Ik ben (misschien) van plan een nieuwe ups aan te schaffen voor mijn werk.
M'n oude ups is een apc smartups 2000 uit vermoedelijk '93 (jawel
). Deze was (kapot) achtergelaten door de vorige bewoner van het pand, maar ik kon 'm relatief gemakkelijk fixen
.
Echter 'knippert' nu de 'battery capacity bar graph' (rijtje met ledjes), maar hij geeft niet aan dat de batterijen kaduuk zijn (apart ledje). De software geeft aan dat de batterijen 100% ontladen zijn.
Echter, als ik 'm op een werkstation test doet 'ie het prima (battery rundown calibration werkt ook goed). Als ik 'm weer in de serverkast plaats en 'm aanzet doet ie het. Als ik dan de apparatuur erop aansluit (moet in stappen, anders springt de stop
) dan gaat die ledbar weer knipperen (en komt ie ook niet door de zelftest). Ik heb dus het vermoeden dat er teveel apparatuur op aangelsoten zit, alhoewel ik de 'foutmelding' van die knipperende ledbar (alle ledjes) niet in de user manual kan vinden.... weet iemand wat dat betekend?
gegevens ups:
smart ups 2000
max. load: 2000VA or 1500W@0.75 power factor
aangesloten apparatuur:
1. 1x dell poweredge 2400 (2xPIII, 3*10krpm hdd (binnenkort 6), interne LTO tape
2. 1x dell poweredge 300sc
3. 2x cisco catalyst 1900 switch 24p
4. 1x cisco catalyst 2900xl switch 24p
5. 1x cisco catalyst 2950 switch 24p
6. 1x cisco adsl modem 800 series
7. 1x philips crt 15"
8. 2x panasonic tel. centrale kx-td1232
Ik vermoed dus dat er teveel apparatuur opzit (ook al geeft de 'powerbar dat niet aan, maar die werkt allerbelabberst), maar hij heeft wel 2 jaar goed gewerkt.
Aan de accu's lijkt het niet te liggen (althans, als ie op een werkstation aangesloten zit.....)
Als eventuele nieuwe ups zit ik te denken aan een apc 3000VA SU3000INET, maar ik ben totaal niet bekend in UPS land, dus ik weet niet of er nog andere goede merken zijn die voor €1500 ex. iets beters leveren.
Iemand nog tips (ook over mijn 'spookprobleem')
M'n oude ups is een apc smartups 2000 uit vermoedelijk '93 (jawel
Echter 'knippert' nu de 'battery capacity bar graph' (rijtje met ledjes), maar hij geeft niet aan dat de batterijen kaduuk zijn (apart ledje). De software geeft aan dat de batterijen 100% ontladen zijn.
Echter, als ik 'm op een werkstation test doet 'ie het prima (battery rundown calibration werkt ook goed). Als ik 'm weer in de serverkast plaats en 'm aanzet doet ie het. Als ik dan de apparatuur erop aansluit (moet in stappen, anders springt de stop
gegevens ups:
smart ups 2000
max. load: 2000VA or 1500W@0.75 power factor
aangesloten apparatuur:
1. 1x dell poweredge 2400 (2xPIII, 3*10krpm hdd (binnenkort 6), interne LTO tape
2. 1x dell poweredge 300sc
3. 2x cisco catalyst 1900 switch 24p
4. 1x cisco catalyst 2900xl switch 24p
5. 1x cisco catalyst 2950 switch 24p
6. 1x cisco adsl modem 800 series
7. 1x philips crt 15"
8. 2x panasonic tel. centrale kx-td1232
Ik vermoed dus dat er teveel apparatuur opzit (ook al geeft de 'powerbar dat niet aan, maar die werkt allerbelabberst), maar hij heeft wel 2 jaar goed gewerkt.
Aan de accu's lijkt het niet te liggen (althans, als ie op een werkstation aangesloten zit.....)
Als eventuele nieuwe ups zit ik te denken aan een apc 3000VA SU3000INET, maar ik ben totaal niet bekend in UPS land, dus ik weet niet of er nog andere goede merken zijn die voor €1500 ex. iets beters leveren.
Iemand nog tips (ook over mijn 'spookprobleem')
"man is not truly one, but truly two,"