Toon posts:

probleem ECS k7s5a drive a:

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik kocht een mobo heb alles inelkaar geprutst nog eens gecheck en toen de stekker d'r in en warempel alles deed het. :)
nou bijna alles ik moet dus niet klagen. :O
soms zeggen ze de processor is het hart van de PC maar ik denk daar nu heel anders over
kijk met een P9 (ja negen) van pakweg 20 Ghz wat zou dat kosten een eurotje of 23.000 dan heb je toch het je van het maar...
als de a drive van 5 euro dienst weigerd bij het bouwen van dit systeem dan wordt ik toch :(
goed genoeg verteld.

Ik heb het volgende nieuw gekocht:
een ECS (elitegroup) K7S5A +sound
AMD XP2000+
Teac 3'5 drive-je
de rest in niet van belang want dat heb ik allemaal losgekoppelt.
Besturingsysteem >>> nog niks dus hier licht 't ook niet aan.
maar ik krijg bij het op starten steeds de melding A: drive error (of B)
Ik heb al een andere drive geprobeerd waarvan ik weet datie perfect werkt.
In het bios de opties "swap floppy drive" en "floppy seek" ge Dis/Enabled
ook "load default settings" help niet.
andere flat kabel en de "b connector al geprobeerd"
Als ik de flat kabel omdraai blijt 't lampje branden ( ik weet dat dit niet moet maar kan niet veel kwaad en nu weet ik dat er power op de drive zit.
ook hoor bij de foutmelding Beep.......Beep Beep af was 't Beep Beep.........Beep kan ook....denk ik. :?
Wie weet 't antwoord.......
Onderde winnaars wordt een defecte 17" fujitsu CRT verloot :*) :*)

• asmoday
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-05-2023

asmoday

1349

Kapotte FD-controller.
Heb ik ook gehad bij mijn 1e K7s5a. Teruggestuurd en een nieuwe gekregen die wel werkte.
Schijnt vaker voor te komen.

Ash nazg durbatulûk, ash nazg gimbatul, ash nazg thrakatulûk, agh burzum-ishi krimpatul

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Daar lijkt het inderdaad op :)

Maar toch plaats ik vraagtekens rond het gepiep.. Probeer dat nog eens te forceren en luister nu goed naar het gepiep. Lang-kort-kort slaat op een probleem met de videokaart.

Dat het lampje gaat branden wanneer je de kabel omdraait is normaal ;)

Verwijderd

Topicstarter
Tja 't spookt een beetje soms beep hij dan weer niet nu krijg ik bijna constant 8x beep
ik overgigens van cd-rom opgestart en win2000 adv.server geinstaleerd daar zie ik
drive a wel maar als ik erop klik krijg ik alleen de melding "plaats diskette in drive a:"
maar ook al zit er een flop in hij blijft om een flop vragen??
(ben nog niet helemaal gek)

Verwijderd

Topicstarter
De site van ECS is trouwens super traag en ik vind ook niet waar de beep-codes staan

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

De beep codes vind je wel via de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter onderaan op de Technische PMG FAQ :)

In het vervolg dus eerst de FAQ's checken eer je een topic opent/iets post! ;)

Verwijderd

Topicstarter
Hoezo "in het vervolg dus eerst de FAQ's checken eer je een topic opent/iets post!"
als daar het antwoord staat heb je gelijk maar d'r staat niets wat mij verder help.
en ik weet ook dat als je de flatkabel omdraaid het lampje blijft branden dat zeg ik ook in mijn posting.LEZEN DUS

Dus in het vervolg eerst eens lezen voordat je iemand vaderlijk op zijn vingers wilt tikken.
Je kan net zo goed tegen iedereen zeggen volg een informatica opleiding en koop eens een stapel boeken voor dat je een vraag steld.

Valt mee een beetje tegen zeker van een moderator.

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk dat ik dit ook ga doen Asmoday maar 't blijt intressant dat geklooi.
Dat piepen heeft overigens betrekking op de monitor niet zo erg.

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:19

Mentalist

[avdD]

Verwijderd schreef op 05 november 2002 @ 14:51:
Hoezo "in het vervolg dus eerst de FAQ's checken eer je een topic opent/iets post!"
als daar het antwoord staat heb je gelijk maar d'r staat niets wat mij verder help.
en ik weet ook dat als je de flatkabel omdraaid het lampje blijft branden dat zeg ik ook in mijn posting.LEZEN DUS

Dus in het vervolg eerst eens lezen voordat je iemand vaderlijk op zijn vingers wilt tikken.
Je kan net zo goed tegen iedereen zeggen volg een informatica opleiding en koop eens een stapel boeken voor dat je een vraag steld.

Valt mee een beetje tegen zeker van een moderator.
Hij wou je alleen maar helpen zeg :{
Wees blij. En in de FAQ stond WEL wat die beepcodes betekenen.

Wat betekenden die piepjes trouwens? :)

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Verwijderd

Topicstarter
"t was ook niet beledigend hoor maar ik zoek ff een beetje hulp geen vingerwijzing
maar goed soory als 't wat raar over komt.
En de piepjes betekenen het volgende
===============================
8 Beeps: Display memory read/write failure

Explanation: The BIOS is unable to write to the frame buffer memory on the video card.

Diagnosis: This is usually caused by a problem with the video card, or the memory on the video card. It can also be a motherboard issue.

Note: Unlike the other AMI beep codes, this one is "non-fatal". The system may continue to boot despite this error.
=======================
tja en dat is het nu......WAT voor moederbord probleem troubleschieten doe ik als 3 dagen
maar niet raak

Verwijderd

Topicstarter
huh...Sorry

Verwijderd

Maar hoe zit dat nu met het eigenlijke probleem? Ik heb namelijk precies hetzelfde, met hetzelfde moederbord. Is dit inderdaad een vaker voorkomende fout die alleen opgelost kan worden door het moederbord terug te sturen en een nieuwe te vragen. Wat een toestanden zeg...
En ellende ook!

Verwijderd

Topicstarter
Zullen we naar 't Riagg gaan daar schijnt een praat groep over te zijn.

Verwijderd

Topicstarter
Maar als 't vaker voor komt dan is de kans groot dat het mobo dat je ruilt weer 't zelfde probleem heeft.
Ik heb dit mobo gekocht vanwege de prijs en volgens diverse sites was 't geen slechte
ook een reden was dat gewoon mijn oude sdramm kon gebruiken en naderhand ddr.
foute beslissing lijkt 't nu.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb alle hard ware in mijn oude pc terug gezet daar werkt alles prima.
ik zag in een andere threat iets over de voeding die is ook nieuw 350 wat
merk geen idee.
Temp kan ook niet hij koud bij starten.

Verwijderd

Topicstarter
Ik probeerde een boot cd van win2000 en ik win 2000 helemaal geinstaleerd
dan krijg je weer kan boot record niet vinden bij een herstart weer wel.
Ik heb alles naar mijn oude pc terug gebouwd een opstart cd rom gemaakt werkt op de oude pc perfect.
Ik bouw alles weer naar de nieuwe pc en nu kan hij opeens de bootrecord op de cdrom niet vinden.
een herstart werkt niet.
als in start in win200 staat bij mijn computer (nieuwe pc) de drive wel maar als ik erop klik krijg ik de vraag "plaats een diskette in drive a:" als ik deze dan plaats krijg ik dezelfde vraag.
een bios update kan naar mijn weten niet zonder drive a: dus........

Verwijderd

Ja, dat probleempje ken ik. Een beetje het kip en het ei-verhaal...

Verwijderd

het kip = de kip

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Sticmer2 en BatMat: willen jullie in het vervolg aub het edit-knopje gebruik in plaats van in korte tijd achter elkaar te posten? Zie ook de FAQ Forumgedrag :)

En verder doe ik gewoon mijn werk als Moderator. Als ik nou bij die ene opmerking de :( smiley had geplaatst, dan kan ik me je reactie voorstellen. Maar dit maal slaat jouw reactie werkelijk nergens op :/

Verwijderd

Topicstarter
Oeps....sorry!! :?

Enne mijn reactie ik zei al sorry ik was een beetje te vlug sorry sorry.. _/-\o_

trouwens tijdens 't bladeren in dit forum las dat iemand zijn Ramm in andere bank
had geplaatst even geprobeerd.
verhip in kan nu op eens via CD-rom opstarten wordt alleen nog niet elke keer door bios erkent (CD-rom).
ga even naar andere topic kijken.

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 05-11-2002 17:25 . Reden: oeps ]

• Okasha
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op 05 november 2002 @ 16:11:
Maar als 't vaker voor komt dan is de kans groot dat het mobo dat je ruilt weer 't zelfde probleem heeft.
Ik heb dit mobo gekocht vanwege de prijs en volgens diverse sites was 't geen slechte
ook een reden was dat gewoon mijn oude sdramm kon gebruiken en naderhand ddr.
foute beslissing lijkt 't nu.
geen foute beslissing!

Switch geheugen banken, En let op aarding in de kast, als alles in andere kast perfect werkt, is er een kans dat je mobo op je kast geaard staat, heb ik ook last van gehad, dan krijg je de raarste errors... en tja, tis algemeen bekend dat de k7s5a kritisch is met psu's

Verwijderd

Topicstarter
Bar-Le-Duc hoe kan ik voorkomen hoe het mobo geaard staat met de kast en wat als ik de aarding van de kast afhaal (dwz in een niet geaard stopcontact.)
Mijn psu is een sky hawk CTX350WCE....350 watt.

• Okasha
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
ja! dat is dus een goede vraag.

Leg eerst je mobo eens op de tafel, probeer te booten, doet alles het goed, dan weet je dat. Als jeje kast toch wil aarden, leg je een kabeltje van je case naar de verwarming, of gebruik search ff, daar staat best veel shit over het aarde probleem.
En bekijk ook meteen het ECS workbench forum, daar vind je ALLES over deze plank

www.ocworkbench.com/ecs

Verwijderd

Topicstarter
Das nou's een tip ben al onder weg
Pagina: 1