Toon posts:

BeOS start niet

Pagina: 1
Acties:
  • 125 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb afgelopen week BeOS Proffesional 5 gedownload, en geinstalleerd. Hij is geinstalleerd op een HD waar ook Windows 2000 Prof. op staat, niet dat dit een probleem kan zijn, zegt BeOS zelf.

Het probleem is, als ik BeOS wil booten, met de boot-disk, dan komt in het start-scherm waarin hij BeOS gaat inladen, wanneer BeOS is ingeladen, start de PC opnieuw op.

Ik kom dus totaal NIET in BeOS. Wat kan het probleem zijn?

Verwijderd

Meer info. Wat is je processor. Video-kaart. Kortom wat voor systeem heb je. Beos ondersteund nl niet alles.

Verwijderd

Beos heeft heel weinig ondersteuning voor grafische kaarten. Ik heb 1 keer gehad dat die het ok deed en de andere keer kon ik maar 16 kleuren gebruiken. Maar als het draait heb je wel iets moois, ik spreek uit ervaring. :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb:
Pentium 2MMX
64 MB Intern
NVidia Sparkle 32 Bit Videokaart
Asus ??? mainboard

kut systeem, maarjah is meer voor school gebruik en dan hebben we dit systeem:
Pentium 3
512 MB Intern
Onbekende video

volgens de eisen op de BeOS site moest het werken op beide systemen, maarjah

IK WIL BEOS!

• jurri@n
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15:56
ff vraagje tussendoor: waar is beos te downloaden? Heb er veel over gehoord, maar ik weet niet waar te downloaden. Op de site van Be is ook niets meer te vinden...

Verwijderd

Heb je de personal edition.
Is je windows 2000 misschien ntfs.
Je kan de personal edition nl niet starten vanaf een ntfs partitie. Je kan hem ook proberen te installeren op een eigen partitie.

Ik zou trouwens wel willen weten, welke Beos-site.

Verwijderd

Ik denk dat het idd met het filesystem te maken heeft, wat eerder al genoemd werd.. dat lijkt me iig het meest voor de hand liggend. De support qua onderdelen in BeOS is lang niet zo slecht als wel beweerd wordt. Met Nvidia kaarten heb ik zowiezo nog geen problemen gehad, hij zou weleens in een lage resolutie kunnen booten (met grijstinten) maar daarvoor kun je op bebits de 'unified Nvidia drivers' downloaden. :)
jurri@n schreef op 05 november 2002 @ 16:14:
ff vraagje tussendoor: waar is beos te downloaden? Heb er veel over gehoord, maar ik weet niet waar te downloaden. Op de site van Be is ook niets meer te vinden...
be.com staat al een tijdje te koop.

www.bebits.com is tegenwoordig 'de' pagina als het om BeOS downloads gaat, kijk daar maar eens. Bij Top 10 downloads in het rechter rijtje staat als het goed is 'BeOS personal Edition' als je daar op klikt kun je o.a. de developer & max edition en de windows, linux en mac versies van personal downloaden :)
Je kan de personal edition nl niet starten vanaf een ntfs partitie. Je kan hem ook proberen te installeren op een eigen partitie.
hmm.. installeren op een eigen partitie moet vanuit BeOS zelf gebeuren en als je daar niet in kan komen gaat het nogal moeilijk lijkt me.

De beste oplossing is gewoon met Partition Magic ff 2 FAT partities erbij te gooien, 1 van een paar honderd MB voor de Swap file onder windows (installatie zit ongeveer op 500 mb geloof ik) en 1 van +/- 5 gig of meer voor de installatie op eigen partitie vanuit BeOS zelf. Dit is nodig omdat je BeOS niet kunt installeren op de schijf waar je op werkt. :)

Met partitionmagic kun je die 600mb zo weer terughalen dus dat is geen enkel probleem .

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb gewoon FAT32, omdat ik m'n Win98 geupdate heb naar 2000, jah, ik heb het fout gedaan :P update is fout!

en jah BeOS hoort goed te zijn, en heb er ook al eens mee gewerkt op een andere PC van een kennis, jammer, maar ik zal er de komende weken wel verder op in gaan, ik ga toch weer formateren :P

Verwijderd

Wat ik gezien heb, de MAX editie zou je vanaf een cd kunnen booten en installeren. Zo krijg je hem ook op een eigen partitie.

Verwijderd

Topicstarter
ik ga BeOS als ik ga formateren op een 2de patitie van 2GB installeren, zodat Win2k op de 1e kan en BeOS op de 2de, natuurlijk is 2GB voor BeOS wel genoeg, BeOS is toch Experimental Only :P maarjah, thnx voor de hulp!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 05 november 2002 @ 18:26:
Wat ik gezien heb, de MAX editie zou je vanaf een cd kunnen booten en installeren. Zo krijg je hem ook op een eigen partitie.
Ik las net in een reactie op bebits dat Max een beetje onnodig complex is gemaakt waardoor de logica van BeOS wat zoek is geraakt. Om te zien hoe goed beos werkt kun je denk ik het beste beginnen met Pro, Personal of Developer edition.

Max wil ik ook nog eens proberen maar ik vraag me af of ik er daarmee wel op vooruit ga :)

Verwijderd

Topicstarter
Pro is toch de beste. De Dev is meer voor BeOS appz makers, en Personal is gewoon iets te weinig van het goede voor echte persoon die het wil leren kennen moet je toch maar Pro hebben

Verwijderd

Verwijderd schreef op 05 november 2002 @ 18:55:
Pro is toch de beste. De Dev is meer voor BeOS appz makers, en Personal is gewoon iets te weinig van het goede voor echte persoon die het wil leren kennen moet je toch maar Pro hebben
Personal is Pro zonder extra software en die software kun je zo weer downloaden via BeShare. Voor de rest is het 1:1 :)

Verwijderd

Topicstarter
klopt, er is zo rete veel te downloaden voor BeOS

Verwijderd

Verwijderd schreef op 05 november 2002 @ 19:12:
klopt, er is zo rete veel te downloaden voor BeOS
De laatste tijd komen er ook steeds meer van linux gepoorte programma's bij en die werken meestal perfect. De software die bij Pro zit is in de loop van de tijd zwaar verouderd , dat wil je waarschijnlijk niet hebben en mocht je het toch nodig hebben dan zijn er inmiddels genoeg gratis alternatieven voor te vinden. :)

Verwijderd

Topicstarter
Zeker, hoe meer gratis software hoe beter, maar BeOS is voor mij nog steeds Experimental, maarjah.... eerst maar weer eens opnieuw installeren :P

Verwijderd

Ik wil jullie nog bedanken voor deze topic. Heb vandaag de max-editie gedownload en deze loopt nu als een zonnetje. Heb hem op de slave-disk naast Linux gezet. Nu kan ik kiezen of ik Linux of Beos wil booten. Ik dacht dat mijn hardware niet meer ondersteund zou worden. Maar op m'n Geforce2MX werkt hij echt lekker.
Wordt het toch weer eens tijd om me weer eens met Beos te bemoeien.
Iemand nog leuke tips voor software. Bv Hoe benader ik grafisch een windwows-share?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 05 november 2002 @ 18:57:
[...]

Personal is Pro zonder extra software en die software kun je zo weer downloaden via BeShare. Voor de rest is het 1:1 :)
Is dat zo? In mijn Pro zit bijv. RealPlayer die kon ik bij Personal niet downloaden.

Topicstarter: staat-ie toevallig op een RAID controller?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 06 november 2002 @ 00:08:
[...]

Is dat zo? In mijn Pro zit bijv. RealPlayer die kon ik bij Personal niet downloaden.

Topicstarter: staat-ie toevallig op een RAID controller?
Ik kwam 'm toevallig eens tegen met BeShare, het is wel een hele ouwe versie.. speelt Real Media bestanden en verder helemaal niks :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 05 november 2002 @ 23:50:
Ik wil jullie nog bedanken voor deze topic. Heb vandaag de max-editie gedownload en deze loopt nu als een zonnetje. Heb hem op de slave-disk naast Linux gezet. Nu kan ik kiezen of ik Linux of Beos wil booten. Ik dacht dat mijn hardware niet meer ondersteund zou worden. Maar op m'n Geforce2MX werkt hij echt lekker.
Wordt het toch weer eens tijd om me weer eens met Beos te bemoeien.
Iemand nog leuke tips voor software. Bv Hoe benader ik grafisch een windwows-share?
er zou eens een groot BeOS topic geopend moeten worden ;)

Wat bedoel je precies met die share? Je Windows drives kun je net als in Linux gewoon mounten op de desktop, om een PC met windows in het netwerk te benaderen kun je gebruik maken van BeServed maar dat is niet gratis (meer). :)

• joint_me
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-05 18:34
Het voordeel van de max is dat de problemen met de athlonXP en de pentium4 al zijn opgelost. Maar deze zijn ook heel simpel zelf op te lossen. Ga maar eens zoeken op wikki, staat een link naar van af www.bebits.nl

Hier draaid ie als een draaimolen 8)7 of wat dan ook. geen problemen systeem is een:

athlon 1800 xp
gforce 3 ti 200
epox ekha8+

enigste wat ik moest doen was tijdens booten de sse instructies van athlon uitzetten, daarna installeren opstarten internet verb instellen. Daarna op de wikki gelezen hoe te zorgen dat BeOS amd sse instructies accepteerd, uitgevoerd. Ook nog nvidia drivers geinstalleerd. Daarna Bone geinstalleerd.

en voila, Een werkende BeOS pro

Leuke links om je op gang te helpen met BeOS:
www.beunited.org
www.bedrivers.com
www.bebits.com
www.google.com <-- uiterst belangrijk ;)

Hello fellow humans

• Grijns
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10-05 22:08
joint_me schreef op 06 november 2002 @ 00:52:
Het voordeel van de max is dat de problemen met de athlonXP en de pentium4 al zijn opgelost. Maar deze zijn ook heel simpel zelf op te lossen. Ga maar eens zoeken op wikki, staat een link naar van af www.bebits.nl

Hier draaid ie als een draaimolen 8)7 of wat dan ook. geen problemen systeem is een:

athlon 1800 xp
gforce 3 ti 200
epox ekha8+

enigste wat ik moest doen was tijdens booten de sse instructies van athlon uitzetten, daarna installeren opstarten internet verb instellen. Daarna op de wikki gelezen hoe te zorgen dat BeOS amd sse instructies accepteerd, uitgevoerd. Ook nog nvidia drivers geinstalleerd. Daarna Bone geinstalleerd.

en voila, Een werkende BeOS pro

Leuke links om je op gang te helpen met BeOS:
www.beunited.org
www.bedrivers.com
www.bebits.com
www.google.com <-- uiterst belangrijk ;)
waar is dat wikki gebeuren? ik kon het niet vinden op www.bebits.com

• blouweKip
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 16-05 14:03
Hmm, maar nog geen support voor een geforce 4 zie ik :(

"For my friends, anything; for my enemies, the law."

Verwijderd

Ik heb al iets gevonden. op www.bezip.de staat een programma CIFS mount. Dat doet dus precies wat ik wil. Kan ik mooi me samba server benaderen helemaal grafisch.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 06 november 2002 @ 00:48:
...
er zou eens een groot BeOS topic geopend moeten worden ;)
....
100% mee eens!

Ik ga a.s maandag al mijn parities verwijderen, en 8 nieuwe van 5 GB p/stuk aanmaken, voor Windows 98SE, Windows 2000, BeOS Pro en Linux Redhat 8, wil toch ooit eens met alles gewerkt hebben :P nu maar hopen dat BeOs normaal wil gaan draaien

• joint_me

Hello fellow humans

Verwijderd

wordt beos trouwens nog doorontwikkeld of niet? het is namelijk al heel lang dat verzie 5 uit is

• joint_me
Beos wordt herschreven een leuke site met vershillende opensource projecten is www.beunited.org

Degenen met de meeste potentie is denk ik openBeOS, als ze nu eens de structuur van dit project goed van de grond krijgen, heb gehoord dat het rammelt van alle kanten.

Hello fellow humans

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het niet zo op complete opensource projecten :P najah, BeOS gaat bij mijn toch NAAST Win2k draaien

Verwijderd

/me weet opeens wat hij met z'n ouwe ragbak gaat doen...BEos erop plakken :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 07 november 2002 @ 23:10:
wordt beos trouwens nog doorontwikkeld of niet? het is namelijk al heel lang dat verzie 5 uit is
Helaas is de firma die Beos uitgebracht heeft er niet meer. Men werkt wel aan verschillende open source versies waarbij openbeos compatible moet zijn met R5. Daarna wil men er verbeteringen op aan brengen.
Heb Beos voor het eerst zien draaien op m'n powermac 7100. Het is een simpel maar zeer krachtig OS. Snap ook niet waarom Palm er niets mee doet.
Heb op mijn pc nu twee os-en lopen. Beos en Linux.

Verwijderd

Topicstarter
BeOS en Linux, goede combo, maarjah ik ben Windows man, en heb Linux Redhat 5 en SuSe 6.4 gehad, najah laat ik zeggen Linux is niets voor mij.

Ik ga lekker BeOS naast Windows 2000 draaien, en ik zie wel wat het word

Verwijderd

Heeft iemand Bone of Dano draaien? Het schijnt ideaal te zijn voor netwerken maar waar valt het te downloaden?

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Heb Dano gedraaid. Buggy as h*ll :/
Heeft verder niet veel toegevoegde waarde, vind ik. De vernieuwde interface had al helemaal niet gehoeven.
BONE is ook buggy, maar werkbaar, alleen dan heb je weer allemaal BONE-applicaties nodig. Ik vestig mijn hoop op de nieuwe netserver van OBOS.

BONE en Dano zijn niet legaal te krijgen :7

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

Verwijderd

Hoe bedoel je niet legaal aan te komen? Met BeOS Pro toch wel?

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

BONE en Dano zijn nooit uit de beta-status gekomen, en zodoende nooit door Be, Inc. gereleased.

Alleen officiele beta-testers hebben het dus O-) :X :7 :P

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

Pagina: 1