Toon posts:

K7S5A vastlopers

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey, ik heb gisteren een pc in elkaar gezet met de volgende specs:

XP1800+
K7S5A Mainboard
256 MB SDRAM (merkloos)
300 Watt voeding
6 gb trage schijf (geen idee welk merk, is een oude overgebleven van een upgrade)
20 gb ata100 7200 rpm IBM schijf
Geforce 2 Mx
Windows XP Pro (SP1 + alle updates installed)

Het probleem is hetvolgende.
Hey systeem wil nog wel eens vastlopen tijden de installatie van Service Pack 1. Dat gebeurt bij het kopieeren al, maar dat is verholpen door in Veilige modus te installeren. Ik dacht dat ik toen van het probleem af zou zijn, maar elke keer als je te lang op een flashsite zit, loopt hij net zo hard weer vast. Het beeld verandert niet. en ctrl+alt+delete werkt ook niet. Verder is er ook geen hdd activiteit.
de enige mogelijkheid is dus resetten.
Ik vond dit natuurlijk niet normaal en heb vervolgens de nieuwste IDE en AGP Drivers geinstalleerd, maar er was geen verbetering :|
ik ben vervolgens op de site van elitegroup gaan kijken en heb een nieuwe BIOS gedownload. als notes stonden erbij "1. Adjust timing for stability and compatibility
2. Auto detect lan function" en die stability en compatibility kon ik juist wel gebruiken.
Het gevolg is dat de pc nu al bij het opstarten van windows XP vastloopt. (als dat leuke blauwe ding beweegt onder het logo). Kortom die bios werkt niet prettig op het systeem. Ik kan alleen nog booten naar Safe mode, maar booten naar safe mode met netwerkondersteuning werkt weer niet. (format + reinstall werkt ook niet, dan blijft hij haken bij "installing devices")

Nu wil ik dus de oude bios er weer overheen flashen, in de hoop dat het dan weer werkt en dat ik weer in windows kan komen, maar dan ben ik nogsteeds niet van het probleem af met flash sites :(
ik heb de warmte van de vidkaart gechecked (met men hand) en ik kan het koelblok nog gewoon aanraken zonder dat me vingers verbranden.
verder heb ik andere topics gelezen waar mensen problemen hadden, maar oplossingen die daarin stonden (geheugen vervangen, vidkaart beter aandrukken, geheugen op cas3 zetten) hadden geen effect.

Weet iemand waarom hij in godsnaam vast blijft lopen bij het booten met die nieuwere bios die juist stabieler moet zijn?

en kan iemand mij vertellen waarom hij steeds vastloopt op flash sites? en wat ik daar aan kan doen?

• qrazi
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 30-07 05:24
misschien voeding probleem? staat dit bordje wel vrij bekend om....
probere eens met alleen je videokaart in je sys te booten....

kan ook nog een te warm chipset zijn..... zet em een sop 100/100 mhz fsb..... doet ie het dan wel stabiel?

AMD Phenom II X2 555@ X4 B55, 4GB DDR3-1333 OCZ Gold, MSI 870A-G54, Radeon HD 7770 512 MB

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Heb je het geheugen al getest? Verder schijnt de K7S5A ook erg kieskeurig te zijn qua geheugen.. Zie ook de Hangen en Opstartproblemen onderaan op Technische PMG FAQ :)

• BlueFlame
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:42
"veilige modus wel --> veilige modus met netwerk niet"

Probeer je netwerkkaart er is uit te halen :) misschien dat die niet zo goed meer is... (lijkt me sterk maar je weet et maar nooit.) en idd zoals hierboven: gooi alles es uit je systeem.. behalve je geh. vid. kaart en hd.

• Aetje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-12-2025

Aetje

Troubleshooting met HAMERRR

Auto detect LAN onboard... ik denk dat WinXP die LAN interface denkt te zien (onboard) terwijl die niet bestaat. Ga de BIOS in en kijk of je hem bij integrated perhipals uit kan zetten.

Forget your fears...
...and want to know more...

• taz3d_nl
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 25-02 12:08
voedings probleem !
300 watt is veel te weinig

• Okasha
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Heb ook zo'n plank. het installen van AGP/IDE drivers is zowiezo geen goede zet geweest. Die maken je xp al onstabiel. Onder XP hoef je niets te installeren aan drivers, alleen ff SISIDE draaien (oim ATA5 enzo te enabelen) en je desgewenste detonatie draajvers.

Verder zou ik je geheugen testen en eens een keer in slot2 proberen, vaag, maar helpt nog al eens. mijn systeem is ook soms onstabiel als ik mijn DDR chippie in slot 2 doe, is dan wel andersom, maar proberen kan geen kwaad.

Ik heb wel altijd met b-merk 300watt gedraaid, en ging ok, maar met de Q-tec 400 watt ben ik wel van een paar problemen af (cold boot probleem enzo) Leen eens even een andere voeding van iemand, of koop via informatique in de aanbieding een dual fan, gold q-tec 400w voor 30 euro :D

Download ook het laatste Cheapobios van OCworkbench eens, kun je mee oc'en en mijn ervaring is dat dit echt het beste bios is, in ieder geval de snelste en stabielste bij mij.

oke, nu ff wat troubles, maar uiteindelijk kom je erachter dat dit plankje regeert!

• robbynaish
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-08 15:59
300 watt kan makkelijk.

Ik heb ongeveer hetzelfde systeem op een 250 watt voeding en in totaal 6 fan's(5 volt) en die loopt echt heel stabiel. (de voeding heb ik sinds kort vervangen voor een 400 watt Q-tec maar ik zet de de 250 watt weer terug wegens warmte en een een iets meer betere volt lijn)

• Okasha
  • Niet online
hangt er ook vanaf wat voor 300 wat je hebt he :) mijn systeem had ik op een Aopen 250 watt draaien (rel. goede psu) en dan ging het wel oke. Maar er zijn zat 250 watts waarop een systeem niet eens lekker boot. Helemaal als je geforce kaart hebt :)

• BlueFlame
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:42
blijf erbij: 235 Watt A-open voedingen olle olle!! :) :) :) geweldige voedingen!!

Verwijderd

Topicstarter
dankje er staan wat nuttige tips bij..

ik heb trouwens een 300 watt psu van Qtech (altans dat staat op de doos)
leek me verder wel een goede?

eerst wat ik straks ga doen is die netwerk kaart eruit slopen en kijken of het dan wel werkt.

100/100 mhz fsb heeft trouwens geen effect.

ik heb wel iets op internet gevonden waarbij iemand zei dat ik de ACPI moest instellen op APM of iets dergelijke.. scheen dat dat ook onstabiel werd.

Verwijderd

Ik zou NIET de nieuwste ECS/Cheepoman OC biosen gebruiken. Ga voor Cheepoman chb0429, die loste bij mij veel problemen op. XP doet 't gewoon 'uit de doos'. SiS AGP/IDE drivers upgrades is overbodig. 300 watt kan voldoende zijn (ik heb zelf 350) echter een cheapo 300 W versie kan een garantie voor ellende zijn.

Verwijderd

Ik heb ongeveer hetzelfde probleem. De pc draaien op 100/100 Mhz werkt bij mij wel, maar ja een 1500+ amd processor draaien als 1000 amd is natuurlijk niet ideaal. Ik las een heleboel tips, maar kan door de boemn het bos even niet meer zien. Ligt het nu aan de koeler, aan de voeding (ik draai op 300 Watt),...
Poeh, ik weet het niet meer.
Tips iemand???

P.S. ;(
Ik heb per ongeluk een nieuwe thread geopend genaamd 'zelfde' i.p.v. een gewone reply.
Sorry voor de verwarring

• DiNo!
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06:40
BlueFlame schreef op 05 november 2002 @ 13:21:
blijf erbij: 235 Watt A-open voedingen olle olle!! :) :) :) geweldige voedingen!!
Yes! klopt inderdaad. FunFair, ik heb (bijna) dezelfde opstelling als jouw maar dan met een aopen voeding en dat ding blijft gaan als een gek.

https://github.com/atoomnetmarc/

• DiNo!
Verwijderd schreef op 05 november 2002 @ 16:02:
Ik heb ongeveer hetzelfde probleem. De pc draaien op 100/100 Mhz werkt bij mij wel, maar ja een 1500+ amd processor draaien als 1000 amd is natuurlijk niet ideaal. Ik las een heleboel tips, maar kan door de boemn het bos even niet meer zien. Ligt het nu aan de koeler, aan de voeding (ik draai op 300 Watt),...
Poeh, ik weet het niet meer.
Tips iemand???

P.S. ;(
Ik heb per ongeluk een nieuwe thread geopend genaamd 'zelfde' i.p.v. een gewone reply.
Sorry voor de verwarring
Het lijkt erop bij jouw alsof het geheugen het niet bijhoud. Probeer eens minder agressieve geheugeninstelling in je BIOS. (Load fail-safe)

Verwijderd

DiNo7 schreef op 05 november 2002 @ 16:14:
[...]

Het lijkt erop bij jouw alsof het geheugen het niet bijhoud. Probeer eens minder agressieve geheugeninstelling in je BIOS. (Load fail-safe)
Wat stel je voor, als 'minder agressieve geheugeninstelling' (er zit trouwens 512 SDRAM in, ik dacht dat dat genoeg was voor een AMD 1500+ met mijn configuratie ;( ). Die fail-safe had van mijn instellingen 100/100 Mhz gemaakt i.p.v. 133/133, wat ervoor zorgde dat mijn systeem niet optimaal draait. Dat was eigenlijk wel de bedoeling...

• DiNo!
Verwijderd schreef op 05 november 2002 @ 16:28:
[...]

Wat stel je voor, als 'minder agressieve geheugeninstelling' (er zit trouwens 512 SDRAM in, ik dacht dat dat genoeg was voor een AMD 1500+ met mijn configuratie ;( ). Die fail-safe had van mijn instellingen 100/100 Mhz gemaakt i.p.v. 133/133, wat ervoor zorgde dat mijn systeem niet optimaal draait. Dat was eigenlijk wel de bedoeling...
Dan verander je daarna toch alleen je fsb instelling in 'cpu setup' in je BIOS?

Verwijderd

Helaas, dat heb ik geprobeerd, maar mijn BIOS (laatste update...) staat die configuratie niet toe. 133/133, 100/100 of 100/133, maar geen 133/100.

• DiNo!
Verwijderd schreef op 05 november 2002 @ 16:39:
Helaas, dat heb ik geprobeerd, maar mijn BIOS (laatste update...) staat die configuratie niet toe. 133/133, 100/100 of 100/133, maar geen 133/100.
133/133 is goed, maar ik bedoelde dat je volgens mij ergens een instelling had van 'dram timing: fast/normal/slow', als je die nu eens op iets langzamer zet.

Verwijderd

Hmm, zelfs op de laagste stand slaat 'ie weer vast. Jammer...

• Okasha
  • Niet online
geheugen banken al geswitched?

Verwijderd

Topicstarter
ik heb em weer werkent met de oude bios (goddank) nu kan er tenminste geword worden voor school :)
heb trouwens ook de onboard modem uitgeschakeld (zit niet eens een onboard modem op, maarjah :z)

ik ga zo de el cheapo bios erop zetten.. en dan de fsb op 138 zetten ipv 133 (heb ergens gelezen dat dat ook voor meer stabiliteit zorgde... alleen dan draait hij op 1900+ ipv 1800+
daar moet hij niet van flippen dacht ik.... :)

• Okasha
  • Niet online
uit ervaring kan ik zeggen dat ie 143 haalt (voor jou XP2000+)
Er is een nieuwe cheapobios uit. En er zit wel onboard modem op,
omdat er een AMR in zit he :) AMR=alleen een poort, modem is dan
op de plank zelf

• wcduck
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
taz3d_nl schreef op 05 november 2002 @ 12:57:
voedings probleem !
300 watt is veel te weinig
Onzin. Ik draai hetzelfde bordje met een GF2MX, 2x7200 toeren hd, tvkaart, geluidskaart, 16x brander, dvd 40x en een extra netwerkkaart. Mijn voeding is 225W.

I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.

• Okasha
  • Niet online
dat doe je goed ;)

Je bent de enige volgens mij....

vaag dan ook dat de stap van 300->400 zoveel oploste bij mij.
Welk merk draai je? Aopen? (gokje)

• Sir_Joachim
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11-03-2023

Sir_Joachim

Bestek Roelz

.

[ Voor 0% gewijzigd door Sir_Joachim op 06-11-2002 13:10 . Reden: verkeerde topic ]

WAZZAAPP!!! | Visit the greatest website of all time: Q2u

Pagina: 1