Monitor stoort mijn boxen?

Pagina: 1
Acties:

• draakhoofd
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Ik heb een nieuwe Philips 109P40 monitor, en Creative Soundworks CS320 boxen (2.1).
De monitor maakt een soort electrisch-achtig bromtoontje, duidelijk hoorbaar. Echter, mijn speakers gaan ook vrij hard brommen wanneer ze tegelijk met de monitor aanstaan. Als ik ze monitor uitzet, brommen de speakers niet meer, en op een andere pc brommen de speakers eveneens niet. Klopt het (of is het mogelijk) dat de brom van de monitor dus ook door de speakers te horen valt?? Of ligt het probleem dieper. De apparatuur is namelijk niet aangesloten op een geaard stopcontact, want die heb ik geen (volgens mij bijna geen in ons huis).

Ik heb hier overigens al 2 jaar een vergelijkbare NEC-monitor staan, en nu ik erop ben gaan letten hoor ik hem ook zachtjes brommen, maar dat wordt na een paar minuten bijna tot nul gereduceerd zodat ik het niet meer hoor.

Is het nou zo dat beide brommen door het niet aarden komt maar dat de NEC er gewoon minder last van heeft, óf is het zo dat de nieuwe Philips-monitor gewoon een eigen bromprobleem heeft wat de NEC-monitor bijna niet heeft? Ik vraag dit vanwege het feit dat ik het een beetje lastig zou vinden als ik Philips voor niets een nieuwe monitor laat brengen...

• YellowCube
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10-08 18:11

YellowCube

Wait...what?

het aarden van je stopcontacten is sowieso geen overbodige luxe en ik zou er als ik jou was toch maar eens over nadenken.
Verder kun je proberen je boxen op een andere groep dan je monitor in te pluggen.
En over het brommen van je monitor. Neem eens contact op met Phillips en vraag of dit normaal is. Ga anders naar de winkel waar het ding vandaan komt, kijk of ze er nog meer hebben staan en luister of die ook dat bromtoontje maken.

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world