Toon posts:

Windows2000 server >< win 2000 prof

Pagina: 1
Acties:
  • 35 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
HAllo, ik had over dit probleem wat gelezen hier, maar kan het niet meer vinden
netwerk met 1x server win 2000 2x win2000 prof
waarvan 1x pc en 1x laptop
pc werk 100% en kan op naar het domein kan er dus alles mee doen
Laptop kan niet pingen en ziet de doelhost niet.
OP de server draait dhcp pc krijgt ook ip adres laptop niet, die krijgt van zich zelf
al veel gedaan server draait ook dns en is OK

wie o wie helpt me verder
Peter

Verwijderd

Heb je op die laptop zelf nou een ip ingesteld of niet..? Daar kan ik niet helemaal duidelijk uit worden.

• Jimbolino
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-08 23:37

Jimbolino

troep.com

netwerkaart laptop brak ?
kabels brak ?
switch / hub brak ?
drivers ?

stel laptop eens vast in met een ip en subnet uit de range, en kijk of je dan wel kan pingen, anders is het waarschijnlijk iets van de bovenstaande punten

The two basic principles of Windows system administration:
For minor problems, reboot
For major problems, reinstall

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb zelf de latop geinstalleerd, kabel en netwerkkaart, driver OK ik kan er wel mee op mijn werk mee werken.
Cisco switch is OK want ik het de poort en kabel van de pc gebruikt die een goede verbinding heeft

Verwijderd

Topicstarter
vast ip adres gegeven en krijg de melding Time-out bij opdracht

• axis
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-01-2023
en je ziet ook op de laptop en op de switch het 'link' lampje branden?

Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!

Verwijderd

Topicstarter
zowel als op de switch als op de netwerkkaart op de laptop. maar de server ziet hem ook niet de laptop. maar het gekke is dat ik op mijn werk wel een ip adres krijg en daar alles goed werkt

• axis
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-01-2023
ok, als je kijkt bij de eigenschappen van je netwerkkaart, daar heb je waarschijnlijk een tabblad 'advanced', met allerlei instellingen, zoals MAC adres, Buffer size, etc.. (afhankelijk van je drivers).

Wat staat er bij Media Type? (10Mbit Half Duplex, 100Mbit Full Duplex, Hardware Default, Automatic, etc)

Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!

Verwijderd

Topicstarter
als ik de instelleingen van pc en laptop bekijk staat er bij Node Type van de laptop Hybrid en van de pc mixed

Verwijderd

Topicstarter
bij Link speed/ duplex mode staat op auto en op de switch ook. het rare is dat zoals het netwerk is voorheen altijd heeft gewerk. tot dat ik de laptop opnieuw heb geinstaleerd
voor heen als ik de laptop opnieuw had voorzien van OS dan deed ik met de netwerk wizard een verbinding maken met het domein en geen probleem. nu kan dat niet meer
laptop krijg als ik geen vast ip adres geen zo'n adres van windows zelf wil ik het renew dan lukt dat ook ik

Verwijderd

Topicstarter
kan iemand me nog helpen

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online

Predator

Suffers from split brain

Gebruik Afbeeldingslocatie: http://images.tweakers.net/forum/templates/got/images/icons/edit.gif om je post te edit'n ipv van onnodig het topic naar omhoog te schoppen.

Schoprichtlijn:
http://gathering.tweakers.net/forum/faq/forumgedrag#not-done
minimaal 24h dus

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.