[AUDIGY/EMU10K2] Nieuwe Effecten

Pagina: 1
Acties:

• dominic
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-02 14:55

dominic

will code for food

Topicstarter
In de Liveware voor de SB Audigy zitten leuke effecten: Echo, reverb, chorus, distortion, autowah etc.

Weet iemand een plek op het internet waar er nieuwe effecten ter download worden aangeboden? Google bracht geen uitkomst.

Ik ben met name op zoek naar een Autotune (Zoals die van Antares) effect voor de EMU10K2 chip die op de Audigy zit (Dus NIET een directx plugin, maar een EMU10K2 effect).

Deze chip is redelijk open aan te sturen dus het leek me voor de hand liggend dat hier extra effecten voor te downloaden zijn die een plaatsje innemen in de effectlijst bij AudioHQ.

Download my music on SoundCloud

• ElCondor
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

ElCondor

Geluk is Onmisbaar

Tsjaaa... das een goeie. In principe heb je gelijk. Echter, Creative hoopte dat Liveware hiervan het begin zou zijn: een platform waarmee ontwikkelaars voor de EMU10K2 konden ontwikkelen. Echter, Liveware heeft nooit een schare enthousiastelingen opgeleverd. Creative is gestopt met Liveware om die reden. Ik ben ook op zoek geweest naar effecten, maar vooralsnog zonder succes... Iemand anders nog?

Hay 365 dias en un año y 366 occasiones para festejar (Boliviaans spreekwoord)

• dominic

dominic

will code for food

Topicstarter
Kick

• dominic

dominic

will code for food

Topicstarter
een-na-laatste kick..

• Carel
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-07 15:44
IK weet het nog niet, maar zitten in de audigy2 driver/software pakketen(175mb) niet meer effecten. Aangezien zowel de drivers als de proggies werken op een 1 zou ik die eens proberen, of biedt dat ook geen uitkomst ?

Ik gebruik zelf de drivers alleen, niet het hele software pakket. Heb eigenlijk nog weinig verschil gehoord, merkte allen op dat doom3 alpha stukken beter beter liep op het moment je ze je aanvallen :?

• Scighera
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-08 09:00

Scighera

swim-bike-run

Er schijnen meer omgevingen te zijn bij de nieuwste Creative Media Source, hoewel er volgens mij minder inzitten.

Ik mis oa. (ff denken) Psycho, Under Water, Dizzy en nog een paar andere

Je kan in principe ook zelf effecten creëeren, via de EAX-panel. Misschien is daar een lijst met instellingen voor te vinden.

www.triathlete.nl

• dominic

dominic

will code for food

Topicstarter
Scighera schreef op 08 november 2002 @ 13:11:
Er schijnen meer omgevingen te zijn bij de nieuwste Creative Media Source, hoewel er volgens mij minder inzitten.

Ik mis oa. (ff denken) Psycho, Under Water, Dizzy en nog een paar andere

Je kan in principe ook zelf effecten creëeren, via de EAX-panel. Misschien is daar een lijst met instellingen voor te vinden.
Ben bang dat je me verkeerd begrijpt, waar jij het over hebt zijn presets van de bestaande effecten, ik ben op zoek naar nieuwe effecten zoals de reverb, chorus, autowah, distortion etc.

• djazete
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 07-02-2020

djazete

steel

beetje loos om als dsp-er bijvoorbeeld een effect te gaan maken voor de audigy kaart, terwijl je met hetzelfde algoritme een 10000 keer groter platform kunt bereiken.. maar wie weet zijn er wat hobbyisten die zoiets doen... maar ik verwacht van niet

• gitaarwerk
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

wellicht gaming industrie...
waarom zouden ze geen vst gebaseerde effecten maken? of iets wat compatible ermee is.

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

• Jaguar_e
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-05 15:35
Hmm ik weet dar er voor de sb live een driver genaamt was APS(d8 ik) Live met deze kon je de live als het waren besturen als een pro geluidkaart. Dit was een hele verbetering t.o.v de liveware. Ik weet niet of er ook al zoiets bestaat voor de audigy.
Ik dan je dus niet helpen met je probleem maar misschien dat je zo wel op een id komt war je het moet zoeken :)

The Only Good Silence Is The Silence With Music In It

• dominic

dominic

will code for food

Topicstarter
Jaguar_e schreef op 09 november 2002 @ 11:09:
Hmm ik weet dar er voor de sb live een driver genaamt was APS(d8 ik) Live met deze kon je de live als het waren besturen als een pro geluidkaart. Dit was een hele verbetering t.o.v de liveware. Ik weet niet of er ook al zoiets bestaat voor de audigy.
Ik dan je dus niet helpen met je probleem maar misschien dat je zo wel op een id komt war je het moet zoeken :)
Die APS drivers werken helaas niet 100% voor de Audigy, en daar zaten idd betere effecten (Compressors, limiters etc.) bij dan Creative ze standaard levert.

Pagina: 1