Ik ben voor mijn afstudeeropdracht bezig met het opzetten van een nieuwe helpondersteuning voor een grote nederlandse portal. De nieuwe ondersteuning werkt straks met contactformulieren (abuse, melding van bugs, enzovoorts) in plaats van losse mailadressen, mede omdat we ontzettend last hebben van spam en virusmails op de huidige zichtbare adressen. Op dit moment hebben we zelfs geen abuse adres.
Gisteren waarschuwde mijn examinator dat er naast die formulieren ook altijd een abuse@domein.nl en een postmaster@domein.nl moet bestaan. Toen ik vroeg waar hij die informatie vandaan haalde, zei hij van w3c.org. Helaas kan ik daar geen info vinden (en ergens anders ook niet).
Dus mijn vraag is: ben je als leverancier van internetdiensten 'verplicht' een abuse- en postmasteradres (zichtbaar en/of alleen werkend) te hebben op je site/portal?
Gisteren waarschuwde mijn examinator dat er naast die formulieren ook altijd een abuse@domein.nl en een postmaster@domein.nl moet bestaan. Toen ik vroeg waar hij die informatie vandaan haalde, zei hij van w3c.org. Helaas kan ik daar geen info vinden (en ergens anders ook niet).
Dus mijn vraag is: ben je als leverancier van internetdiensten 'verplicht' een abuse- en postmasteradres (zichtbaar en/of alleen werkend) te hebben op je site/portal?
I know I'm dead on the surface, but I am screaming underneath