mijn kast is namelijk nogal vol gebouwd (mijn 5v lijn kwam niet boven de 4,81 uit!) met harde schijven, optische drives, fans etc etc...

Zoja, dan moet ik snel nog ff naar de winkel om een nieuwe PSU te halen...

• GeforceDDQ
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 31-12-2025
ligt eraan hoeveel watt ie is.
Maar ik denk niet dat ie dan nu nix meer doet :?

301SQN

• henkleerssen
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

henkleerssen

Your life is as you narrate it

Wat had je precies op de 5v lijn hangen dan allemaal?

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

Your life is as you narrate it

Ik heb af en toe dat het ding bij mij uitvalt.. alles al geprobeerd.. ik verdenk de voeding nu van problemen... deze heeft "maar" 300 W

Verwijderd

Topicstarter
Het is een el cheapo 300w voeding..

Op mijn voeding hangt:
4x cdrom
3x hdd
1x fdd
6x fan
gf4 ti4200
4x pci kaart
wat usb troep

• Rafe
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-06-2025
Verwijderd schreef op 05 november 2002 @ 16:37:
Het is een el cheapo 300w voeding..

Op mijn voeding hangt:
4x cdrom
3x hdd
1x fdd
6x fan
gf4 ti4200
4x pci kaart
wat usb troep
Dat is en flink systeem, en zeker een el-cheapo (die zijn in het algemeen minder goed in stabiele voltages leveren) kan zich daarin verslikken. Ik zou eens kijken naar een voeding met meer watt van Enermax, Zalman of een ander goed merk.

• GeforceDDQ
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 31-12-2025
tja dan zou ie er best wel eens kunnen springen :?.
Maar dan zou ie het nu toch weer moeten doen...

301SQN

• scorpionv
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19:25

scorpionv

This space for rent

Je voeding kan heel wat hebben hoor, ik heb hier diverse voedingen al eens per ongeluk kortgesloten. Na een minuutje afkoelen (thermische zekering gaat weer terug ofzo?) deden ze het dan weer. Lijkt me meer een geval van overleden moederbord oid. Anyway, probeer eens met een andere voeding.

Fun while it lasted: World Community Grid!

Verwijderd

Het is imo nogal logisch dat als je krap uitkomt met je 300w voeding door allerhande coolers e.d. verfraaiingen/mods, dat je krap uitkomt.
Bovendien verbruikt je Athlon meer vermogen, je zal er je voltage verhoogd voor moeten hebben lijkt me.
Als je alle onnodige meuk afsluit, start je pc dan wel?

• Masterdam
  • Laatst online: 27-10-2025

Masterdam

aka [K40$]R0gu3

zit er een aan/uit knop op de voeding?
Moet je die 's een keer een minuutje op uit laten staan, dan weer aan, en dan nog een keer proberen aan te zetten. Heeft bij mij geholpen :)

Specs

Verwijderd

Topicstarter
Euh die voeding is nu al meer dan een uur uit en doet nog steeds niet. Alle smeltzekeringen in de voeding zijn nog heel.

Het moederbord is niet overleden. Als je mijn verhaal goed had gelezen, kon je zien dat met een andere voeding alles wel naar behoren werkt ;). Helaas is deze voeding niet van mij!

• mjl
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:56

mjl

Ugh

Hmm ik heb eens hetzelfde probleem gehad met een oude MAC, extra HD erin en -plop- ding telkens uit ... Had te maken met het voltage, wellicht dat de voeding moeite heeft het voltage hoog te houden bij te veel vermogen slurpers of je moet je "core" voltage hoger zetten, iets wat natuurlijk ook van het input voltage van de voeding afhankelijk is ..... kortom is vast een slechte voeding die moeite heeft het voltage hoog en constant te houden !!!

-------

Verwijderd

Topicstarter
Aan uit knop is het ook niet en helpt ook niet.... kabel is er meer dan een half uur uit geweest.

Ik heb nu alleen de stroomkabel van het mobo aangesloten en de CPU fan, verder niets. Nog steeds geen enkele vorm van leven. Helaas pindakaas...?

Verwijderd

Als ik jou was, dan zou ik maar niet vaker proberen. Straks mol je nog meer, en die voeding is toch dood want na een uur is die zekering al lang weer hersteld.
Pagina: 1