Toon posts:

Paar vragen of DVI aansluitingen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sindskort een nieuwe grafische kaart en TFT scherm. NOu hoor ik veel over DVI aansluitingen dat dit veel mooier is.

Nou weet ik dat op de Radeon 9700 (mijn kaart dus) een dvi aansluiting zit.
Nou vraag ik me alleen af.... welke van de outputs is dit?? Hoe werkt dit.. Heb ik hier speciale kabels voor nodig??

Jammer genoeg heb ik dus geen Boekjes enzo bij mij nieuwe pc gekregen. En in de search staat er niet over mijn vraag dat perfecte uitleg gaf. In de FAQ van tweakers ook nie.

Dus hierbij hoop ik dat iemand met dezelfde kaart mij kan helpen, en dat ik optimaal kan genieten :).

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 05-11-2002 14:51 . Reden: Hmm TOpic is Over, niet of ]

Verwijderd

:? Wat staat er in de online-handleiding van je grafische kaart?

• Kakaroto
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-08 22:43
als je beter zoekt zie je redelijk veel topics over de beruchte DVI.
Heb je zelf al een beetje logisch nagedacht? de blauwe output is de VGA dus dan moet de witte? DVI zijn. Je weet toch wel wat je koopt?
Hoe het werkt ff google gebruiken.

Verwijderd

RADEON 9700 PRO User's Guide

Enne.. die witte is de DVI aansluiting.
Blauw=VGA Zwart=Tv-out Wit=DVI

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/i.dsp/1035900288.jpg

En daar heb je dus een TFT voor nodig met een DVI aansluiting. Succes met sparen :)

• Kakaroto
Verwijderd schreef op 05 november 2002 @ 14:57:
RADEON 9700 PRO User's Guide
Enne.. die witte is de DVI aansluiting.
[afbeelding]

En daar heb je dus een TFT voor nodig met een DVI aansluiting. Succes met sparen :)
uuhm..deze jongen heeft al een TFT :)

Verwijderd

Ka_ka_rot schreef op 05 november 2002 @ 14:58:
uuhm..deze jongen heeft al een TFT :)
Yep.. zonder DVI mogelijkheid ;)

Verwijderd

misschien verschrikkelijke n00b vraag maar wat houd dvi eigenlijk in?

• Kakaroto
Verwijderd schreef op 05 november 2002 @ 15:00:
[...]

Yep.. zonder DVI mogelijkheid ;)
hehe, je heb de kleine letters gelezen :)

Verwijderd

Topicstarter
die tft heb ik al, maar er zit niet een stekker op met een aansluiting als die witte.. ik heb wel weer een blokje gekregen die ik kan aansluiten op die witte (dvi) port, zodat het weer een blauwe( analoge) port is

Ohh en trouwens, ik weet wel wat ik koop, maar als er geen boekjes bij zitten is het soms ff lastig, met een hele nieuwe pc, Jeez

• Kakaroto
dan heeft het natuurlijk geen zin ey ;) kan je m liever in je VGA poort hangen, maak toch nix uit. Dat blokje is btw een converter, zet Digitaal om naar analoog.
Helaas jij heb nix aan de DVI poort (of nog niet)

Als je zonder boekje het lastig vind, weet je toch niet wat je koopt? ;)

Verwijderd

Ga eens terug naar die winkel... Die boekjes horen er echt bij ;)

Verwijderd

Topicstarter
Ja het is van een pc prive project, ik ga ff bellen want ik vind het belachelijk, om online naar me boekjes te moeten kijken. En ik mis paar cd's.

Anyways, bedankt!

Verwijderd

Op je monitor kan een DVI-I OF DVI-D aansluiting zitten op je hercules zit een DVI-I aansluiting. Een DVI-D kabel kan wel in een DVI-I aansluiting maar omgekeerd niet.

Het kan natuurlijk ook dat je TFT geen digitale aansluiting heeft! wat heb je trouwens voor een TFT altijd handig om te weten!

Verwijderd

Nec LT15u TFT -> geen digitale aansluiting :z

Effe goed lezen ;)

• Kakaroto
Eigenlijk is dit een onzinnige topic, een beetje tweaker weet wel wat een DVI-I en DVI-D aansluiting, zoniet een beetje zoekwerk helpt ook wel.

Verwijderd

Thnx solidous

• Maku
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-02 14:56

Maku

Derp

Verwijderd schreef op 05 november 2002 @ 15:26:
Op je monitor kan een DVI-I OF DVI-D aansluiting zitten op je hercules zit een DVI-I aansluiting. Een DVI-D kabel kan wel in een DVI-I aansluiting maar omgekeerd niet.

Het kan natuurlijk ook dat je TFT geen digitale aansluiting heeft! wat heb je trouwens voor een TFT altijd handig om te weten!
weet je dat zeker ... dus dvi-i is een kruisje met puntjes en dvi-d is een plat streepje .. ik heb problemen met een hercules 8500 pro 128mb met het aansluiten van een vga monitor op me dvi aansluiting ( ik heb dus een verloop ) maar op het verloopje zit de verisie met het streepje en op me vid het kruisje met de puntjes ... het werkt nu niet .. dit klopt dus dat het niet werkt :? 8)7

• Maku
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-02 14:56

Maku

Derp

Analog/Digital combination connector DVI-I (24 + 4 pin) <-- dis dus MET kruisje en de kaart kant ... dan zou het niet uit moeten maken dan maakt die converter van het digitale signaal een vga analoog signaal :? of niet ?
Pagina: 1