2000 WS in laten loggen op Citrix

Pagina: 1
Acties:
  • 99 views sinds 30-01-2008

• bekertje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18-01 08:28
Ik zojuis citrix xp geinstalleerd op m'n server. Leuk programma'tje trouwens dat Citrix. Als ik nu inlog met windows 2000 dan log hij in als domme terminal. Das ook de bedoeling.

Maar is er ook nog een mogelijkheid om gewoon in te loggen, zonder dat hij inlogt als Terminal. Dus gewoon in z'n eigen Windows 2000 omgeving.
Bij windows 98 kan ik trouwens wel gewoon inloggen en blijft het een windows 98 machine.

• Spaceman Spiff
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09-12-2025
Wat is je vraag nu precies? Want ik kan hier niet wijs uit worden wat nu het 'probleem' is.

Verwijderd

Spaceman Spiff schreef op 05 november 2002 @ 12:02:
Wat is je vraag nu precies? Want ik kan hier niet wijs uit worden wat nu het 'probleem' is.
bekertje schreef op 05 november 2002 @ 11:57:
Maar is er ook nog een mogelijkheid om gewoon in te loggen, zonder dat hij inlogt als Terminal. Dus gewoon in z'n eigen Windows 2000 omgeving.
:)

Verwijderd

Bedoel je Application Sharing ipv Terminal? (of hoe dat dan ook heet) :?

• bekertje
euh?? Gewoon inloggen op m'n server. Waar inmiddels Citrix op geinstalleerd staat.

Als ik nu namelijk in wil loggen. En ik vul m'n username en wachtwoord in, dan log ik in als zijnde een domme terminal. Ik krijg dan de desktop te zien, zoals ik deze in Citrix heb ingesteld. Maar niet m'n eigen. En daar zit het 'm nu juist in.

Ik wil in kunnen loggen op m'n server (waar citrix op geinstalleerd staat) waarbij ik gewoon ín windows 2000 blijf.

Snappie?? :)

• Spaceman Spiff
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09-12-2025
Ik denk dat je bedoelt dat als je inlog op de server dat je dan de desktop krijgt van de server en je je eigen desktop op je werkstation kwijt bent.
Als dit het probleem is, dan gebeurt het volgende: Je desktop van de server wordt over je eigen desktop heen geplakt (full screen) waardoor deze niet meer zichtbaar is.

Je kan dit instellen op de client. Ik neem aan dat je de ICA client van Citrix gebruikt.
Je maakt de verbinding in de "Custom ICA Connections" Je kan daar dan ook de grote van het venster aangeven. Als je die kleiner zet dan je huidige resolutie krijg je de andere desktop in een 'gewoon' venster.

• bekertje
Dat dacht ik eerst ook. Maar ik heb geen ICA client geinstalleerd staan en toch logt hij in als Terminal. Tenzij ik inlog als administrator. Dan kom ik wel gewoon op de desktop van Windows 2000 (m'n eigen machinge) terecht. Gebruik ik een andere naam om in te loggen dan krijg ik dat scherm van de Citrix.

Het instellen van de resolutie geeft ook niet echt het gewenste resultaat. De instellingen van Citrix staan op 800x600. Terwijl mijn eigen pc staat ingesteld op 1024x768.

Verwijderd

Als Administrator kom je er wel in, dat houdt dan in dat de andere accounts Citrix Accounts zijn, terminal server Users. Je kunt ook via RDC een RDP verbinding opzetten met de admin sessie, dan kun je vanaf afstand erbij.

Verwijderd

Ik heb hetzelfde "probleem" hier maar dan met een XP Pro workstation. HELP!? ;)

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 24-03 15:48

mutsje

Certified Prutser

Verwijderd schreef op dinsdag 12 april 2005 @ 09:45:
Ik heb hetzelfde "probleem" hier maar dan met een XP Pro workstation. HELP!? ;)
uh ja? Welke OS draait jou server op welke versie van Citrix gebruik je welke Citrix client versie gebruik je..... we hebben geen glazen bollen (staan nog in order bij bol.com)

Verwijderd

mutsje schreef op dinsdag 12 april 2005 @ 13:12:
[...]

uh ja? Welke OS draait jou server op welke versie van Citrix gebruik je welke Citrix client versie gebruik je..... we hebben geen glazen bollen (staan nog in order bij bol.com)
Ik dacht dat hier allemaal wijze mannen zaten? ;)

Ik zal het allemaal even goed uitzoeken en dan hoor je zo weer van me.

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Sorry maar hier kunnen we niks mee. De programma's zijn allemaal veranderd. Als je een nieuwe topicstart maaklt aan de hand van Algemene gedragsregels (Netiquette) en Windows Operating Systems - Policy, dan mag je dat best hier openen. Vermeld in ieder geval de exacte situatie, en hoe je dit denkt toe te gaan passen. Wat je al geprobeerd hebt etcetera etcetera.

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.