Asus Terminator icm Zalman CNPS6000-Cu

Pagina: 1
Acties:

• Steven
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22-01 13:06
Hoi,

Ik ben van plan om een Asus Terminator K7 te kopen daar dan een Athlon(netje) in te zetten en die te koelen met behulp van een Zalman CNPS6000-Cu (een wattuh? Zo'n waaier koeler :))
Waar ik alleen bang voor ben ik dat die waaier te groot is om op de CPU gezet te worden (een terminator is nl. niet zo groot). Is er iemand die hier ervaring mee heeft of enig idee heeft of dit geintje gaat passen?

Met de Search en google heb ik niets kunnen vinden.

[ Voor 0% gewijzigd door Steven op 05-11-2002 16:08 . Reden: Die UBB syntax blijft lastig :? ]

Verwijderd

Grappig , ik heb net een bijna zeflde vraag gepost maar dan over een ander mobo.

Ik kan je dus niet helpen. In de search heb ik ook niets kunnen vinden.

Verwijderd

Dat past nooit, ik heb er een Spire Whisperrock III op zitten en die past maar net. Volgens mij is die waaier van de Zalman CNPS6000-Cu veel groter dan de Whisperrock, dus dat gaat niet lukken denk ik.

• Steven
Dat zou wel vervelend zijn.
Ik heb het even opgezocht, jouw cooler is inclusief 6,9CM hoog. Die Zalman cooler is 9,2CM hoog. Voordeel is dat de cooler bij die zalman niet per sé er boven moet hangen. Er naast is volgens mij ook goed. Je weet dus zeker dat er niet nog 3,5 cm ruimte over is?

Zo nee, die Whisperrock bevalt en is ook stil? (want dat lijkt me een behoorlijk alternatief)

Verwijderd

Er past ook een 92x92 fan in die case ?
Dus waarom zou die Zalman nie passen dan ?

• Steven
Verwijderd schreef op 05 november 2002 @ 20:28:
Er past ook een 92x92 fan in die case ?
Dus waarom zou die Zalman nie passen dan ?
Omdat de bracket waar de FDD en HDD in zit ongeveer op dezelfde hoogte zit.

• pierre-oord
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15-01 10:55
sow dan is die kast echt klein.

[dremel kope :9~ ]

Ondernemer in tech (oud LOQED.com, nu UpToMore.com)

Verwijderd

Steven schreef op 06 november 2002 @ 17:20:
[...]

Omdat de bracket waar de FDD en HDD in zit ongeveer op dezelfde hoogte zit.
Jij stelt zelf de vraag en je geeft zelf ook het antwoord.
Vraag het dan niet, als je het al weet.

Maar volgens mij past het net. Mits je de kabel netjes wegwerkt.

Afbeeldingslocatie: http://www.digit-life.com/articles/asusterminator/Image8.jpg

• Rhy
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-12-2024

Rhy

Once a nerd; always a geek

Verwijderd schreef op 05 November 2002 @ 16:14:
Dat past nooit, ik heb er een Spire Whisperrock III op zitten en die past maar net. Volgens mij is die waaier van de Zalman CNPS6000-Cu veel groter dan de Whisperrock, dus dat gaat niet lukken denk ik.
VET! dat wou ik nou net vragen. Wat is jouw definitie van "net"? ;) Past gewoon, of moest je condensators wegbuigen ofzo?

Ik heb nu een SV24 met 160GB en 80GB 5400rpm schijven, maar het geheel is nogal luidruchtig vanwege de PSU fan enzo. Vandaar dat ik een Terminator K7 wil. Die 150W van de Terminator kan die power leveren voor 4x HD's? Enig idee?

En wat is het aantal dB van die 92x92mm fan? Ik zit te denken om er een Papst 3412 NGMV in te prakken om het geheel nog stiller te krijgen. Goed plan/slecht plan? Wie zegt het mij (graag praten uit ervaring en niet theorie)

• Steven
Verwijderd schreef op 06 november 2002 @ 17:52:
[...]

Jij stelt zelf de vraag en je geeft zelf ook het antwoord.
Vraag het dan niet, als je het al weet.

Maar volgens mij past het net. Mits je de kabel netjes wegwerkt.

[afbeelding]
Ik zeg alleen dat op die plek dat bracket zit, ik weet dus niet zeker of dat bracket in de weg zit...

Maar ok, heb jij het ooit passend gekregen/gezien? (of iemand anders natuurlijk :))
erniemars schreef op 15 november 2002 @ 20:34:
[...]

VET! dat wou ik nou net vragen. Wat is jouw definitie van "net"? ;) Past gewoon, of moest je condensators wegbuigen ofzo?

Ik heb nu een SV24 met 160GB en 80GB 5400rpm schijven, maar het geheel is nogal luidruchtig vanwege de PSU fan enzo. Vandaar dat ik een Terminator K7 wil. Die 150W van de Terminator kan die power leveren voor 4x HD's? Enig idee?

En wat is het aantal dB van die 92x92mm fan? Ik zit te denken om er een Papst 3412 NGMV in te prakken om het geheel nog stiller te krijgen. Goed plan/slecht plan? Wie zegt het mij (graag praten uit ervaring en niet theorie)
Zo goed als geruisloos heb ik begrepen. Ik zou hem dan geowon eerst kopen en later bekijken of je hem nog wil upgraden met een PAPST fan.

• Rhy
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-12-2024

Rhy

Once a nerd; always a geek

*bump* sorry maar er is geen gelijksoorting topic

Er passen GEEN Spire Whisperrocks/Falconrocks in de Terminator K7 ... heb het geprobeerd namelijk. De Spire Copperking past wel maar maakt een tyfusherrie. (oude typen) Coolermaster koelers zijn een betere prijs/prestatie/geluidsnivo oplossing.

• Steven
Oh wacht ff, dit topic bestaat ook nog :)

Een CNPS6000-CU past WEL in een ASUS Terminator!!!
Je moet dan de kastfan gebruiken als fan voor de Zalman koeler. Je koelt dus eigenlijk je processor passief :D

Als je de Zalman koeler gebruikt kan je trouwens NIET mbv de fanmate de snelheid op zijn laagst zitten. Hij moet ietsjes harder. (8v? 9v?)

En ja, dan is hij HEEL stil. (Zeker met een Silentdrive erbij :))

[ Voor 9% gewijzigd door Steven op 31-01-2003 20:22 ]

Verwijderd

Steven schreef op 31 januari 2003 @ 20:21:
Oh wacht ff, dit topic bestaat ook nog :)

Een CNPS6000-CU past WEL in een ASUS Terminator!!!
Je moet dan de kastfan gebruiken als fan voor de Zalman koeler. Je koelt dus eigenlijk je processor passief :D

Als je de Zalman koeler gebruikt kan je trouwens NIET mbv de fanmate de snelheid op zijn laagst zitten. Hij moet ietsjes harder. (8v? 9v?)

En ja, dan is hij HEEL stil. (Zeker met een Silentdrive erbij :))
Zei ik toch ;)
Pagina: 1