Toon posts:

[Excel] Verwijderen van een gekend paswoord

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Kent iemand een linux programma om het password van een excel bestand te verwijderen, wanneer het paswoord gekend is?

Het zou de bedoeling zijn volledig automatisch de excel documenten te verwerken mbv xlhtml (http://chicago.sourceforge.net/xlhtml/) maar deze ondersteunt blijkbaar geen documenten met paswoord.

Enige dat het programma zou moeten doen is:
programma xls-met-pass.xls password > xls-zonder-pass.xls

Er zijn voldoende programma's om excel files te kraken, dus veronderstel ik dat het algoritme gebruikt voor encryptie wel gekend moet zijn.

Office en windows programma's zijn geen optie aangezien het hier gaat over het automatisch verwerken van binnenkomende excel documenten, waardoor het (bijna) onmogelijk is om alles manueel te verwerken.

Verwijderd

De algoritmes zijn niet bekend maar gekraakt (gok ik). En aangezien die tooltjes geen opensource zijn, is het implementeren van een clean opensource password-supporting excel-lezer vrij moeilijk...

Maargoed, ik weet dus geen tool, sorry.

Verwijderd

meschien vragen aan techniese hulp microsoft? (half serieus)

ja of op het internet probeeren te zoeken hoe/waar dat password zit en wat je er tegen kan doen, want het schijnt dat er nogal wat van die brakke programmatjes zijn voor windows om dat password weg te halen. (dus denk ik automaties dat het nooit zo moeilijk kan zijn)

Verwijderd

Topicstarter
Ik vrees er voor dat MS me gaat helpen om een progje te schrijven voor Linux :)

Maar zal eens op zoek gaan naar open-source crack tools voor XLS; ook al zijn deze gebaseerd op trial-and-error... de xls's zijn niet in die mate complex dus ik hoop dat ze correct omgezet gaan worden...

• AlterEgo
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Ik heb geen office machine bij de hand, maar deze is een .xla Excel addin voor password recovery.
Misschien om te bouwen via deze "decompiler" (windows bak wel vereist denk ik) :?

[edit]
Due to the possible misuse of this program, I have chosen not to distribute it free of charge but to sell it.
Deze redenering wordt volgens mij ook toegepast op machinegeweren :? |:(

[ Voor 0% gewijzigd door AlterEgo op 05-11-2002 21:41 . Reden: add ]

Verwijderd

Topicstarter
Heb er eens naar gekeken, maar blijkbaar maakt het gewoon gebruik van de interne functies van excel :(
Ben dus nog steeds op zoek naar een open source kraakprogje, en hopelijk staat het algoritme erin...
Pagina: 1