Postmaster en abuse-adressen

Pagina: 1
Acties:
  • 275 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Mindwalker
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 26-05 22:36

Mindwalker

zappen is zinloos

Topicstarter
Ik ben voor mijn afstudeeropdracht bezig met het opzetten van een nieuwe helpondersteuning voor een grote nederlandse portal. De nieuwe ondersteuning werkt straks met contactformulieren (abuse, melding van bugs, enzovoorts) in plaats van losse mailadressen, mede omdat we ontzettend last hebben van spam en virusmails op de huidige zichtbare adressen. Op dit moment hebben we zelfs geen abuse adres.

Gisteren waarschuwde mijn examinator dat er naast die formulieren ook altijd een abuse@domein.nl en een postmaster@domein.nl moet bestaan. Toen ik vroeg waar hij die informatie vandaan haalde, zei hij van w3c.org. Helaas kan ik daar geen info vinden (en ergens anders ook niet).

Dus mijn vraag is: ben je als leverancier van internetdiensten 'verplicht' een abuse- en postmasteradres (zichtbaar en/of alleen werkend) te hebben op je site/portal?

I know I'm dead on the surface, but I am screaming underneath

• DiNo!
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08-08 14:45
Mindwalker schreef op 05 november 2002 @ 10:28:

[...]

Dus mijn vraag is: ben je als leverancier van internetdiensten 'verplicht' een abuse- en postmasteradres (zichtbaar en/of alleen werkend) te hebben op je site/portal?
Het is een gewoonte om dit te doen, maar als je dit niet doet kan iemand zijn klacht niet kwijt.

Wellicht helpt deze site je iets verder.

https://github.com/atoomnetmarc/

• Mindwalker
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 26-05 22:36

Mindwalker

zappen is zinloos

Topicstarter
DiNo7 schreef op 05 november 2002 @ 10:32:
[...]

Het is een gewoonte om dit te doen, maar als je dit niet doet kan iemand zijn klacht niet kwijt.

Wellicht helpt deze site je iets verder.
Bedankt voor de link!

Gebruikers hebben overigens wel de mogelijkheid om hun vragen en klachten over misbruik naar ons te sturen, maar dit gaat via een formulier waarbij geen mailadres zichtbaar is. Wat ik dus wil weten is of wij door iets of iemand verplicht kunnen worden om daarnaast ook nog een abuse- en postmaster@domein.nl adres te hebben.

I know I'm dead on the surface, but I am screaming underneath

• DiNo!
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08-08 14:45
Mindwalker schreef op 05 november 2002 @ 10:43:
[...]

Bedankt voor de link!

Gebruikers hebben overigens wel de mogelijkheid om hun vragen en klachten over misbruik naar ons te sturen, maar dit gaat via een formulier waarbij geen mailadres zichtbaar is. Wat ik dus wil weten is of wij door iets of iemand verplicht kunnen worden om daarnaast ook nog een abuse- en postmaster@domein.nl adres te hebben.
Wat je natuurlijk kan doen is op je website een 'abuse' gedeelte maken met de verwijzing naar een bepaald email adres waar iemand zijn verhaal heen kan sturen. Als je het zo oplost dan zou ik er tevreden mee zijn. (tip: maak dan een abuse-linkje in de footer van de pagina, daar zou ik kijken.)

[ Voor 0% gewijzigd door DiNo! op 05-11-2002 10:48 . Reden: typo ]

https://github.com/atoomnetmarc/

• Arno
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09-08 09:04

Arno

PF5A

Mindwalker schreef op 05 november 2002 @ 10:43:
Wat ik dus wil weten is of wij door iets of iemand verplicht kunnen worden om daarnaast ook nog een abuse- en postmaster@domein.nl adres te hebben.
Moet. Diverse organisaties communiceren alleen via postmaster@ email adressen.

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

• MrBrown
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11-06 15:51

MrBrown

Reservoir Dog

Er moet toch neem ik aan tenminste een mailadres opgegeven worden bij je register info (die met whois servers te vinden is)...