Ik heb mijn videorecorder op mijn pc aangesloten en wil via de vivo van mijn Leadtek ti4400 wat videobanden capturen. Voor het geluid gebruik ik de line-in op mijn SB Audigy Player. Alles lijkt perfect te werken, als ik het vivo-proggie of virtualdub gebruikt, krijg ik mooi beeld (zover dat mogelijk is met mijn videokaartje) met geluid. Echter zodra ik een capture maakt en deze bekijk heb ik geen geluid! Ik heb beide proggie volledig doorgespit en voor zover ik het heb kunnen bekijken staat alles goed, dus ook audio meecapturen enzo, de goed instellingen, alles!
En krijg je geluid als je een andere bron (cd-speler, walkman) gebruikt tijdens het opnemen? Om te testen dus.
Heb je de line-in wel als opnamebron ingesteld? Er zit verschil tussen opnemen en afspelen (Volumecontrol -> Opties -> Eigenschappen -> Volume aanpassen voor opnemen)
PSN ID: Flotmeister | Steam ID: Flotter
Ook niksxtra schreef op 05 november 2002 @ 16:32:
En krijg je geluid als je een andere bron (cd-speler, walkman) gebruikt tijdens het opnemen? Om te testen dus.
Ik heb alles geselecteerd wat daar staat, maar het maakt niks uit. De volgende ingangen staan er:Flotter schreef op 05 november 2002 @ 16:59:
Heb je de line-in wel als opnamebron ingesteld? Er zit verschil tussen opnemen en afspelen (Volumecontrol -> Opties -> Eigenschappen -> Volume aanpassen voor opnemen)
MIDI Synth
Analog Mix (Line/CD/AUX/TAC/PC)
CD Digital
"What U Hear" ?????
Microphone
Wave/MP3
Zit er geen audio ingang op de capture kaart? Dat proggie wat je gebruikt, is dat specifiek voor de kaart bedoeld, dan kan ik me voorstellen dat je het geluid op de capture kaart moet regelen. Ondersteund het programaatje wel je geluidskaart?
Als er een audioingang op je capturekaart zit dan moet je de line-out van je video direct op de capture kaart aansluiten. als je dat liever niet doet, wellicht dat je dan je line-out van je geluidskaart naar de capture kaart kunt verbinden?
Suc6
Als er een audioingang op je capturekaart zit dan moet je de line-out van je video direct op de capture kaart aansluiten. als je dat liever niet doet, wellicht dat je dan je line-out van je geluidskaart naar de capture kaart kunt verbinden?
Suc6
Hay 365 dias en un año y 366 occasiones para festejar (Boliviaans spreekwoord)
Tis geen capturekaart, maar een videokaart met zowel een tv-in als out. Het geluid komt binnen via de line-in van mijn geluidskaart. Het maakt ook niks uit of ik het standaard proggie wat bij de videokaart gebruikt, of een ander proggie zoasl virutaldub. (Staat ook allemaal in mijn topic....ElCondor schreef op 06 november 2002 @ 15:00:
Zit er geen audio ingang op de capture kaart? Dat proggie wat je gebruikt, is dat specifiek voor de kaart bedoeld, dan kan ik me voorstellen dat je het geluid op de capture kaart moet regelen. Ondersteund het programaatje wel je geluidskaart?
Suc6
ff een schopje, want het probleem is nog steeds niet opgelost.
Graag zou ik van andere Leadtek Ti4400 MyVivo gebruikers hoe zij alles aangesloten hebben en welke instellingen ze gebruiken..
kun je wel afspelen via je speakers? (maw: line-in functioneerd?)
Zoja, dan eens met een los proggie opnemen (ala Cooledit). bij je opnameregeling wel je line-in selecteren, of what-u-hear, maar in dat laatste geval moet je dus je afspeelregeling ook open hebben staan.
Edit: ik lees mn reply eens door, maar beetje onduidelijk verwoord..
wat ik dus bedoel:
1. Test of je wel kan afspelen (via een walkman oid), dus of je line-in werkt
2. Test dan of je met een proggie (bv dus cooledit) wel kunt opnemen. Zet je OPNAMEregeling dus op line-in. Als Line-in niet bij je opname regeling staat, dan toevoegen door 'm aan te vinken in dat betreffende tabblad van je OPNAMEregeling.
3. Als dat ook goed gaat, dan is je TVtuner/vivo/whatever ding fucked up....
Zoja, dan eens met een los proggie opnemen (ala Cooledit). bij je opnameregeling wel je line-in selecteren, of what-u-hear, maar in dat laatste geval moet je dus je afspeelregeling ook open hebben staan.
Edit: ik lees mn reply eens door, maar beetje onduidelijk verwoord..
wat ik dus bedoel:
2. Test dan of je met een proggie (bv dus cooledit) wel kunt opnemen. Zet je OPNAMEregeling dus op line-in. Als Line-in niet bij je opname regeling staat, dan toevoegen door 'm aan te vinken in dat betreffende tabblad van je OPNAMEregeling.
makkelijkst is jecomputer het raam uit gooien

maar hier heb je natuurlijks niets aan..
ik denk dat dj smiley het beste hier geeft.. ehmz.. en prik je em wel in de goeie line ??
ik denk dat dj smiley het beste hier geeft.. ehmz.. en prik je em wel in de goeie line ??
Ontwikkelaar van NPM library Gleamy
Ik heb geluid en beeld op mijn pc. Alleen neemt ie geen geluid op....gitaarwerk schreef op 12 november 2002 @ 21:43:
makkelijkst is jecomputer het raam uit gooien![]()
1. Yep Line in werkt, anders zou ik het geluid van de tv-programma's niet via mijn pc horenDJSmiley schreef op 12 november 2002 @ 21:41:
2. Kan niet kiezen voor line-in.....
3. Kan niet, want geluid gaat via de geluidskaart en niet via de vivokaart.
ok, geluid geeft ie, line in werkt, blijft optie 2 over:Verwijderd schreef op 12 November 2002 @ 22:02:
[...]
1. Yep Line in werkt, anders zou ik het geluid van de tv-programma's niet via mijn pc horen
2. Kan niet kiezen voor line-in.....
3. Kan niet, want geluid gaat via de geluidskaart en niet via de vivokaart.
Line-in selecteren...
klik je volume regeling open, opties-eigenschappen, opnameregeling aanvinken, en daaronder:
De volgende volumeregelingen weergeven:
Scroll ff naar LINE-IN, vink die aan, ok, en hoppa... hij staat er ineens bij, en je kan 'm selecteren.
offtopic:
als dit het probleem is/was lach ik je een klein beetje uit, nofi
Nogmaals, (tis al de 3de keer!) Ik kan geen Line-In selecteren!!! De enige die in mijn lijstje staan (en ook allemaal aangevinkt zijn) heb ik hierboven al een keer gezet..DJSmiley schreef op 12 November 2002 @ 22:05:
[...]
ok, geluid geeft ie, line in werkt, blijft optie 2 over:
Line-in selecteren...
klik je volume regeling open, opties-eigenschappen, opnameregeling aanvinken, en daaronder:
Scroll ff naar LINE-IN, vink die aan, ok, en hoppa... hij staat er ineens bij, en je kan 'm selecteren.
offtopic:
Little Wacko:DJSmiley schreef op 12 November 2002 @ 22:05:
ok, geluid geeft ie, line in werkt, blijft optie 2 over:
Line-in selecteren...
offtopic:
Als je nou gewoon eens precies doet wat hierboven gezegd word, weet ik zeker dat je voor Line-IN of LineIngang kunt kiezen.
Ow, met die volume regeling word het gele speakertje bedoelt die naast je klokkie staat in de taskbar.
Staat de line in niet in dat bewuste lijstje, installeer dan je drivers van je geluidskaart maar opnieuw ofzo, of download de nieuwste.
1 ding is zeker... zoals het hier staat MOET het werken. Een andere optie is er niet.
Alles kan stuk.
AHHHHHHHHHHHHH, hoe dom denken jullie nou eigenlijk dat ik ben! 
Voor de 4e keer nu al, ik kan GEEN line-in kiezen in dat menu. Het enige bronnen die daar staan zijn:
MIDI Synth
CD Digital
"What U Hear" ?????
Microphone
Wave/MP3
Ook heb ik net de nieuwste drivers gepakt voor mijn Audigy, ook dat helpt niks!
Voor de 4e keer nu al, ik kan GEEN line-in kiezen in dat menu. Het enige bronnen die daar staan zijn:
MIDI Synth
CD Digital
"What U Hear" ?????
Microphone
Wave/MP3
Nee, analog mix (line) is ook geen line ofzoVerwijderd schreef op 13 november 2002 @ 19:15:
MIDI Synth
CD Digital
"What U Hear" ?????
Microphone
Wave/MP3
We PROBEREN je te helpen, maar als je dat niet wilt (wij zijn dom, en JIJ weet het beter), prima, maar open dan geen topic hier, dan had je t ook zelf kunnen oplossen.
Laatste tip: Selecteer What U hear, en gooi bij je afspeelregeling je geluidssignaal vol open.
Verder... suc6, ik heb genoeg gereplyed hier.......
DJSmiley out...
Verwijderd
Dom genoeg om te suggereren dat je eigenlijk geen hulp nodig hebt? Grrrrrrrr, op m'n werk loopt er net zo een...Verwijderd schreef op 13 November 2002 @ 19:15:
Sluit dit topic maar, want er is hier toch niemand die een normaal antwoord kan geven. Als jullie met dezelfde replies blijven komen, waarvan ik al meerdere malen gezegd heb dat deze niet de oplossing van mijn probleem zijn (geloof me ik heb alle bronnen geprobeerd), dan kunnen we inderdaad gewoon maar beter ophouden.
Little Wacko, heb je reeds een oplossing voor het probleem met die Line-in op je Audigy geluidskaart?
Ik heb namelijk het hetzelfde voor. Ik krijg wel geluid door m'n Line-in, maar geluid opnemen gaat niet. In m'n verchillende video-opname en bewerkingsprogramma's kan ik Line-in gewoon niet selecteren (midi, CD-digitaal en modemgeluid zijn de enige opties), wat volgens mij betekent dat die gewoon niet gededecteerd wordt door die verschillende programma's. Dus kan ik enkel video opnemen, geen geluid.
Ik heb ook de forums en faq's afgeschuimd bij Creative, maar daar kwam er ook geen enkele oplossing naar voor om dit probleem op te lossen.
Luvan
p.s. voor de doemdenkers onder jullie die dit lezen: "alle instellingen bij zowel de Window volumeregelingen als bij de Creative surround mixer zij reeds uitgetest, geselecteerd en ge-muted, dus daar zit het probleem zeker niet".
Ik heb namelijk het hetzelfde voor. Ik krijg wel geluid door m'n Line-in, maar geluid opnemen gaat niet. In m'n verchillende video-opname en bewerkingsprogramma's kan ik Line-in gewoon niet selecteren (midi, CD-digitaal en modemgeluid zijn de enige opties), wat volgens mij betekent dat die gewoon niet gededecteerd wordt door die verschillende programma's. Dus kan ik enkel video opnemen, geen geluid.
Ik heb ook de forums en faq's afgeschuimd bij Creative, maar daar kwam er ook geen enkele oplossing naar voor om dit probleem op te lossen.
Luvan
p.s. voor de doemdenkers onder jullie die dit lezen: "alle instellingen bij zowel de Window volumeregelingen als bij de Creative surround mixer zij reeds uitgetest, geselecteerd en ge-muted, dus daar zit het probleem zeker niet".
En ik heb dus precies hetzelfde probleem met mijn Audigy.
En de vorigen hebben gelijk, er staat geen LineIn die je kunt aanvinken bij de keuzemogelijkheden.
Dus geef dat ajb niet als mogelijkheid aan.
Ik denk dat dit een Audigy probleem is.
Iemand een oplossing?
grtz
En de vorigen hebben gelijk, er staat geen LineIn die je kunt aanvinken bij de keuzemogelijkheden.
Dus geef dat ajb niet als mogelijkheid aan.
Ik denk dat dit een Audigy probleem is.
Iemand een oplossing?
grtz
Hieronder valt volgens mij ook de line in.Analog Mix (Line/CD/AUX/TAC/PC)
Heb je al eens geprobeerd gewoon geluid op te nemen met de standaard geluidsrecorder die bij de windows-accesoires zit?
Ik heb een Leadtek GFti4200 MyVivo maar die werkt wel. Het zal best moeten kunnen werken.
Senile! Senile Oekaki
Pagina: 1