Toon posts:

[java] Layer transparant maken

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het volgende probleem:

Ik wil graag een layer maken die transparant is. Ik weet dat ik dan 'setOpaque(false)' moet gebruiken, want anders wordt er niet op de transparantie gelet. Ik heb alleen geen idee hoe ik het plaatje in de layer transparant maak.

Kan iemand mij misschien helpen??

• judgem
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 28-04-2014

judgem

Lord of Metal

Het heeft in elk geval met de Alpha-waardes te maken. Sowieso moet je in Swing werken.. Ik heb hier een mooi boek liggen over Java 2D programmeren en ik zal eens verder kijken hoe men dat daar precies aanpakt...

- Ik bespreek ook harde waren en dan wel op www.lordsofmetal.nl - en ik draai en programmeer ze in DYNAMO

Verwijderd

Topicstarter
Graag.

Ik was er inmiddels al achter dat ik met Swing moest werken en ook dat dit met JLayeredPane moet. Daarnaast moet ik dus iets doen met setOpaque. Dat van die alpha-waardes is het probleem. Ik weet niet hoe ik die moet aanpassen.

• judgem
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 28-04-2014

judgem

Lord of Metal

mijn boek gaat helaas uit van AWT.. das wel effe minder... Ik neem aan dat je hier al wel een kijkje genomen hebt....

- Ik bespreek ook harde waren en dan wel op www.lordsofmetal.nl - en ik draai en programmeer ze in DYNAMO

• NDF82
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 26-08 21:49

NDF82

Doomed Space Marine

Heeft je plaatje wel pixels met alfa waardes?

Pentium 233MHz MMX + Diamond Monster 3D 3DFX Voodoo II

Verwijderd

Topicstarter
Nee, nog niet. Dat is dus ook eigenlijk het grootste probleem. In het begin van mijn applet wordt er een BufferedImage gemaakt. Daarna gaat deze image door allerlei filters heen. Hoe zorg ik er nou voor dat aan het eind van al die bewerkingen er een alpha waarde wordt toegevoegd aan het plaatje?

• NDF82
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 26-08 21:49

NDF82

Doomed Space Marine

Dat kun je toch ook gewoon in één of ander tekenproggel doen? Of is dat niet de bedoeling/niet wenselijk?

Pentium 233MHz MMX + Diamond Monster 3D 3DFX Voodoo II

Verwijderd

Topicstarter
Nee, dat was niet echt de bedoeling nee...

Maargoed, het probleem is al opgelost. Ik heb alle pixels van beide plaatjes bij elkaar opgeteld en gedeeld door 2. Dit geeft het effect van transparantie.

In ieder geval bedankt voor jullie 'support' :*)

• Tuinhark
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22-08 20:24

Tuinhark

Retro

Misschien dat je even op GlassPane oid moet zoeken. En wél Swing idd. :)

:Y)

• Soultaker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 05:00
(jarig!)
Ik doe dit altijd door gewoon m'n panel niets te laten tekenen (met AWT, that is). Als je er dan (bijvoorbeeld) GIFjes met transparantie op tekent, valt dit mooi over de achterliggende panels heen. Of dit ook met alpha layers werkt, zou ik niet zeker weten.

Verwijderd

Topicstarter
Soultaker schreef op 07 November 2002 @ 16:14:
Ik doe dit altijd door gewoon m'n panel niets te laten tekenen (met AWT, that is). Als je er dan (bijvoorbeeld) GIFjes met transparantie op tekent, valt dit mooi over de achterliggende panels heen. Of dit ook met alpha layers werkt, zou ik niet zeker weten.
In mijn applet gaat dit niet werken, want de filters die ik gebruik werken alleen met JPEG.

Swing heb ik natuurlijk wel gebruikt :z ....

Maar zoals ik al zei heb ik het probleem al opgelost.

Nogmaals bedankt voor jullie hulp.
Pagina: 1