Ik heb de laatste tijd een vreemd probleempje, als ik in windows 98 werk hoor ik met regelmatige tussenpozen (meestal 1 minuut ) dat geluidje dat je normaal gesproken hoort als je een fout maakt (default beep - ding.wav).
Op zich niet zo erg, een piepje op zijn tijd is mee te leven, maar bij het branden van CD's zakt de buffer in als er een piep gemaakt word, en kan ik het cd-tje weggooien door een buffer underrun (oude hp brander, helaas geen burn-proof oid).
Dit gaf mij het vermoeden dat het aan een harde schijf zou liggen, maar het vreemde is dat onder windows xp (geinstalleerd op dezelfde harde schijven) ik nergens problemen mee heb....
Gegevens:
Intel P3 (450 MHz) op een Intel 440 BX moederbord
384 MB intern geheugen
Promise U66 kaartje met
aansluiting 1 : Maxtor 20 Gb (5200 rpm)
aansluiting 2 : Seagate 13 Gb (5200 rpm)
on-board IDE controller met
aansluiting 1: HP 9100 brander (8x 4x 32x)
aansluiting 2: Mitsushita DVD speler (16x)
Windows 98 geinstalleerd op 7 Gb FAT-32 partitie
Windows XP geinstalleerd op 7 Gb NTFS partitie
Is dit een bekend probleem ?
Op zich niet zo erg, een piepje op zijn tijd is mee te leven, maar bij het branden van CD's zakt de buffer in als er een piep gemaakt word, en kan ik het cd-tje weggooien door een buffer underrun (oude hp brander, helaas geen burn-proof oid).
Dit gaf mij het vermoeden dat het aan een harde schijf zou liggen, maar het vreemde is dat onder windows xp (geinstalleerd op dezelfde harde schijven) ik nergens problemen mee heb....
Gegevens:
Intel P3 (450 MHz) op een Intel 440 BX moederbord
384 MB intern geheugen
Promise U66 kaartje met
aansluiting 1 : Maxtor 20 Gb (5200 rpm)
aansluiting 2 : Seagate 13 Gb (5200 rpm)
on-board IDE controller met
aansluiting 1: HP 9100 brander (8x 4x 32x)
aansluiting 2: Mitsushita DVD speler (16x)
Windows 98 geinstalleerd op 7 Gb FAT-32 partitie
Windows XP geinstalleerd op 7 Gb NTFS partitie
Is dit een bekend probleem ?
I can see clearly now, the brain is gone...