Toon posts:

s-video raar probleem.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier een DELL inspiron 7000.
Tevens heb ik hier een beamer: Mitsubishi

Als ik de laptop via de VGA aansluiting op de beamer aansluit kan ik perfect een DVDtje kijken.

Als ik de laptop via s-video aansluit op de beamer gebeurd er iets raars.

Ik heb wel de windows desktop en ik kan ook alles doen wat ik wil alleen als ik dan een DVDtje ga bekijken ( via Windows Media Speler ) dan komt het beeld niet op de monitor.

Ik krijg dan nog steeds de desktop te zien alleen het venster waar de DVD in afspeelt blijft zwart.

Het ligt niet aan windows media speler ( denk ik ) want die doet het dus wel goed via de VHS uitgang.

Wie kan me helpen of heeft hier ervaring mee....

Ik heb al op de DELL support gekeken maar daar staat iets spannends in.

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
-> VB

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

Verwijderd

Topicstarter
hmmm ik heb nu dus wat gevonden hier op GoT maar mijn probleem is nog niet helemaal verholpen.

Ik heb nu begrepen dat ik mijn beamer als primary device moet aangeven. Oke dat is dan prima maar als ik zie in het menu geen monitor en TV staan...

• DiNo!
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 17-08 10:19
Je kan er ook voor zorgen dat je niet je overlay device gebruikt. Dit heeft als voordeel dat je het dan op 2 uitgangen ziet (vga, s-video) maar als nadeel dat het misschien gaat schokken.

https://github.com/atoomnetmarc/

• XtremeNova
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14-07-2025

XtremeNova

Alfa 145 Qv

Kun je met een of andere tool mischien het MacroVision bitje een schop geven? Lijkt er op dat je met een copieerbeveiligde DVD aan het werk bent. (TV-Tool of zo)

-- Edit
Als je Full Screen op je Beamer werkt met de Media Player, moet ie ook zwart beeld geven (als het MacroVision gebeuren z'n werk doet tenminste)

-- Edit 2:
Hmmm, ATi in je flaptop. Geen TV-Tool dus. Even naar wat anders zoeken. Moment. Misschien iemand anders die ervaring heeft met ATi en MacroVision?

I like it red, with 150 bhp..

Verwijderd

Topicstarter
oke dat wil ik best proberen weet jij hoe ik dat moet doen?

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-08 11:27

MeNTaL_TO

The future is not set

De TV uitgang moet je wel als primaire uitgang instellen, dan zie je geen film meer op je tft maar dat is denk ik ook niet de bedoeling.

Nevermind overheen gelezen.
Ik heb zelf een dell inspiron 8100 en kijk regelmatig een divx via de svideo, dvd heb ik nog niet geprobeerd, maar de macrovision zou alleen mogen optreden als je het op video op wil nemen. Als je het rechtstreeks op je tv aansluit zou je er geen last van mogen hebben, als je het via cinch aansluit werkt het wel of heb je dan hetzelfde probleem?

[ Voor 0% gewijzigd door MeNTaL_TO op 05-11-2002 14:17 . Reden: stomme ik ]

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-08 19:36

mvds

Totally awesome!

Ik denk dat het niks te maken heeft met beveiligingen maar met wat hij al zei. Heel veel kaarten hebben dit soort problemen wanneer er een film moet worden afgespeeld op een secundair scherm. Dat heb ik ook als ik mijn PC of laptop op mijn TV aansluit, en zelfs ook als ik mijn tweede monitor wil gebruiken om film te kijken. Dat heb ik hetzelfde probleem.

Wat je misschien kan proberen is wanneer je dit probleem hebt, door middel van het tooltje wat je gebruikt om meerdere schermen aan te sturen, te switchen van scherm. (primair en secundair switchen dus)

Dit kan meestal met een toetsencombinatie en dat voorkomt dat je steeds problemen hebt met je instellingen.

(als voorbeeld, op notebooks zie je dat vaak, dat je het beeld van het TFT scherm naar een externe monitor kan gooien door gebruik te maken van de toetsencombo.)

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:38
Ik had hetzelfde probleem met mijn Compaq Armada, toen heb ik ontdekt dat als ik hem dichtklapte, hij overging op de tv-out als primary en toen was alles tip-top! :)

Verwijderd

Topicstarter
Fire69 schreef op 05 november 2002 @ 14:14:
Ik had hetzelfde probleem met mijn Compaq Armada, toen heb ik ontdekt dat als ik hem dichtklapte, hij overging op de tv-out als primary en toen was alles tip-top! :)
Hmmm dan springt hij dus gewoon in standby ( Dell inspiron 7000 )

Verwijderd

Topicstarter
MeNTaL_TO schreef op 05 november 2002 @ 14:14:
De TV uitgang moet je wel als primaire uitgang instellen, dan zie je geen film meer op je tft maar dat is denk ik ook niet de bedoeling.

Nevermind overheen gelezen.
Ik heb zelf een dell inspiron 8100 en kijk regelmatig een divx via de svideo, dvd heb ik nog niet geprobeerd, maar de macrovision zou alleen mogen optreden als je het op video op wil nemen. Als je het rechtstreeks op je tv aansluit zou je er geen last van mogen hebben, als je het via cinch aansluit werkt het wel of heb je dan hetzelfde probleem?
Als ik de laptop via de "monitor" kabel aansluit dan krijg ik de DVD te zien.
Als ik de laptop via de "s-video" kabel aansluit dan krijg ik GEEN beeld.

:(

• XtremeNova
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14-07-2025

XtremeNova

Alfa 145 Qv

Ik kan zo snel geen tooltje vinden waarmee je wel beeld zou moeten krijgen, nVidia kaarten worden vaak wel ondersteund maar ATi niet. Laat het nog ff horen als het wel lukt.

I like it red, with 150 bhp..

• Twarp
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-04 22:35

Twarp

just grin...

Verwijderd schreef op 05 november 2002 @ 14:23:
[...]

En dat kan je instellen volgens mij. Ik heb ook een Armada en ik kan gewoon alleen TV out selecteren door door te blijven drukken op de Monitor toets. Mijn beeld op het scherm verdwijnt dan overigens wel en kan ik alleen maar de tv gebruiken.

Meh ...

• DiNo!
IK heb dus ook een Ati mobility m in m'n laptop zitten, als ik naar de geavanceerde beeldscherminstellingen ga dan kan ik bij 'weergaves' de primare uitgang aangeven.

• Fire69
Verwijderd schreef op 05 november 2002 @ 14:23:
[...]

Ja, had ik ook, maar je moet in control panel bij de power options instellen dat hij niks mag doen als je'm dichtklapt.

Of heb je geen speciale functietoets om te switchen tussen tft en extern?
Zo lukt het ook. Bij mij is het fn-f4, zoek eens op je functietoetsen naar een tekeningetje met 2 scherpjes op.

• Fire69
DiNo7 schreef op 05 november 2002 @ 14:51:
IK heb dus ook een Ati mobility m in m'n laptop zitten, als ik naar de geavanceerde beeldscherminstellingen ga dan kan ik bij 'weergaves' de primare uitgang aangeven.
Hier ook een ATI mobility, maar je kan dus enkel de monitors softwarepatig kiezen als je de drivers vanop de ati-site hebt geinstalleerd.
Dat zal wel niet het geval zijn op die Dell, was op mijn Compaq ook niet.

• DiNo!
Fire69 schreef op 05 november 2002 @ 15:20:
[...]

Hier ook een ATI mobility, maar je kan dus enkel de monitors softwarepatig kiezen als je de drivers vanop de ati-site hebt geinstalleerd.
Dat zal wel niet het geval zijn op die Dell, was op mijn Compaq ook niet.
Dat zal inderdaad het geval zijn. Die software zit dan waarschijnlijk bij mij in de fujitsu-siemens win98 installatie al.
Is er op de website van Dell niet iets te vinden? desnoods mailen naar Dell voor die software want ati heeft het niet omdat het een chipset is die alleen in notebooks zit.

• Fire69
DiNo7 schreef op 05 november 2002 @ 15:40:
[...]

Dat zal inderdaad het geval zijn. Die software zit dan waarschijnlijk bij mij in de fujitsu-siemens win98 installatie al.
Is er op de website van Dell niet iets te vinden? desnoods mailen naar Dell voor die software want ati heeft het niet omdat het een chipset is die alleen in notebooks zit.
Ik heb hem nochtans ook gewoon van de ATI-site geplukt hoor!

Anders haal je hem gewoon van de Compaq (sorry, HP) site af voor de Armada E500. Zijn toch gewoon standaard-drivertjes.

• DiNo!
Fire69 schreef op 05 november 2002 @ 15:48:
[...]

Ik heb hem nochtans ook gewoon van de ATI-site geplukt hoor!
Dat is duister!, ik zou toch zweren dat dat anders was. Maargoed.

Voor de geintresseerden: linkje

edit: ziejewel dit heb ik gelezen

Verwijderd

Heb je al de laptop opnieuw geboot met de s-video kabel aan de TV gekoppeld? AFAIK zijn de Dell's gevoelig voor het gebruik van andere output devices (TV, beamer, externe monitor).

ff de s-video kabel installeren, video-output of TV als primary zetten en dan een reboot... worked for me op een Insp.3800.

• Fire69
Op de site van Dell kan ik ze momenteel ook niet meer vinden, strange.

Ik heb je hier in elk geval een mirrortje gemaakt voor de drivers van Compaq, moet volgens mij ook wel lukken.
In XP wordt hiermee ook dual-screen ondersteund, heel leuk als je een een extra scherm of tv deraan hangen hebt:

W2K
XP

[ Voor 0% gewijzigd door Fire69 op 05-11-2002 20:23 . Reden: Foutje in link ]

Pagina: 1