Toon posts:

Dvd speler regio vrij maken.

Pagina: 1
Acties:
  • 42 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hoi luitjes
ik heb sinds kort een dvd speler een philips dvd723.
nou is deze alleen regio2. no problem voor europese films..
nu kan ik via familie die in de USA wonen dvds krijgen. maar dat is een andere regio..

ik heb in de search en op internet gezoch naar een manier om hem regio vrij te maken.

is er een manier om dit zelf te doen? of moet ik naar een winkel heen? zo ja welke winkel (in Twente het liefst) kan dat dan?? en wat gaat het me kosten?

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Zoek nog eens een keer met google.... Ik ga het niet voor je doen, maar er is een site waar helemaal uitgelegd staat hoe je een Philips speler regiovrij kunt maken.

Verwijderd

Topicstarter
ik zoek al een dik uur..
enigste wat ik kan vinden is dat je een hele dvd speler moet kopen..
en ik heb er al 1.
weet iemand anders een site?

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Hoe zoek jij in vredesnaam :?

Ik ben eigenlijk gek dat ik het doe maar de eerste link en het is raak....

Weet niet of ik de eigenlijke link wel mag geven....dus heb hem maar weggehaald

Gezocht met google op : regiovrij maken philips dvd

Verwijderd

Het regiovrij maken, en het geven van links is volgens mij 'not done' hier op tweakers.
Als je even zoekt op Google kom je er vanzelf wel achter, daar hoef je echt geen uren voor te Googlen

Verwijderd

Waarom zou dat niet mogen?
Het is niet illegaal om je dvdspeler regiovrij te maken.

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

De jongen weet inmiddels waar hij moet zoeken, dus verder zou dit topic toch dichtkunnen?

• igmar
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23-02 20:52

igmar

ISO20022

Verwijderd schreef op 05 november 2002 @ 16:25:
Waarom zou dat niet mogen?
Het is niet illegaal om je dvdspeler regiovrij te maken.
Het is wel illegaal, wijzigingen aan firmware zijn namelijk schending van copyright. Zie recente uitspraken betreft mod-chips en simlock verwijderen.

• Nibble
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01-03 14:28
Het is toch mijn dvd speler ??? als flash ik er zelfgeschreven code in, dan mag ik dat zelf toch weten ?
Btw, gelden deze "wetten" in _nederland_?

T is for TANK, and T is for TERROR ... and K is the K for KILLING in error.

• Rizzi
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Rizzi

Rechtlijnig als altijd

Ja, deze wetten gelden ook in Nederland. Ze hebben een zogenaamd supranationaal karakter.

Ondanks dat jij je DVD-speler hebt gekocht zijn er andere wetten die zelf flashen verbieden. Ik mag in mijn eigen gekochte auto toch ook niet 150 km/h rijden in Nederland?

What's a cube to you?

• Kippenijzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:44

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

Tja, op de een of andere manier willen veel mensen die niet toegestane dingen vragen hier op het forum ervoor kiezen niet hun e-mail in hun profile te zetten... Dan meoten ze het ook zelf weten... Meestal zijn er wel tweakers bereid om per e-mail iemand oplossingen voor dergelijke problemen te geven...

• Orcie
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 25-02 13:48
en je mag wel een regiovrije speler kopen

dit is nonsense

• Rizzi
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Rizzi

Rechtlijnig als altijd

Orcie schreef op 05 november 2002 @ 16:37:
en je mag wel een regiovrije speler kopen

dit is nonsense
Het is idd ook allemaal een beetje dubbelzinnig. Bovendien vind ik ook dat deze regels nogal een erg beschermend karakter hebben, ze hebben een significante invloed op de concurrentie.

What's a cube to you?

Verwijderd

Topicstarter
het is ook belachelijk..
je mag ook geen video opnemen van TV of een bandje van de radio..
is ook schending van copyright..

en ik koop orginele dvd's. dus ik betaal voor de copyright.
ik wil hem regio vrij maken omdat in amerika veel mooiere en soms betere kwaliteit dvd's te koop zijn..

• Nibble
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01-03 14:28
Rizzi schreef op 05 november 2002 @ 16:32:
Ja, deze wetten gelden ook in Nederland. Ze hebben een zogenaamd supranationaal karakter.

Ondanks dat jij je DVD-speler hebt gekocht zijn er andere wetten die zelf flashen verbieden. Ik mag in mijn eigen gekochte auto toch ook niet 150 km/h rijden in Nederland?
Dat mag gerust :P zolang je maar niet gepakt wordt ;)
Je bent zelf verantwoordelijk voor de gevolgen (zoals boetes, ongelukken etc. :) )
Kortom: hear no evil, see no evil, speak no evil ;)

T is for TANK, and T is for TERROR ... and K is the K for KILLING in error.

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:20

JvS

Ik heb hem zelf ook

ga toch maar even zoeken.

op het forum en op google is er echt ZAT over te vinden. Als ik met behulp van een AB en google en het forum mijne regiovrij kan krijgen, kan iedereen het

[google=philips dvd regiovrij ]

Ow en dit mag op het forum wel hoor, regio's mag je er gewoon uithalen en winkels mogen het ook zo verkopen. Grijze import verbieden wordt zelfs afgestraft, kijk maar naar nintendo die dat heeft proberen tegen te houden, die heeft een boete van 150m euro gekregen.

Betekent niet dat het topic open blijft, want dit kan je gewoon opzoeken, of je loopt een winkel binnen als je dat niet kan/wil

En dat van die simlocks gaat alleen over het flashen van gekraakte firmware's. Bij geeneen DVD speler laad je een gekraakte firmware dus die uitspraak geldt niet hiervoor.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.