[ASP & MSSQL] DBuser & errorcontrol

Pagina: 1
Acties:

• G-RaX
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-04 17:44

G-RaX

Unofficial TopCat

Topicstarter
Ik heb het volgende probleempje, ik wil een volautomatische 'setup' maken voor de webbased applicatie die ik heb gemaakt in ASP, nu is het zo dat ik ook een database user toevoeg om op die manier de database aan te kunnen spreken.

Echter, zodra de user al bestaat wil ik natuurlijk een nette error weergeven ipv een botte M$ error, waarmee je niet verder kunt.

Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers error '80040e14'

[Microsoft][ODBC SQL Server Driver][SQL Server]The login 'user' already exists.

/cdr/installatie.asp, line 135

Ik wil hier iets netjes neerzetten als
ASP:
1
response.write ("De user is al aangemaakt, klik op volgende")

Maar ik heb zitten denken over een EOF of een user_exists, maar kan het niet echt tot werking brengen (volgens mij bestaat het commando user_exists hier binnen ook niet)

Weten jullie hoe ik dit netjes kan oplossen? :)

Overigens, dit is mijn huidige code:

ASP:
1
2
3
            set MyConn = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
            MyConn.Open " driver={SQL Server}; server="&servernaam&"; database=CDR; UID=sa; PWD="&lok_pas&""
            MyConn.Execute " sp_addlogin 'user', 'pass', 'CDR'"

• FastWallie
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 25-11-2024
Er is vast wel een sql die de aanwezig users in de db tevoorschijn tovert. Als die user bestaat ben je snel klaar.[select * from users ??]

http://www.jawal.nl

• TeeDee
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:25

TeeDee

CQB 241

even simpel gedacht:

- maak user aan
- bestaat hij al, zal er een error komen
code:
1
2
3
if Err <> 0 then
response.write ("De user is al aangemaakt, klik op volgende")
end if

Zoiets misschien? Heb ook gezocht of je de users van een MS SQL db weer kon geven, maar kon zo gauw niks vinden.

Ben trouwens wel benieuwd of het mogelijk is!

Heart..pumps blood.Has nothing to do with emotion! Bored

• G-RaX

G-RaX

Unofficial TopCat

Topicstarter
Nou, het probleem is dus,...het is niet een user die in een tabel of iets dergelijks bestaat...het is echt een database login user die je later weer kan gebruiken om met de database te connecten...

Misschien...als ik nu de eerste keer dat ik die user in de database aanmaak, dat ik dan ook gelijk een tabelletje laat maken met die user erin, zodra er de volgende keer een nieuwe user geprobeerd wordt aan te maken, wordt eerst het tabelletje gechecked waar ik die user gegevens al in heb staan, dat wordt vergeleken met wat er voor database user wordt gemaakt. Zodra het al bestaat een error???

:D

• G-RaX

G-RaX

Unofficial TopCat

Topicstarter
Ik zie het al, in MSSQL zijn er altijd al binnen de database die je hebt gemaakt standaard tabellen met daarin de users deze tabellen zijn o.a. sysmembers, en sysusers, dus als ik hier inderdaad een select * op uitvoer dan moet het lukken! Thnx for triggering me guys! :D