[XP pro.] Hoe XP bijna helemaal dichtzetten?

Pagina: 1
Acties:

• Tije
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-09 22:55
Mijn kleine zusje wil graag op mijn pc spelletjes kunnen spelen met vriendinnetjes over het netwerk, ik heb hier geen problemen mee.
Maar ik wil haar dan bepaalde rechten toekennen, namelijk:
- ze mag alleen IE gebruiken,
- ze mag niets kunnen downloaden!
- ze mag msn wel gebruiken
- ze mag CS kunnen spelen
- en ze mag een map hebben op de harde schijf met een paar bestanden voor haar.

Maar verder mag ze niets, niets veranderen, niets kunnen bekijken, kazaa gebruiken mag ze bijv. ook niet.

Dus een kaal bureaublad met een icoon voor MSN, IE en CS zegmaar, en als ze dan iets extra wil en ik ben het ermee eens kan dat ingesteld worden.

Heeft iemand enig idee hoe ik dit allemaal kan toepassen?

[ Voor 0% gewijzigd door Tije op 05-11-2002 15:57 . Reden: forgot something ]

Verwijderd

start -> run -> gpedit.msc

Succes :)

Verwijderd

lol, een zusje die cs speelt >> Ownage ;)

Verwijderd

Ff via download.com naar een tweak progje zoeken!

• Tije
Verwijderd schreef op 05 november 2002 @ 16:00:
start -> run -> gpedit.msc

Succes :)
Van dat programma heb ik al meer gehoord, en ik heb het ook bekeken.
Maar om nou te zeggen dat ik er iets wijzer van word, nee dat niet.
Maar goed het zal wel vrij moeilijk zijn om allemaal uit te leggen maar ik zal het proberen :7

• Tije
Verwijderd schreef op 05 november 2002 @ 16:06:
Ff via download.com naar een tweak progje zoeken!
Heb je een voorbeeld van een programma waar dit goed mee kan, en wat niets hoeft te kosten?

• Spaceman Spiff
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09-12-2025
Wel IE maar niet mogen downloaden is een probleem. Ik heb geen idee hoe je dat kan uitzetten. Mischien dat daar een aparte tool voor is.

De rest kan je allemaal regelen met rechten op de bestanden.
Als je er voor zorgt dat ze alleen die bestanden kan benaderen en starten die ze mag, dan heb je het meeste al gehad.

Je kan ook met policies aan de slag gaan, dan kan je aangeven welke bestanden ze mag starten, maar dat is aardig wat werk.

Mischien overbodig, maar ze mag dus geen administrator zijn.
Met de local system policies (in config scherm) kan je ook al een hoop uitzetten voor 'gewone' gebruikers.

Meer info over Profiles en Policies moet je op de Microsoft website wel kunnen vinden.

Je moet ook denken aan een firewall, om de "file transfer" poorten van MSN dicht te zetten. Anders kan ze nog alles 'downloaden'.

• Tije
Spaceman Spiff schreef op 05 november 2002 @ 16:15:
...
Meer info over Profiles en Policies moet je op de Microsoft website wel kunnen vinden.
...
.
Is hier niet ergens een faq voor te vinden?

• Tije
Nou mensen ik kom er niet uit, ik denk dat mijn zusje maar mooi pech moet gaan hebben ofzo.

[ Voor 0% gewijzigd door Tije op 05-11-2002 16:36 . Reden: typo ]

Verwijderd

Zorg er gewoon voor dat ze geen bestanden mag wegschrijven, waar dan ook. Eventueel wel in de temporyfiles. Misschien dat je ook nog kunt instellen dat ze wel .doc bestanden mag opslaan. Het is iig veel werk. Kwestie van uitproberen en zoeken op de microsoftsite.
Misschien dat je nog een tweakprogje kunt vinden idd wat het was vergemakkelijkt.

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Belangrijk lijkt me welk OS.

In XP kun je toch eenvoudig een user aanmaken met eigen buroblad? Eventueel een eigen partitie geven en de rest van je HD's voor haar afsluiten.

Even nog een tip: als je twee reacties van jezelf direct onder elkaar zet is het makkelijker om het vorige te editten. Scheelt weer wat leesruimte. :)

ARME AOW’er

• kvh
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14-07 11:44

kvh

technoholic

Laat ze downloaden naar een bepaalde folder (de enige waar ze schrijfrechten op heeft) maar zet op diezelfde folder een quota voor haar gebruikersaccount...

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:23
Wat is het probleem met downloaden als je insteld dat er niks geinstalleerd mag worden?? :?

Strava

Verwijderd

Geef haar een gast account en zet vervolgens allus uit in gpedit.msc wat van toepassing iz. Er staat vast wel een uitleg bij en anders zou je dat nog kunnen op zoeken in de helpfile en anders nog op de site van Billy Goat! Zorg da je HD's zijn geformateerd in NTFS formaat(nee, niet je HD's formateren) en verbied het weergeven en schrijven naar mappen en bestanden waar ze nix mag zien/veranderen. Let op dat je niet de winnt\system32 folder uitsluit omdat die account ut nie doet. En pas ook op met het rechten toekennen van het "Iedereen(everyone)" account!!! Heb dit 1 keer verkeerd ingesteld voor de winnt\system32 folder en kwam er dus never nooit meer in, ook nie met dosntfs ofzow(op de hele computer dan natuurlijk) :(

Verwijderd

Ik zit met hetzelfde probleem! Ik gebruik op het moment 2 users. Wanneer ik er nu nog een extra user bijzet werken meerdere programma's niet meer goed. Zijn hier oplossingen voor? Verder zou ik ook graag met gpedit willen werken maar daar kom ik ook niet uit...

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:23
Verwijderd schreef op 05 november 2002 @ 23:01:
Ik zit met hetzelfde probleem! Ik gebruik op het moment 2 users. Wanneer ik er nu nog een extra user bijzet werken meerdere programma's niet meer goed. Zijn hier oplossingen voor? Verder zou ik ook graag met gpedit willen werken maar daar kom ik ook niet uit...
Werken de programma's niet voor de nieuwe user?? of niet voor de bestaande users?

En verder over de werking van gpedit, ik gebruik het zelf niet omdat ik de enige user ben op mijn pc, maar ik heb net ff gekeken en met een beetje speuren in de help kom je al een heel eind hoor. (tip: kijk eens bij secpol.msc)

Strava

Verwijderd

Meerwijck schreef op 05 november 2002 @ 16:06:
[...]

Heb je een voorbeeld van een programma waar dit goed mee kan, en wat niets hoeft te kosten?
Winboost is zoeen progje, maar er zullen vast wel uitgebreidere progjes zijn en ook gratis progjes!
Kijk hier eens (en probeer het eens uit):
http://download.com.com/3000-2340-6443409.html?tag=lst-0-1 ;)

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 06-11-2002 19:38 . Reden: Kijk ook hier ff: http://download.com.com/3120-20-0.html?qt=Boost+and+configure+the+performance+&tg=dl-2001 ]

Verwijderd

Prulleman schreef op 06 november 2002 @ 00:11:
[...]

Werken de programma's niet voor de nieuwe user?? of niet voor de bestaande users?

En verder over de werking van gpedit, ik gebruik het zelf niet omdat ik de enige user ben op mijn pc, maar ik heb net ff gekeken en met een beetje speuren in de help kom je al een heel eind hoor. (tip: kijk eens bij secpol.msc)
Voor de nieuwe gebruikers doen sommige programma's niet. Bijvoorbeeld mcafee en office doen het niet bij de nieuwe gebruiker.. iemand DE oplossing??

Oww ja en op de te blokken computer draai ik home edition dus zoiezo geen gpedit.msc.... 8)7
Pagina: 1