Probleem met USB-stereo-boxen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hello,

Een vriend van me heeft het een probleem met z’n PC-boxen/geluidsinstellingen en ik krijg het absoluut niet opgelost. Het zijn gewone stereo-luidsprekertjes die je via USB moet aansluiten. Telkens als hij een muziekje opstart werken de boxen perfect gedurende een minuut of twee en dan ... niks meer. Gewoon dood. Terug opstarten en opnieuw hetzelfde. Iemand een idee waar het aan kan liggen en hoe het kan verholpen worden?

Thanks,
Kris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08:43

remco_k

een cassettebandje was genoeg

... hmmm weer lekker duidelijk...
Wat heb je zoal geprobeerd, naast het opnieuw opstarten en met een moker te dreigen? ;)

Met het gevaar dat je onderstaande tip al een keer geprobeerd hebt (want daar gaan we vanuit) komt hier een geweldige tip (die je natuurlijk allang hebt geprobeerd)...

Download de nieuwste drivers eens van de USB aansluiting en van de USB soundcard... maar dat heb je allang gedaan... tuurlijk! toch? :)

Alles kan stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Inderdaad ... al lang gedaan. Sound is onboard btw, want dat had ik nog niet gezegd. Toch vreemd dat de boxen er gewoon na een minuutje of twee de brui aan geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aatos
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 25-08-2024
Verwijderd schreef op 05 november 2002 @ 17:16:
Inderdaad ... al lang gedaan. Sound is onboard btw, want dat had ik nog niet gezegd. Toch vreemd dat de boxen er gewoon na een minuutje of twee de brui aan geven.
sound onboard met usb speakers?

als je je speakers via usb aansluit zit de 'soundcard' in je speakers. of je moet een losse usb soundcard hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redah
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 26-07 22:00
Ik weet niet de oplossing, maar heb wel een idee hoe het komt:

Sommige USB poorten geven na een tijdje geen stroom meer, als het lijkt dat het aangesloten apparaat niet direct in gebruik is. Dat heb ik al vaker gezien met muizen of toetsenborden die ineens niet meer werkten.

Als je het nou niet opgelost krijgt, probeer dan eens (als laatste redmiddel) een ACTIEVE usb hub (niet passief, dus je wilt een met een eigen stroomaansluiting) en kijk of dat gaat.

USB speakers is nou eenmaal niet dat je zegt van.... joepie ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crashman
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 25-07 11:57
redah schreef op 05 november 2002 @ 18:07:
Ik weet niet de oplossing, maar heb wel een idee hoe het komt:

Sommige USB poorten geven na een tijdje geen stroom meer, als het lijkt dat het aangesloten apparaat niet direct in gebruik is. Dat heb ik al vaker gezien met muizen of toetsenborden die ineens niet meer werkten.
Dat heb ik precies met mijn laptop! Als ik mijn USB to USB network kabeltje aan mijn pc en laptop hang en data ga versturen gaat dit een paar minuten goed, maar daarna niks meer. Dan moet ik ook de laptop opnieuw gaan opstarten etc. voordat ik weer verbinding heb.

Ook als die laptop aan de voeding hangt. Als iemand hier een oplossing voor heeft?
Laptop is een:
PIII 1 GHz
256 MB sdram
20 GB hd
CD/DVD drive
2 USB poorten.

specs | You know you are addicted to the internet when you refer 'books' as 'portable websites'. | http://radio.c64.org:8000/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 25-07 08:07

JvS

Ik heb hem zelf ook

energiebesparing van de USB poort...

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crashman
  • Laatst online: 25-07 11:57
JvS schreef op 05 november 2002 @ 18:47:
energiebesparing van de USB poort...
Die heb ik zeker weten uitstaan... en nog kapt ie er mee...zal strax nog eens controleren.

specs | You know you are addicted to the internet when you refer 'books' as 'portable websites'. | http://radio.c64.org:8000/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis
  • Laatst online: 23:05

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

Kijk eens als je USB kabel in de knoop ligt. Sommige goedkope kabels kunnen problemen geven als ze in een lus liggen of langs een storend apparaat liggen.

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

Pagina: 1