[VBS] WIN2K Printers toevoegen met VBS

Pagina: 1
Acties:

• S1W
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-09 13:53
Ik wil een aantal netwerk printers toevoegen voor gewone gebruikers met behulp van een VBS scriptje. Het scriptje werkt prima als ik inlog als domain admin, maar normale gebruikers krijgen de error: Cannot execute windows Script Host. Iemand een idee hoe dit op te lossen?

Verwijderd

Post het scriptje eens.... kunnen we zien wat er mis is :)
-->
code:
1
voorbeeld

• aReaRe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

aReaRe

Welkom Patrick (11-02-2022) <3

Daarnaast: hebben de users in de OU voldoende rechten om die script uit te mogen voeren :?

Daarnaast hier al gekeken: http://www.microsoft.com/.../scriptcenter/default.asp :)

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

• Muppet
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-09-2024

Muppet

GT: Beestig

Normaal heb je geen recht om vbs uit te voeren heeft niks met het script te maken zoals ik het nu lees. Maar ram het script eens neer wil wel eens zien wat er gebeurt.

Probeer anders om te testen gewoon een script met wscript.echo "Blaat". Dat mag iedereen uitvoeren tenzij ze de extensie zelf niet mogen runnen.

There is no art to find the minds construction in the face

• S1W
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-09 13:53
Muppet schreef op 05 november 2002 @ 14:37:
Normaal heb je geen recht om vbs uit te voeren heeft niks met het script te maken zoals ik het nu lees. Maar ram het script eens neer wil wel eens zien wat er gebeurt.

Probeer anders om te testen gewoon een script met wscript.echo "Blaat". Dat mag iedereen uitvoeren tenzij ze de extensie zelf niet mogen runnen.
Scriptje:

Set WshNetwork = CreateObject("WScript.Network")
PrinterPath = "\\Server\Printer"
PrinterDriver = "PrinterDriver"
WshNetwork.AddWindowsPrinterConnection PrinterPath, PrinterDriver
WshNetwork.SetDefaultPrinter "\\Server\Printer"