Ik denk dat het idd met het filesystem te maken heeft, wat eerder al genoemd werd.. dat lijkt me iig het meest voor de hand liggend. De support qua onderdelen in BeOS is lang niet zo slecht als wel beweerd wordt. Met Nvidia kaarten heb ik zowiezo nog geen problemen gehad, hij zou weleens in een lage resolutie kunnen booten (met grijstinten) maar daarvoor kun je op bebits de 'unified Nvidia drivers' downloaden.

be.com staat al een tijdje te koop.
www.bebits.com is tegenwoordig 'de' pagina als het om BeOS downloads gaat, kijk daar maar eens. Bij Top 10 downloads in het rechter rijtje staat als het goed is 'BeOS personal Edition' als je daar op klikt kun je o.a. de developer & max edition en de windows, linux en mac versies van personal downloaden

Je kan de personal edition nl niet starten vanaf een ntfs partitie. Je kan hem ook proberen te installeren op een eigen partitie.
hmm.. installeren op een eigen partitie moet vanuit BeOS zelf gebeuren en als je daar niet in kan komen gaat het nogal moeilijk lijkt me.
De beste oplossing is gewoon met Partition Magic ff 2 FAT partities erbij te gooien, 1 van een paar honderd MB voor de Swap file onder windows (installatie zit ongeveer op 500 mb geloof ik) en 1 van +/- 5 gig of meer voor de installatie op eigen partitie vanuit BeOS zelf. Dit is nodig omdat je BeOS niet kunt installeren op de schijf waar je op werkt.
Met partitionmagic kun je die 600mb zo weer terughalen dus dat is geen enkel probleem .