Toon posts:

Booten vanaf floppy lukt niet (A7V133)

Pagina: 1
Acties:
  • 32 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Heb een A7V133 gekocht, met een oud bios dus ff update dacht ik...
Boot flop gemaakt met nieuwe bios, in de floppy drive... Alles aangesloten op het mobo en starten maar...

De HDD's, geheugen e.d. worden herkent, seek floppy on boot werkt ook, kan in het BIOS komen, maar de PC booten vanaf de floppy ho maar (alleen maar floppy aan het mobo gehangen, BIOS alleen maar FDD als boot device aangegeven)...

Het scherm slaat vast en de FDD wordt niet eens aangesproken.

PC speaker geeft geen fout codes.

Wie heeft er tips?

<edit>
Booten vanaf HDD of CD werkt ook niet. Het bootscherm (met de info over CPU, geheugen e.d.) blijft hangen...
</edit>

• scorpionv
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 17-08 00:02

scorpionv

This space for rent

Probeer de andere stekker aan je floppy kabel eens. Heb ik ook eens gehad, en was hier de enige manier om de zooi aan 't lopen te krijgen.

Fun while it lasted: World Community Grid!

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:19

Mentalist

[avdD]

En je kunt de floppy wel lezen vanuit een OS dat je van je HD start?

Dan zou ik niet weten of ik me er hele erge zorgen om moet maken.. Booten van cd kan tenslotte altijd nog ;)

Verstuurd vanaf mijn Computer®

• Capa
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19-08 09:21
staat ook vooraan in de b00t volgorde?

Verwijderd

Je kunt als het goed is ook een menu oproepen waarmee je kiest welk device je van wilt opstarten. Dit doe je (bij mij werkt dat in ieder geval) door tijdens het geheugen checken of net daarna een keer op esc. te drukken. Dan krijg je als het goed is een menu met daarin de optie fdd.

Verwijderd

Topicstarter
Tuurlijk staat de floppy, HDD of CD-Rom (afhankelijk van waar ik wil opstarten) als primary boot device (of moet ik hier b00t d3vic3 zeggen ;) ).

Dus da's het probleem niet...

<edit>
Kan een modje deze dichtgooien... Probleem is groter geworden :( zie: HDD, CD en floppy booten niet op mobo
</edit>

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Ik dacht al.. zo'n topic had ik eerder gezien :? :X

Maargoed, ik gooi hem wel dicht. Maar dat betekent nog niet dat je in het vervolg steeds weer een nieuw topic opent voor elk bijkomend probleem. Post hem gewoon in dezelfde draadje..
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.