Toon posts:

[mdk90] Geen beeld bij installatie

Pagina: 1
Acties:
  • 453 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
hallo

ik krijg linux mandrake 9.0 niet geinstaleert

ik heb al partities enzo vrijgemaakt
bij een vriend doet deze cd het wel
ik kom niet verder dan als ik gebooted heb en op enter gedrukt heb op een zwart schrem verder kom ik niet
iemand een idee wat ik moet doen

ik kan het nergens vinden en wil echt graag llinux naast me windows draaien i.v.m
stabiliteit

• Alarmnummer
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-07-2024

Alarmnummer

-= Tja =-

Als je windows xp of 2k (nt dus) draait, dan hoor je niets te klagen te hebben over stabiliteit. De tijden dat windows vaak vastliep zijn al lang verleden tijd.

Maar verder hoor je gewoon naar het installatie scherm van mandrake te gaan. Heb je geen brakke cd speler?

Verwijderd

Wat voor harde waren heb je ?

Tekstueel inloggen i.p.v. grafisch ?!?

• agent327
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-10-2022

agent327

^&)^*&^$#@#!)*

Komt die instabiliteit van je systeem niet van de hardware (brak geheugen, rotte voeding, instabiel moederbord oid)? Zals Alarmnummer al postte zijn de huidie windows-versies (behalve dan ME) redelijk tot zeer stabiel.

Wanbeleid is ook beleid.

• Alarmnummer

Alarmnummer

-= Tja =-

agent327 schreef op 05 november 2002 @ 14:17:
Komt die instabiliteit van je systeem niet van de hardware (brak geheugen, rotte voeding, instabiel moederbord oid)? Zals Alarmnummer al postte zijn de huidie windows-versies (behalve dan ME) redelijk tot zeer stabiel.
Windows NT (dus ook 2k en xp) zijn harstikke stabiel. Ik heb 2k 2 jaar gebruikt, en de enigste crashes die ik heb gehad zijn ontstaan doordat ik aan het overklokken was. Het is dikke onzin dat windows nt varianten niet stabiel zijn.

Verwijderd

Beste damage_inc, we hebben echt wat meer info van je nodig. Zou inderdaad naar een verrotte cd speler kunnen rieken. Of een exotische grafische kaart of en ... Need more input dus.

• moto-moi
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Eh.. Lukt de installatie gewoon niet (Wat krijg je /wel/ te zien :? ), of weet je gewoon niet , wat er na de installatie van je verwacht wordt, in het console-scherm (zwart scherm met een paar witte letters) :?

Dit is niet echt een duidelijke topicstart IMO.. :/

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

• Appie Heijn
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 02-05 18:01
Flash je bios eens zou ik zeggen. Hielp bij mij wel. Anders heb je inderdaad een brakke cd-rom speelster :9

44x Trina 330WP @ SMA 10.00; Hitachi Yutaki 5,5KW AIO 280L

Verwijderd

Mandrake 9.0 heeft default een volledig grafische install. Als de topicstarter direct een zwart scherm krijgt dan zou de grafische detectie mank kunnen gaan of inderdaad een manco in de cd speler.

• Appie Heijn
Verwijderd schreef op 05 november 2002 @ 14:26:
Mandrake 9.0 heeft default een volledig grafische install. Als de topicstarter direct een zwart scherm krijgt dan zou de grafische detectie mank kunnen gaan of inderdaad een manco in de cd speler.
Volgens mij is zun computer overleden :P Weinig response @ vragen van mede tweakers zoals: wat voor hw heb je?

• Alarmnummer

Alarmnummer

-= Tja =-

ik geloof dat er nog een scherm tussen het 1e scherm zit en het grafische install scherm. Daar kan je een keuze maken welke je wilt : tekst of grafisch. Als hij daar al niet komt, dan kan het volgens mij niet aan de kaart herkenning liggen.

• deadinspace
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-05 18:38

deadinspace

The what goes where now?

Overbodige reacties getrashed.

• blouweKip
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 29-04 18:25
Het is dikke onzin dat windows nt varianten niet stabiel zijn.
Stabieler dan vroeger: ja, echt superstabiel: nee

Een brakke (tv kaart) driver crashed het hele OS (win2k en win xp) regelmatig en op mn vorige (en huidige) pc was/is de stabiliteit zeker niet zo dat ik het in een professionele sever of development omgeving zou willen inzetten

"For my friends, anything; for my enemies, the law."

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 05 november 2002 @ 14:19:
Beste damage_inc, we hebben echt wat meer info van je nodig. Zou inderdaad naar een verrotte cd speler kunnen rieken. Of een exotische grafische kaart of en ... Need more input dus.
ik heb een packard bell i media computer

Processor

Processor amd amthlon xp 1800+

2nd level cache geheugen 256 Kb

Moederbord

Processor bus snelheid 400 MHz

Geheugen

Geheugen DDR-RAM

Groote van het geheugen 256

Vaste schrijf

Capaciteit 40 GB

Diskette drive

Intern 3.5'' 1.44 MB

CD-ROM

CD-ROM / DVD-ROM 16x DVD

CD-RW / DVD-RW

CD-RW / DVD-RW 40x/10x/40x CD-RW

Video

Video nVidia GeForce 2™ MX400

Videogeheugen 64 MB SDRAM

Geluid

Geluid Soundblaster Compatible

Geïntegreerd of PCI slot Geïntegreerd

Luidsprekers Diamond Hurricane

Communicatie

Modem 56 Kbps V.92

Netwerkkaart 10/100 netwerkkaart

Connectors

USB aansluiting (totaal/voor/achter) 2x USB voor/2x USB achter

TV-uitgang aanwezig

Digitale Audio uitgang SPDIF out

Toetsenbord / muis

Muis USB scroll muis

Toetsenbord USB toetsenbord met USB poort

Besturingssysteem

Besturingssysteem Windows XP profesional Edition

dit stond er bij mijn pc op de site van packard bell

me moedeboard is een explorer (ms-6511)
en ik kan nergens een bios update vinden alleen van
packard bell zelf maar die helpt niet

ik hoop dat dit vold. info was

ik ben hier echt een noob in dus

• mikenl
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-11-2023

mikenl

BMW 730i

Hmm geen vreemde hardware alleen dat ie van PB is,Heb je em in zowel je dvd als cdr geprobeert ?

Who the *&#@ is PEER and why does he reset my connection all the time ?

• EWS99
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 02-05 07:47
misschien geeft de USB muis/toetsenbord een probleem? (alhoewel linux dat toch goed moet ondersteunen)

Hier had uw advertentie kunnen staan!

• Appie Heijn
Flash die F.CKiNG bios dan eens :(
Wedde dat ut helpt

Verwijderd

Topicstarter
dat geloof ik heilig maar ik kan nergens een bios flash vinden voor mijn moederboard

ik heb al heel google afgezocht maar ik kan al1 die verf*ckde p b update krijgen wet iemand
waar ik een goede kan dlden alvast bedankt het is voor
een
explorer (ms-6511 )

• deadinspace

deadinspace

The what goes where now?

damage_inc, een paar dingen:

Je topicstart was niet bijzonder sterk... Meer informatie, zoals om welke hardware het gaat, of het scherm op zwart gaat of standby gaat, en of je computer verder wel nog iets doet (harddisk activiteit, numlock) had er eigenlijk al meteen bijgehoord.
Verder is het natuurlijk ook niet verboden om zelf wat te zoeken, bijvoorbeeld op de Mandrake site (misschien is het een bekend probleem), of mbv google.

Ook was je topictitel niet erg gelukkig gekozen, die heb ik aangepast.

Lees [rml]-=[ Nieuw in NOS? Eerst dit lezen! GEEN HELPDESK! ]=-[/rml] eens door.

De ms-6511 is een MSI mobo btw, BIOSes e.d. zijn te vinden op de MSI site als het goed is.

Verwijderd

Topicstarter
deze is niet te vinden op de site van microstar inc. omdat deze speciaal is ontworpen voor packard bell en ik alleen packard bell bios updates kan krijgen,waarmee ze ook nog niet werken

google verwijst me alleen maar naar packard bell site's

en bij het zwarte scherm is er geen harde schijf activiteit hij gaat ook niet op stand by.

• deadinspace

deadinspace

The what goes where now?

Probeer anders eens een bootCD uit Live linux cd review , kijken of die het probleem ook heeft.

Het zou kunnen dat je met bepaalde bootopties ook een heel eind komt. Probeer op de bootprompt eens "linux vga=none" te geven.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb nu lindows op me pc zitten en die draait goed:)

bw dit kreeg ik terug van een email naar packard bell

Geachte heer .....,

Bedankt voor uw e-mail van 7 november 2002 betreffende vragen of
moeilijkheden die u bent tegengekomen bij het gebruik van uw Packard
Bell computer.

Wij verzoeken u bij elk contact met Packard Bell het serienummer van
uw computer te vermelden.

Linux is niet door Packard Bell bij uw systeem geleverd. Packard Bell
ondersteunt al zijn producten, maar natuurlijk niet dat van derden.
Derhalve kan Packard Bell uw Linux niet ondersteunen en kunnen uw
vragen daaromtrent niet beantwoorden.

Uw serienummer is niet correct, zodat ik u niet de specificaties ervan
kan geven.

Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.

Met vriendelijke groet,
Maarten Witpaard
Packard Bell
Een onderdeel van NEC Computers International B.V.
European Service & Support

het zijn echte eikels!!!

Verwijderd

Lindows? Veel plezier. Misschien is dat voor jou de juiste distro. (Make of that what you will)

Met Mandrake kan je (zie hierboven) ook een niet-grafische install doen, dat zou zeker moeten werken.

En verder vind ik die reactie van PB prima. Je had ook zelf een pc kunnen bouwen, had je geweten wat erin zat, gewoon een biosupdate van de fabrikant kunnen krijgen etcetc.
(trouwens: Processor bus snelheid 400 MHz ????? Lijkt me niet. )
Het is logisch dat ze bij PB hun resources richten op diegenen die problemen hebben met de standaard meegeleverde waren, evt op problemen met (gangbare) uitbreidingen, maar verder niet.

Voorderest heb je hierboven m.i. genoeg ondersteuning gekregen (meer dan je ooit van PB had kunnen verwachten), met veel oplossingen.

Je hebt voor je eigen oplossing gekozen (lindows), prima, misschien kom je daar nog op terug, misschien niet.
Als je problemen hebt, zoek, en als het nog niet lukt, zijn hier genoeg mensen die je willen meehelpen een oplossing te vinden.

Maar vooral, en niet aan jou alleen gericht, maar aan alle newbies: HOU VOL!
Linux problemen zijn op te lossen, probeer het in elk geval, in plaats van het te omzeilen door bv een andere distro te kiezen ofzo. Daar leer je van, wat je weer in staat stelt anderen te adviseren/helpen etcetc. En zo is het kringetje rond.

Zo, dat moest ik ff kwijt... ;)

Verwijderd

Ik heb een beetje hetzelfde probleem,
bij het installen van xwindows onder debian heb ik "de juiste" videokaart geinstalled. Als ik hierna linux opstart krijg ik tijdens/na het opstarten een zwart scherm (nee is niet standby).
Een beetje raar, naar mijn id zou dit alleen gebeuren asl ik xwindows op zou starten.
wil nog even vermelden dat ik een beginner ben. (maandag pas begonnnen)
mijn doel is een webservertje met apache, mysql en php op te zetten. (Wil ook xwindows wel eens zien)
:)

• moto-moi
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Mjah, dit heeft weinig met een probeelm uit 2002 te maken hoor :o

Je kunt het beste even een nieuw topic aanmaken, met daarin de logfiles van X.. Deze kun je op devolgende manier bemachtigen :
je wacht tot je HD is uitgerateld, en druk dan op ctrl-alt-f1. Dan ga je naar /var/log en daar moet je het bestand XFree86.0.log even voor ons opslaan, en hier posten.
Mocht je niet weten hoe dat moet, dan is dit het moment waarop je op Tldp.org naar de dos-win-2-linux howto door mag lezen :P

Slotje.

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.