Toon posts:

Crashes sinds nieuw geheugen, maar memtest geeft nul fouten?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Vorige week heb ik een nieuw reepje geheugen gekocht. Toen dat nieuwe reepje erin zat werd hij zeer onstabiel. Programma's bleven vast lopen en af en toe ging mijn pc gewoon ineens opnieuw opstarten. Dan hoorde je alles stoppen, net alsof hij gereset werd.
STuk geheugen zou je zeggen, dus ik heb een nachtje memtest gedraaid maar die vond 0 errors. Toen heb ik er een nieuwe windows op gezet. Maar daar bleef hetzelfde probleem zich voordoen. Alle Biosinstellingen staan gewoon weer terug op default.
Zijn er mensen die dit al eens eerder hebben meegemaakt, want vooral dat spontaan rebooten bevalt mij eerlijk gezegd niet zo erg.

edit:
excuses voor de fucked up topic title, vergat er nog iets achter in te vullen :(

Verwijderd

En als je _alleen_ je nieuwe reepje gebruikt? doet ie dan ook zo? Soms kunnen 2 reepkes het niet zo goed met elkaar vinden namelijk...

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 05 november 2002 @ 10:07:
En als je _alleen_ je nieuwe reepje gebruikt? doet ie dan ook zo? Soms kunnen 2 reepkes het niet zo goed met elkaar vinden namelijk...
Dat helpt niet, doe mijn nieuwe reepje erin en hij is meteen als ik Mozilla wil opstarten aan het rebooten :(

• mystic
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

mystic

beep beep

mischien iets meer specs, er zijn mobo's bekend die dit ook hebben mobo fout nl
en mischien iets in de search

One day I will solve my problems with maturity. Today however, it will be Margaritas

• DiNo!
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06:40
probeer eens in je bios wat minder agressieve geheugen instelling in te stellen en dan weer testen 8)

https://github.com/atoomnetmarc/

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een MSI k7t 266 pro 2 met daarin een XP 1800+
Bios instellingen staat gewoon weer op Bios Default, en volgens mij zijn dat niet al te agressieve installingen.

Kan het zijn dat dat geheugen toch niet goed is, ondanks dat memtest dat niet aangeeft?
Toen ik dat nieuwe reepje alleen erin had kon ik nog geen 3 seconden draaien en met mijn oude reepje erin lijkt het goed te gaan.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Titel heel wat duidelijker gemaakt..

"[mem]" getuigt namelijk van een enorm gebrek aan duidelijkheid/creativiteit :/ ;)

Kun je wat meer specs van de beide geheugenreepjes geven? Merk/type? Lees eventueel de chips uit en post ze hier :)

• SiGNe
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 18-06 00:01

SiGNe

Ook hoi!

Ziiten de chips aan beide kanten of maar aan een kant?
Sommige moederborden kunnen niet goed omgaan met geheugen waar de chips aan beide kanten zitten namelijk.

Niet?
[Specs]

Verwijderd

Topicstarter
BalusC schreef op 05 november 2002 @ 10:30:
Titel heel wat duidelijker gemaakt..

"[mem]" getuigt namelijk van een enorm gebrek aan duidelijkheid/creativiteit :/ ;)

Kun je wat meer specs van de beide geheugenreepjes geven? Merk/type? Lees eventueel de chips uit en post ze hier :)
Nogmaals excuses voor de Topic Title, ik bedenk de title meestal na mijn verhaal, maar ik had te snel op post gekrukt :(
Bedankt voor het aanpassen :)

Op de chips van mijn ene geheugen staat Apacer bij de andere is het Abox.Beide van de plaatselijke computerboer om de hoek

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

SiGNe schreef op 05 november 2002 @ 10:33:
Ziiten de chips aan beide kanten of maar aan een kant?
Sommige moederborden kunnen niet goed omgaan met geheugen waar de chips aan beide kanten zitten namelijk.
Sja, hij heeft dus een K7T266 Pro met een VIA chipset.
Laten deze chipsets nou vrijwel álles slikken!

En verder: als je dieper ingaat op de kreet "Sommige moederborden kunnen niet goed omgaan met geheugen waar de chips aan beide kanten zitten namelijk", dan heeft dit hier niks mee te maken. Je systeem wordt er niet instabieler van. Het reepje zal enkel niet volledig geaddresseerd kunnen worden (vnl icm oudere chipsets).

Edit:
Verwijderd schreef op 05 november 2002 @ 10:37:
Op de chips van mijn ene geheugen staat Apacer bij de andere is het Abox.Beide van de plaatselijke computerboer om de hoek
probeer toch eens die Abox in te ruilen voor een Apacer.. Die merk zegt mij namelijk niks. Maar kun je niet eens wat typenummers/chipnummers etc opgeven?

Verwijderd

Topicstarter
Op de chips staat Abox AE128M DDR-7 0211
Verder: op het reepje in een hoekje staat: G16D04D-J194091A

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 06-08 18:05

PcDealer

HP ftw \o/

Welk besturingssysteem gebruik je en welke videokaart?

LinkedIn WoT Cash Converter

Verwijderd

Topicstarter
PcDealer schreef op 05 november 2002 @ 10:47:
Welk besturingssysteem gebruik je en welke videokaart?
Ik gebruikte 2000pro maar nu staat er XP pro op.
Ik heb een MSI GF4 ti 4400

maar kan het geheugen ook niet goed zijn zonder dat memtest iets aangeeft? Hij draait nu al een poosje zonder problemen met alleen mijn oude bankje.

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Verwijderd schreef op 05 november 2002 @ 10:46:
Op de chips staat Abox AE128M DDR-7 0211
Verder: op het reepje in een hoekje staat: G16D04D-J194091A
Ik kan werkelijk niks hierover opgooglen..
Verwijderd schreef op 05 november 2002 @ 10:56:
maar kan het geheugen ook niet goed zijn zonder dat memtest iets aangeeft? Hij draait nu al een poosje zonder problemen met alleen mijn oude bankje.
En met dat nieuwe Abox reepje dan? Daar ligt het probleem toch wel aan?

Verwijderd

Topicstarter
BalusC schreef op 05 november 2002 @ 11:05:

[...]
Ik kan werkelijk niks hierover opgooglen..
[...]
En met dat nieuwe Abox reepje dan? Daar ligt het probleem toch wel aan?
Met dat nieuwe reepje krijg ik mijn pc zowat niet opgestart en als ie is opgestart doet ie het maar een paar seconden of hoogstens een minuut. Dus ik vrees dat er toch iets mis is met het geheugen

• BlueFlame
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:42
waarschijnlijk idd toch niet helemaal compatible... of toch fouten... draai memtest es met alleen dat reepje? (of krijg je daar de kans niet voor? ;)) Zou als ik jou was iig proberen et reepje voor een ander merk te ruilen.

Verwijderd

Heb je al geprobeerd Windows opnieuw te installeren? Als memtest niet flipt, hoort het gewoon gezond te zijn...

• EXX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-08 12:52

EXX

EXtended eXchange

Voeding nét te zwak voor 2 geheugenbankjes misschien? Dat zou ook verklaren waarom memtest86 geen fouten geeft; tijdens deze test zijn een hoop dingen in je PC niet actief.

For it is the doom of men that they forget...           Huidige en vroegere hardware specs         The Z80 is still alive!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 05 november 2002 @ 13:17:
Heb je al geprobeerd Windows opnieuw te installeren? Als memtest niet flipt, hoort het gewoon gezond te zijn...
Windows staat er helemaal vers op, zelfs nog een andere versie. XP ipv 2k
Ik zl dat reepje eens in een andere pc proppen en kijken of die ook problemen geeft, als dat zo is ruil ik hem om.

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Kijk eens in je devicemanager of je videokaart een fout geeft of een andere device.

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Check eens Hardware Malfunction Results in System Error Message en of je drivers voor alle componenten beetje up te date zijn. Tijdens het installeren van XP zoekt ie zelf naar drivers op de HDD.

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:19

Mentalist

[avdD]

EXX schreef op 05 november 2002 @ 13:19:
Voeding nét te zwak voor 2 geheugenbankjes misschien? Dat zou ook verklaren waarom memtest86 geen fouten geeft; tijdens deze test zijn een hoop dingen in je PC niet actief.
Dit wou ik ook gaan zeggen :)

Ik had eens in een PC een extra reep geheugen bijgeplaatst, ik wou de machine opstarten en *paf* voeding dood. Moraal : niet zoveel junk aan een 145 watt voeding hangen :+

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Pagina: 1