Toon posts:

Netwerk over lange afstand

Pagina: 1
Acties:
  • 46 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Enkele weken geleden is mijn vriendin bij mij in komen wonen en heeft een eigen kamer. Graag wil ze internet, maar het probleem is dat tussen mijn kamer en haar kamer een douche zit en ik kan daar geen kabel doorheen gaan halen. Nu wil ik vanaf mijn kamer een kabel trekken naar zolder, en via de zolder naar haar kamer. Maar ik denk dat ik hiervoor wel minstens 20 a 30 meter kabel nodig heb. En ik wil niet te veel geld kwijt zijn. Ik heb Windows XP en zij Windows 98.

Wat kan ik het beste doen ? Wat voor een netwerkkaart en wat voor bekabeling, en waar kan ik dit kopen ? :?

Alvast bedankt voor de replies :)

Verwijderd

2x realtek 8139 a € 15 /stuk max
30 meter UTP a € 0.45 c/meter max
2x rj-45 stekkertje a 1 eur/stuk max
en ff iemand vinden om die stekkertjes te krimpen :Y)

Verwijderd

Topicstarter
K, klinkt goed :)

Weet je misschien ook of ik dat ergens op internet kan kopen ?
En wat bedoel je met die stekkertjes door iemand laten krimpen ? :)

• megaleo
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-08 16:22

megaleo

Special member

Kijk ff in de pricewatch voor kabels of stekkertjes. En je kan natuurlijk ook zelf een tang kopen om die stekkertjes te krimpen. Maarja, als dat eenmalig is dan kun je beter ff een tangetje lenen ergens. 8)

Verwijderd

Topicstarter
ok :)

Maar ik heb hier nog 2 connectoren liggen van 2 oude netwerkkaarten (waarvan ik er eentje niet meer kan vinden :) Kan ik niet gewoon de bekabeling in de connectoren vastzetten ?

• megaleo

megaleo

Special member

Wil je je oude connectors gebruiken? Wel RJ45? En zit er al bekabeling in? Die connectortjes kun je niet opnieuw gebruiken.

Verwijderd

Topicstarter
Wordt zo'n krimptang ook niet gebruikt voor ISDN-bekabeling ? Zo ja, dan heb ik er nog wel eentje liggen :)

• megaleo

megaleo

Special member

Er zijn soms krimptanen die kunnen zowel die verschillende maten kunnen krimpen. RJ45 stekkertjes zijn polig. En ISDN maar 4 geloof ik. Dus meestal past er geen RJ45 connector in je ISDN tang.

• Bikkeltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19-08 00:40
Als je budget groot genoeg is zou je ook eens kunnen kijken naar een Wireless Netwerk. Asus heeft tegenwoordig een aardig systeem, dat goed beveiligd is en niet echt heel duur.

• dmace
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-07-2022
even de tandjes op je tang tellen. Meestal heeft zo'n ISDN-tang er maar 6 ipv 8.
Krimptang kost bij Display EUR 16.
100M UTP-kabel is bij Radio Rotor nu in de aanbieding voor EUR 39

>Select * FROM users WHERE clue > 0

• CTVirus
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-07 12:28

CTVirus

Dexterslab FAN

Er zijn veel tangen die meerdere formaten aankunnen, moet je gewoon een 'oude' connector pakken en kijken of er een gaatje is waar hij in past! Veel succes

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt :) Ik denk dat ik al wel een handig kitje heb gevonden, namelijk: http://www.mr-at.nl/cgi-bin/shop-it/bigview?art=19186
Ik zat ook te denken aan een wireless LAN maar ik denk dat ik dan met 150 euro nog niet klaar ben ..

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online

Predator

Suffers from split brain

FAQ Network Troubleshooting
Hoe deel ik Internet ?
http://www.tweakers.net/pricewatch

en wat is hier nou:
Professional Networking & Servers

Denk nou toch eens NA voor je iets ergens post.

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.