Toon posts:

Geen toegang tot C

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Menne buurman heeft een probleem met zen HD, tis een Western Digital 40Gb.

Het eerste probleem was dat de Bios de HD af en toe wel en af en toe niet kon vinden, dit kwam doordat de HD op de secundary aansluiting van de kabel was aangesloten, nadat ik deze goed had gezet herkende de Bios de HD onmiddelijk en zonder problemen.

Maar nu zit ik met een ander probleem, hij wilt ABSOLUUT niet booten van de HD, floppy en cd-rom is geen enkel probleem, dus heb ik geprobeerd mbv een opstartdiskette op te starten, dit lukt maar zodra ik " c: " in de command-line van DOS intik dan zegt hij " no such file or directory ". Wil ik de HD mbv een Norton-antivirus-bootable-cd scannen dan zegt die dat hij geen HD kan vinden, wil ik fdisk gebruiken, weer vantzelfde...

Dit is geen pasgekochte HD, hij zat al in de pc bij aankoop en heeft altijd gewerkt, hij gaat em terug brengen naar de winkel op de hoop een nieuwe te krijgen...

Maar ik zou wel willen weten wat ik nog had kunnen doen om hem toch aan de praat te krijgen...

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Waar zijn de PC Specs?

• Domino
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 14:55
Ziet een partitionerings progsel de schijf wel?

• DiNo!
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13:42
Als je met een DOS floppy een niet-fat partitie probeerd te benaderen dan werkt dat niet.

https://github.com/atoomnetmarc/

Verwijderd

Dat je de c schijf niet kan vinden in dos is waarschijnlijk omdat de schijf ntfs is gepartitioneerd. Daar ga ik tenmisnte van uit.. Een andere mogelijkheid was geweest om alle andere apparaten zoals de cd-rom speler er ff af te halen en te kijken of de disk dan opstart.

..

Verwijderd

Topicstarter
Er staat windows XP op, de pc specs weet ik niet precies, het enige dat ik weet is dat de hele pc on-board is (videokaart en geluidskaart)...

Het zou kunnen dat die in NTFS is geformateerd maar lijkt me onwaarschijnlijk, maar waarom kan fdisk en partition magic die dan niet zien?? :?

Kheb alles (dus floppy en cd-romdrives) uitgeschakeld in de Bios, maar niet echt losgekoppeld, maar die starte dan evengoed niet op

• Rommel
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13:07
:)

Everything that has a beginning has a end

• Novah
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20-02 17:03
?Wat is je probleem? :?

Dit had ik dus ook tijdje geleden bij iemand waar ik ook pc moest fixen. De stroom was daar een aantal weken uitgevallen ineens en daarna heeft de pc van hun erg raar gedaan, op laatst deed de hdd nix meer. Ik mee naar de winkel, schijf was brak. Dus nieuwe gehaalt, ik had preceis zelfde dat hij geen schijf kon vinden, niet in fdisk nergens en na een reboot was die er ineens wel, en toen weer niet.
Pagina: 1