Toon posts:

na 1 dag valt iNet weg bij router??!!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb t probleem dat na 1 dag internet het niet meer doet op de 2 computers die op een ARK router met switch zitten. die lampjes van het kabelmodem doen het normaal.
ik heb @home, en de instellingen van de router zijn niet veranderd. ook lukt het me niet zomaar om internet weer aan de praat te krijgen, na veel geklooi en opnieuw ge-installeer en ge reset, doet ie het weer, en dan gaat t weer een dag goed.
wat kan ik hieraan doen&hoe komt het?

Daan

Verwijderd

Vaag probleem. Heb je al met ping gekeken, of je de router vanaf de clients nog kunt pingen? En van client naar client? Werkt @home met DHCP? Misschien dat na een dag de leases velopen, en het de router niet lukt een nieuw adres te verkrijgen?

Verwijderd

Topicstarter
ja zoiets had ik al een gehoord (DHCP), maar soms kan ik ook niet meer naar de settings-website van de router.

wat zou ik aan dat dhcp moeten veranderen?

Verwijderd

Probeer eerst eens of op zo'n moment je de buiten wereld nog kunt bereiken Welke ICMP packets krijg je terug? time-out/unreachable etc.? Misschien een stomme oplossing, maar je zou natuurlijk ook eens kunnen proberen de firmware te upgraden van je routertje.

Verwijderd

Topicstarter
ja heb ik geprobeerd, maar van de router is er nog geen firmware upgrade.

icmp = ping?

het lastige is dat ik nou niet in de buurt ben van die computers (studie-adres)