Jaq, ik heb gegoogled en gesearched, maar toch kan ik het niet vinden..
Ik zit met het volgende probleem
Oderstaand code is een snipped uit een shell die command-line programma aanstuurt en het resultaat in de shell laat zien.
Ik heb meerdere velden die ingevuld moeten worden, echter wil het nog eens zijn dat Edit3.text blank is.
Als dat het geval is start het programma (programma4.exe) wel op maar dan verwacht ie nog een {Enter} te krijgen..als ie dat niet krijgt hangt de shell vast, en blijft programma4 ook hangen..
En dat is nou mijn probleem, ik weet bij god niet hoe ik die extra Enter moet invoeren..
Wie kan mij hiermee helpen (en ja, ik weet dat ik een enorme n00b
ben (dit is nl. mijn eerste programma in Delphi))..
Ik zit met het volgende probleem
Oderstaand code is een snipped uit een shell die command-line programma aanstuurt en het resultaat in de shell laat zien.
Ik heb meerdere velden die ingevuld moeten worden, echter wil het nog eens zijn dat Edit3.text blank is.
Als dat het geval is start het programma (programma4.exe) wel op maar dan verwacht ie nog een {Enter} te krijgen..als ie dat niet krijgt hangt de shell vast, en blijft programma4 ook hangen..
En dat is nou mijn probleem, ik weet bij god niet hoe ik die extra Enter moet invoeren..
Wie kan mij hiermee helpen (en ja, ik weet dat ik een enorme n00b
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
| procedure TConsoleForm.Button4Click(Sender: TObject);
var
s: String;
p: String;
CAExitCode: Integer;
begin
p:= Edit3.text;
if p = '' then
begin
s:= 'programma4.exe';
Output.Items.Clear;
Output.Items.Add('Started: ' + s);
CAExitCode:= ExecConsoleApp(s, Edit1.Text + ' /user ' + Edit2.Text ' ' + Edit4.Text, Output.Items, RunningUpdate);
// geef een ENTER als output.. (als ie al hier hoort..)
Output.Items.Add(Format('%s returned %d', [s, CAExitCode]))
end
else
begin
s:= 'programma4.exe';
Output.Items.Clear;
Output.Items.Add('Started: ' + s);
CAExitCode:= ExecConsoleApp(s, Edit1.Text + ' /user ' + Edit2.Text + ' /passwd ' + Edit3.Text + ' ' + Edit4.Text, Output.Items, RunningUpdate);
Output.Items.Add(Format('%s returned %d', [s, CAExitCode]))
end
end; |