Toon posts:

Zijn er goede ps2 emulators?

Pagina: 1
Acties:
  • 236 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik vroeg me af of er al ps2 emulators zijn die ook goed werken.
Ik heb er verschillende gedownload die absoluut niet werkten.
Komt er geen nieuwe bleem! uit?
Deze vond ik altijd zeer goed werken voor psx games.

• .GoO
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-01 22:35
Nee, koop gewoon een PS2.. Is het zeker waard.

• Dark_M
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Dark_M

DKM

devv05 schreef op 05 november 2002 @ 11:18:
Nee, koop gewoon een PS2.. Is het zeker waard.
Dat is jouw mening :+

Weeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee!!!11 :P

Verwijderd

Ik ben er nog steeds geen een tegengekomen. Ook na veel zoeken. Maar het kopen van PS2 heeft ook zijn voordelen overweeg het maar. :D

• Rodyman
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08-06-2024

Rodyman

chillend

er bestaan er gewoon geen klaar.. er zijn er wel in omloop maar die zijn dus allemaal hartstikke FAKE ;)

• dmeij
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 04-12-2025

dmeij

It's just my name

ik heb wel een url maar ik weet niet of ik die mag plaatsen i.v.m. het forumpolicy

• dominic
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 03-02 14:20

dominic

will code for food

Er bestaat wel een ps2 emulator voor de dreamcast, maar die doet het alleen op een dreamcast emulator op de xbox.

Dus koop een xbox, installeer de dreamcast emulator en start die op, installeer en run vervolgens de ps2 emulator.

:+

Download my music on SoundCloud

• Ikkuh84
  • Laatst online: 19:24
Die bestaan niet ... allemaal fake die op internet te vinden zijn

Acer Aspire 8930G | Intel Core 2 Duo T4600 | 4GB DDR3 | GeForce 9600M GT |

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08:46

FastBunny

Give it the Works !

Nee zijn der niet. Wel PSX emulators. Maar bovendien is vaak de stel regel dat je 10x het aantal megahertz moet hebben vanwege het emuleren van een andere cpu soort. De PSX heeft een 300MHz cpu. dan heb je al 3GHz nodig dus :P

Maar ze zijn der nog niet simpel weg :)

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

Verwijderd

Topicstarter
dmeij schreef op 05 november 2002 @ 11:24:
ik heb wel een url maar ik weet niet of ik die mag plaatsen i.v.m. het forumpolicy
Werkt ie wel?
Anders dan mail je me die url als je wilt.
Mot je wel ff in mijn profile kijken.

• FastBunny

FastBunny

Give it the Works !

Verwijderd schreef op 05 november 2002 @ 12:00:
[...]

Werkt ie wel?
Zoals al eerder geroepen is ze zijn allemaal fake!

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD

• ilyc
  • Laatst online: 13-11-2025
Klopt, de huidige PC's kunnen sowieso nog geen PS2 spellen aan.

• Harmsen
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:31
Er bestaat wel degelijk een playstation2 emulator, maar deze kan nog geen spellen emuleren. Ze zijn hard bezig om zoveel mogelijk funcites van de ps2 te emuleren.

Site : http://pcsx2.ngemu.com/

What a fine day for Science! | Specs

• .GoO
  • Laatst online: 10-01 22:35
Huntor schreef op 05 november 2002 @ 15:47:
Er bestaat wel degelijk een playstation2 emulator, maar deze kan nog geen spellen emuleren. Ze zijn hard bezig om zoveel mogelijk funcites van de ps2 te emuleren.
Ahja handig.. Een PS2 emulator die geen spellen kan emuleren 8)7

• Devil N
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 28-10-2025
devv05 schreef op 05 november 2002 @ 15:51:
[...]

Ahja handig.. Een PS2 emulator die geen spellen kan emuleren 8)7
Wel eens gerealiseerd dat het een hoop tijd en moeite kost om zo'n emulator te ontwikkelen? Er zijn geen precieze specs te krijgen over hoe de machine van binnen werkt, dus om de console te emuleren moet het hele ding gereverse-engineered worden. Wat op moment bestaat aan PS2 emulators zijn nog maar de eerste stappen. Sommige technology demos kunnen geemuleerd worden, dus bepaalde functionaliteit kan al nagebootst worden, maar nog lang niet genoeg om commerciele games te kunnen draaien. Verwacht echt niet dat je binnen 2 jaar commerciele PS2 games op een redelijke snelheid op je PC kunt spelen, zover zijn de programmeurs nog lang niet.

• The Will
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 08:38
Verwijderd schreef op 05 november 2002 @ 12:00:
[...]

Werkt ie wel?

Dat doen we hier niet. Je post die URL maar gewoon hier, en als je denkt dat dat niet mag, dan heb je het er dus ook niet over. Ook niet in de vorm van e-mails enzo, althans niet geregeld via GoT.

There is no magic.

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
The Will schreef op 05 november 2002 @ 16:54:

[...]

Dat doen we hier niet. Je post die URL maar gewoon hier, en als je denkt dat dat niet mag, dan heb je het er dus ook niet over. Ook niet in de vorm van e-mails enzo, althans niet geregeld via GoT.
Als je niet weet of het mag op GoT kan je het aan de modjes vragen :)
Maar als je dat teveel werk vind moet je het niet melden en/of posten.

The devil is in the details.

• FastBunny

FastBunny

Give it the Works !

Huntor schreef op 05 november 2002 @ 15:47:

Site : http://pcsx2.ngemu.com/
Maar die is nog lang niet klaar. En dan is het maar weer de vraag kan je er straks alles op spelen of alleen maar een paar games etc.

Verwijderd

dominicbout schreef op 05 november 2002 @ 11:25:
Er bestaat wel een ps2 emulator voor de dreamcast, maar die doet het alleen op een dreamcast emulator op de xbox.

Dus koop een xbox, installeer de dreamcast emulator en start die op, installeer en run vervolgens de ps2 emulator.

:+
Niet eens zo gek als je weet dat de x-box goedkoper is... maar wel moeilijk, en slechter :) :+

• RaJitsu
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 25-01 16:41

RaJitsu

B.S.U.R.

De PSX heeft een 300MHz cpu
Maak daar maar 30 MHz van. Op onze oude PII 400 lhad ik twee PSX emulators, Bleem! en een andere (weet zo de naam niet). Beiden liepen perfect.

B.S.U.R.

Verwijderd

Voordat ie PS2 emu komt is de PS3 eral :Z

• Harmsen
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:31
FastBunny schreef op 05 november 2002 @ 17:14:
[...]

Maar die is nog lang niet klaar. En dan is het maar weer de vraag kan je er straks alles op spelen of alleen maar een paar games etc.
Het is wel de bedoeling dat je straks spellen ermee kan spelen. Simpele 3d functies worden nu al geemuleerd, maar de rest kan nog wel eens heel lang duren. Ik vind het al netjes dat ze zover zijn gekomen.

Er bestaat zelfs nog geen fatsoenlijke DreamCast emulator.
De enige die nu commerciele spellen kan draaien, maar nog lang niet goed is Icarus. Op de site staan wat screenshots van onder andere DOA2 en Crazy Taxi draaiend op een pc.

What a fine day for Science! | Specs

Verwijderd

is dit geen warez request :?

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
In welk jaar kwamen eigenlijk de (S)NES, PSX, Sega emulators.. hoeveel jaar nadat die dozen uitkwamen?

Is er trouwens eigenlijk al een goedwerkende N64 emulator, want dat ding is nu toch ook wel behoorlijk oud B)

* kamerplant houd zulk soort dingen nooit zo bij :o

🌞🍃

Verwijderd

Topicstarter
DataBeest schreef op 05 november 2002 @ 21:31:
Is er trouwens eigenlijk al een goedwerkende N64 emulator, want dat ding is nu toch ook wel behoorlijk oud B)
/me houd zulk soort dingen nooit zo bij :o
Ja die is er zeker.
UltraHLE en die werkt perfect!

Verwijderd

Sorry voor het omhoogschoppen van dit oude topic, maar aangezien mijn vraag hier precies zo staat is het een beetje overbodig om een nieuw topic aan te snijden. We zijn inmiddels alweer bijna een half jaar verder , maar ik vroeg me nu dus af of er ondertussen al een goede emu is voor de ps2? En nee... ik ben niet zo'n die hard gamer die dan een ps 2 gaat kopen. Maar wil wel graag de spellen spelen. Zoals SSX. Want die is er niet voor de pc helaas.

( Edit: en weet iemand trouwens of er zo'n soort gelijke game is voor de pc, mocht het met een emulator niet lukken ? )

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 10-04-2003 11:45 ]

• Freek
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11:58
Nee volgens mij nog geen vorderingen, je zou die eerder genoemde site nog ff kunnen checken maar het lijkt me niet dat hij nu al spellen kan draaien...

• SonyEricsson
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16-01 01:07
ooops

[ Voor 97% gewijzigd door SonyEricsson op 10-04-2003 11:55 ]

Verwijderd

Ik heb al wel een paar emu's geprobeerd , maar die werken helemaal niet. Zo ook van de site die hierboven staat helaas.

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:22

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Verwijderd schreef op 10 April 2003 @ 11:40:
Sorry voor het omhoogschoppen van dit oude topic, maar aangezien mijn vraag hier precies zo staat is het een beetje overbodig om een nieuw topic aan te snijden. We zijn inmiddels alweer bijna een half jaar verder , maar ik vroeg me nu dus af of er ondertussen al een goede emu is voor de ps2? En nee... ik ben niet zo'n die hard gamer die dan een ps 2 gaat kopen. Maar wil wel graag de spellen spelen. Zoals SSX. Want die is er niet voor de pc helaas.

( Edit: en weet iemand trouwens of er zo'n soort gelijke game is voor de pc, mocht het met een emulator niet lukken ? )
Volgens mij coolboarders. (of is dit ook een emu game voor de pc???? :? )
--
misschien dat hier wel een ps2 emu tussen staat Het grote emulator topic.

Ik ben eigenlijk ook op zoek naar een ps2 / xbox emu. Maar ja. Het komt vanzelf wel

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 06 November 2002 @ 10:01:
[...]

Ja die is er zeker.
UltraHLE en die werkt perfect!
Project 64 kan alle N64 spellen en UltraHLE kan dat niet

• HuggyB
  • Laatst online: 13-12-2025
Tja, je kunt een PS2 wel emuleren, maar er is geen PC op de wereld die dan een spelletje kan draaien.
Probeer het weer over 10 jaar.
Of misschien 5, gezien de exponentiele groei van technologie en het feit dat de PS2 er al een tijdje is.

Verwijderd

idd verwacht maar niet dat je de komende jaren in perfecte kwaliteit gratis ps2 games kan spelen op je pc'tje dat gaat namelijk echt niet door ;)

Verwijderd

Waarom is het verschil dan nu in 1 keer zo groot tussen ps1 en ps2. Met bijv. Bleem! kon je echt perfect ps1 spellen spelen. Je zag weliswaar geen movies tuusen door of intro, maar het spel zelf liep als een trein. En die speelde ik op een PIII 500 met 256 MB . En als je een ps 2 game bekijkt op de console zelf dan vind ik het nou ook niet zo'n super kwaliteit ofzo. Het gaat me eigenlijk ook maar om 1 game en dat is dus SSX .( das dus een snowboard game ) Als iemand een soort gelijk game weet dan hoor ik het graag.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 11 april 2003 @ 00:03:
Waarom is het verschil dan nu in 1 keer zo groot tussen ps1 en ps2. Met bijv. Bleem! kon je echt perfect ps1 spellen spelen. Je zag weliswaar geen movies tuusen door of intro, maar het spel zelf liep als een trein. En die speelde ik op een PIII 500 met 256 MB . En als je een ps 2 game bekijkt op de console zelf dan vind ik het nou ook niet zo'n super kwaliteit ofzo. Het gaat me eigenlijk ook maar om 1 game en dat is dus SSX .( das dus een snowboard game ) Als iemand een soort gelijk game weet dan hoor ik het graag.
Supreme Snowboarding?

Het verschil tussen een ps1 game een een ps2 game is 320x200 met 360.000 polygonen en 640x480 met 10 miljoen en een hoop effecten, is dus wel een aardig verschil qua rekenkracht. Daarnaast is de architectuur van een ps2 VEEL ingewikkelder dan die van de ps1.

Waarom koop je niet gewoon een console? SSX is voor alledrie de consoles beschikbaar en op iedere machines zijn zat leuke games te vinden, het zal je meevallen!

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 11-04-2003 00:09 ]

• HuggyB
Nou ja, je emuleert dat spelletje niet, maar de PS2 die dat spelletje draait.
De architectuur van de PSX is vele malen eenvoudiger dan de architectuur van de PS2.

En spellen zoals GTA3 en Vice City gebruiken de PSX chip van de PS2 om het geluid te generen, dus dan mag
je 2 consoles gaan emuleren tegelijkertijd. :) (niet helemaal waar)

Verwijderd

FastBunny schreef op 05 november 2002 @ 11:25:
Nee zijn der niet. Wel PSX emulators. Maar bovendien is vaak de stel regel dat je 10x het aantal megahertz moet hebben vanwege het emuleren van een andere cpu soort. De PSX heeft een 300MHz cpu. dan heb je al 3GHz nodig dus :P
Sorry, maar van een dergelijke gedachte gang klopt echt niets....
Het aantal dingen wat je moet emuleren, en op welke hardware je het emuleert tellen.
Een xbox zal als de xbe -> exe wrapper truuk gaat werken perfect op een 1Ghz pctje met minimaal leuk nvidia'tje draaien.
Maar een amiga met AGA hardware emuleren, en dan een spel draaien blijkt nog wel eens moeilijk....waarom?

Het gaat hier meer om het emuleren van de chipset van de machine dan van enkel de cpu. Voor een xbox geld dan ook dat je als je de video hardware hebt vrij simplistisch software zou kunnen wrappen (hierbij vang je alle kernel calls af, en reroute je deze naar je eigen custom routines...in deze routines zal de overhead gaan zitten). Voor een amiga daarentegen zal ook de grafische hardware bijv. geemuleerd moeten worden ... op deze bak is er zelfs zoveel met ' hackjes' gewerkt dat er nog zat spellen zijn, die moeilijk op fullspeed (AGA 020/14Mhz) te krijgen zijn. Deze discussie strekt zich nog veel verder, maar ik heb de outlines neergezet.

• sirdupre
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 27-04-2025
Volgens mij hadden de makers van pcsx2 het nu trouwens voor elkaar gekregen om een opstartscherm van een commercieel spel aan de gang te krijgen.
Wat ik aan screenshots gezien heb van pcsx2 zijn ze naar verhouding best ver, emulators voor de ps2 zoals ps2mame (of hoe het ding ook precies heet :P) werken er al op. Misschien dat over een jaar de eerste spellen er op te spelen(lees: draaien) zijn, wie zal het zeggen.

• HuggyB
Ik heb ergens gelezen dat het emuleren van Xbox velen malen moeilijker is dan je zou denken.
Het wat ergens op de site van zo'n "hardcore" programmeur.
Pagina: 1