Toon posts:

[Asus P2B] Maximale grootte van een extra HD

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb me rot gezocht op die site van Asus maar ik kan het dus niet vinden. Ik heb wel een flash utility gevonden maar ik wil simpelweg weten hoe groot een harde schijf maximaal mag zijn!

Weet iemand toevallig hoe groot een harde schijf mag zijn zodat hij wel wordt herkend door de asus P2B? Ik wil er namlijk een extra harde schijf inzetten want ik heb nu echt te weinig ruimte...

Alvast bedankt!

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

De PIIX4 southbridge van de 440BX chipset is voorzien van 28bits LBA addressering, wat dus betekent dat je in theorie schijven tot 128GB daaraan kunt hangen. Maar gebruik in ieder geval wél de laatste BIOS update, zodat de nieuwste schijven op correcte wijze worden herkend en behandeld :)

I/O controller zaken horen in Opslagmedia & I/O Controllers.
Hiervoor krijg je dus een move [PMG] > [OM]

Zie ook de OM FAQ voor meer details over grote schijven en BIOS'jes.

Verwijderd

Topicstarter
Ok, dat zou dus betekenen dat een harde schijf van 120GB sowieso geen problemen geeft als ik alles goed lees of wel? Daar ben ik namelijk naar op zoek, dus als 128GB het maximum is dan zit ik met 120GB sowieso goed.

Of mis ik nu iets?

• yogy
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 26-03 11:02
128 gig is toch de max van ATA 100? Volgens mij zit er op mijn P2B-fje een ATA 66 controller. Ik heb er een 40 gig IBM 120 GXP aan hangen en dat werkt prima.

edit:

In het boekje staat dat het een ATA 33 controller is.
Ik heb trouwens m'n hd's aan een Promise Ultra 100 TX 2 zitten :X bedenk ik me net.

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Dat heeft weinig met de interface te maken. Overigens, sommige ATA100 en alle ATA133 controllers kunnen dankzij 48bits LBA adressering, al dan niet na een BIOS update, tot 128PB (128 miljoen GB) :)

Verwijderd

Topicstarter
Dus ik zou het gewoon moeten testen, daar komt het dan op neer? Als het ook niet met de interface te maken heeft?

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Ja, gewoon doen :) Wel eerst de laatste BIOS overheen flashen :)

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
idd, eerst bios updaten, anders gaat ie maar tot 32gig ofzo.
Dus gewoon even de biosupdate van asus halen.

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

Pagina: 1