[Access] gedeelte printen

Pagina: 1
Acties:

• ocke
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 10-04 18:26
Ik heb een formuliertje, met een active-x grafiekje. Erg leuk allemaal, en hij doet het ook verder goed, maar nu wil ik hier ook een uitdraai van kunnen maken. Hier komt er dus een probleempje om de hoek kijken, want ik kan wel printen, maar dan ook het hele formulier, en dat wil ik niet. Ik wil alleen het grafiekje uitprinten, en ook nog eens het liefst "liggend". Dit moet dus beschikbaar worden met 1 druk op de knop. De knop heb ik al, nu nog de code :). Hoe dit te doen?

• Rizzi
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Rizzi

Rechtlijnig als altijd

Een macro aanmaken misschien?

What's a cube to you?

• xtra
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-08 11:30
Een rapport of nieuw formulier aanmaken waarop alleen de grafiek staat. Dit rapport of formulier openen met je knopje, printen en weer sluiten.

[ Voor 0% gewijzigd door xtra op 05-11-2002 16:30 . Reden: toevoeging ]

Verwijderd

Je kunt PrintOut gebruiken met argument acSelection, maar alleen de grafiek lukt niet. Het argument acSelection print alleen het actieve record.

code:
1
2
3
Private Sub Command9_Click()
  DoCmd.PrintOut acSelection
End Sub

[edit] Je kunt wellicht pageBreak misbruiken. Gebruik dan PrintOut met argumenten PageFrom PageTo.

• ocke
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 10-04 18:26
hmmz. De grafiek staat links van wat invoer schermpje, dus een soort van pagebreak dingen zal dan ook niet gaan werken. Is er echt een optie om bv een bepaald onderdeel ofzow uit te printen? Want een nieuwe pagina laten openen, en zow, is wel erg overdreven al zeg ik het zelf ...

• Phenomenon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-04 13:18
Je hoeft ook geen nieuwe pagina te openen. Als je het grafiekje ook in een rapport gooit, dan print je die gewoon uit. De gebruiker hoeft daar nooit wat van te zien jah.
Pagina: 1