Toon posts:

Soundblaster LIVE geluidssterkte

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu een soundblaster LIVE, en ik had hiervoor een Soundblaster 128, bij deze vond ik het geluid harder klinken, nu met de soundblaster LIVE moet ik de volume knop van mijn speakers verder open draaien, waaraan ligt dit? En zijn er eventueel tooltjes of reg settings die je kunt wijzigen om dit harder te laten klinken? Ik heb overal de volume balken op maximaal staan.

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
[img]"http://home.wanadoo.nl/noelgallager/winamp.jpg[/img]

je kan je pre amp van winamp wat opschroeven. met een live moet dat lukken zonder al te erge vervormingen.

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
je kunt de winamp pre amp gebruiken
werkt goed met een live
http://home.wanadoo.nl/noelgallager/winamp.jpg

Verwijderd

Softwarematige EQs doen niets anders dan vervormen. De reden dat er geen onboard amplifier op de Live! zit is dat dit de geluidskwaliteit sterk bevorderd: er is een grote storingsbron opgeruimd. Op de wat oudere creativekaarten zit nog wel een amplifier.
De enige manier waarop je geluid kan versterken is hardwarematig.

Verwijderd

PS: ziet de lay-out van deze pagina er bij jullie ook zo verneukt uit?

Verwijderd

Topicstarter
Ja, ziet er hier ook klote uit,
maar er is dus niks te doen aan het zachtere geluid.

Verwijderd

Ik denk dat op je oude SB je je speakers op de speaker uitgang hebt aangesloten? Als dat zo is: die is versterkt en de uitgangen van je SB live niet: dat zijn line-outs.... Als ik mijn versterker aansluit op me speaker uitgang krijg ik vette vervormingen: overstuurd enorm!!! Daarom altijd de line-out gebruiken als je er toch een versterker tussen hebt zitten!!

Learn to live with your underpowered speakers.....:|

Verwijderd

Toch moet er nog iets zijn behalve die hardware matige amplifier... ik heb ook een live versie, en deze deed het bij de oude drivers van creative goed, maar bij een standaard install van XP is het veel te zacht... dus er is wel iets... ik kom er nog wel achter :D
Pagina: 1