Toon posts:

Excel formules --> weergave

Pagina: 1
Acties:
  • 104 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een excel document met daarin ontiechelijk veel formules. Nu is het probleem dat ie me de formule laat zien en niet de uitkomst?

Terwijl wanneer ik deze formule kopieer naar een nieuw excell werkmap dan werkt ie wel. (=SOM(1+1) laat ie zien ipv 2)

Het lijkt niet aan de celeigenscappen te liggen, en berekeningen uitvoeren staat op automatisch.

• Rizzi
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Rizzi

Rechtlijnig als altijd

Het is van belang in welke cellen je de formules wilt zetten. Als namelijk in je formule een celverwijzing zit dan zal de celverwijzing meeverhuizen als je hem in een andere cel kopieert. Dit kun je voorkomen door de celverwijzing vast te zetten --> cel H2 moet dan $H$2 worden.

What's a cube to you?

Verwijderd

Let er goed op dat de regel overal met = begint

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Omweg: zoek en vervang = naar =
dan wordt alles opnieuw berekent.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• General_Failure
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14:23

General_Failure

Vrolijk Pasen!!!

Ik heb nu even niet Excel bij de hand, maar het kan zijn dat je ergens hebt aangevinkt dat je de formules wilt zien. Helaas weet ik nu niet in welk menu dit staat, maar zoek eens onder Tools(Extra)->Options, of View.

Me and my dear friend General Protection-Error will invade your computer with our mighty army of Bugs. We will avoid the Firewall at the Gates of your PC by entering through your Windows.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 05 november 2002 @ 14:34:
Hallo,

Ik heb een excel document met daarin ontiechelijk veel formules. Nu is het probleem dat ie me de formule laat zien en niet de uitkomst?

Terwijl wanneer ik deze formule kopieer naar een nieuw excell werkmap dan werkt ie wel. (=SOM(1+1) laat ie zien ipv 2)

Het lijkt niet aan de celeigenscappen te liggen, en berekeningen uitvoeren staat op automatisch.
Bij mijn versie van Excel (XP) kan je in het menu extra bij "formule controleren" de controlemodus voor formules aanzetten. Je ziet dan in de cellen met formules de formules zelf staan ejn niet de resultaten. Op dezelfde manier zet je ook die controlemodus uit, zodat je weer de resultaten ziet. Dat aan- en uitzetten kan ook met CTRL + t.

Verwijderd

Topicstarter
Thnx, dit werkt.

• Stinger666
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-02 00:01
Ik zit hier samen met mn girlie die het zonder zelf te weten op Ctrl T had geduwd. Ik snapte het zelf ook niet en GoT bied weer uitkomst! :P Hij werkt nog steeds! ;)
Pagina: 1