Verwijderd
Gewoon net use x: \\servernaam\sharenaam
of bedoel je dat niet?
Dit kun je uiteraard ook in een batch filetje gooien die opstart met je Windows.
of bedoel je dat niet?
Dit kun je uiteraard ook in een batch filetje gooien die opstart met je Windows.
op je server in dir "c:\winnt\system32\repl\import\scripts (=default al geshared)
zet je een logonscript. Bijv userx.bat
In die bat file kun je zetten:
net use * \\servernaam\directorynaam
(* = de eerstvolgende logische driveletter wordt gebruikt voor die mapping)
of:
net use Y: \\servernaam\directorynaam
Dan in UserManager (NT):
username
>profiles
>logon script name (daar vermeld je die userx.bat) Geen path, alleen die bat-file.
Als je dan op die win98 machine aanlogt, zie je 'n logonscriptje voorbij vliegen, en je gemapte drives zijn een feit.
succes.
zet je een logonscript. Bijv userx.bat
In die bat file kun je zetten:
net use * \\servernaam\directorynaam
(* = de eerstvolgende logische driveletter wordt gebruikt voor die mapping)
of:
net use Y: \\servernaam\directorynaam
Dan in UserManager (NT):
username
>profiles
>logon script name (daar vermeld je die userx.bat) Geen path, alleen die bat-file.
Als je dan op die win98 machine aanlogt, zie je 'n logonscriptje voorbij vliegen, en je gemapte drives zijn een feit.
succes.
Bedankt voor de reacties!
Alle comps in het netwerk die aanmelden werken nu goed. Ik heb echter ook nog een paar computers die verder niet aanmelden op het netwerk maar wel gebruik moeten maken van de directory.
Is er ook een batch bestand dat wordt uitgevoerd bij het opstarten van win98 waar ik dat dan in kan zetten? (lokaal dus)
Thanx!
Alle comps in het netwerk die aanmelden werken nu goed. Ik heb echter ook nog een paar computers die verder niet aanmelden op het netwerk maar wel gebruik moeten maken van de directory.
Is er ook een batch bestand dat wordt uitgevoerd bij het opstarten van win98 waar ik dat dan in kan zetten? (lokaal dus)
Thanx!